• atif

    Vill inte bli Pappa!

    Så helt plötsligt från ingenstans kommer flickvännen och meddelar att hon är i 12e veckan och ska behålla barnet! Finns det något lagligt sätt jag kan undvika att bli Pappa? Känner mig inte alls redo för detta...
  • Svar på tråden Vill inte bli Pappa!
  • Anonym (1973)
    Soorii skrev 2015-04-21 02:13:50 följande:

    Du kan säga ifrån dej faderskap genom att aldrig uppe dig som fader vid födseln.

    (Om ni inte är gifta eller förlovade)


    Nja. Du kan i teorin undvika det juridiska ansvaret om din tjej uppger fader okänd, men pekar hon ut dig som pappa lär det fastställas.
    Om ni lever i ett i övrigt stabilt förhållande är det bättre att försöka stå för vad man har gjort. Man blir aldrig redo, det finns alltid något mer man vill hinna med innan man tar steget, men livet tar inte slut.

    Om hon har mörkat med att hon slutat med p-medel kanske det känns väl magstarkt, men om det är en olyckshändelse och hon inte vill göra abort tycker jag att du ska göra ett försök.
  • Anonym (xcvxcv)
    Grattis till 18 års slaveri. Du såg inga tecken på att flickvän var en självisk häxa? 
  • emliz

    Tråkigt att du inte vill ta ditt ansvar. "Ger man sej in i leken får man leken tåla" eller vad säger man?

    Hade ni inte kommit överens om något innan? Annars får du faktiskt finna dej i ditt "misstag"

    Att genomgå en plågsam abort bara för att en kille prompt måste göra sej av med sin sperma oskyddat i en kvinna är INTE värt det.

  • Anonym (Häradsbetäckare)

    Neka till faderskapet och begär faderskapstest!!!!

  • Anonym (19xx)
    Anonym (Häradsbetäckare) skrev 2018-02-08 23:36:54 följande:

    Neka till faderskapet och begär faderskapstest!!!!


    Problemet med ett faderskapstest är att han skulle utpekad som pappan. Om det är faderskap han vill undgå så är det inte så smart att göra.

    TS. Man blir aldrig redo för att bli förälder. Inte ens jag som verkligen vill ha barn och bilda familj känner mig till 100% redo för det. Man blir nog inte redo förrän man har ett barn att ta hand om. 

    Om du verkligen inte vill vara pappa så får du prata med henne om det och försöka övertala henne till att inte skriva i att du är pappan. Om du vill försöka vara pappa så var det. Men gå inte in i det om du inte kan hålla dig till det. Det är inte roligt med en pappa som bor i samma hushåll och som skiter totalt i familjen. 

    Vissa vet inte om att de är gravida förrän flera månader in i graviditeten. Så om hon inte visste att hon var gravid så okej, det kan jag köpa. Men om hon visste att hon var gravid och inte ville säga något så är det verkligen ett dåligt drag utav henne.

    Lycka till
  • Richard1986

    Det var vad min kk slängde upp i ansiktet på mig när jag var 17 år, gick gymnasiet och planerade framtiden där föräldraskap ännu inte ingick på 10 år...trodde jag. En månad efter min 18-årsdag föddes min och min dåvarande kk's dotter, skapad under några blöta gymnasiefester, med en tjej jag knappt kände utöver vårt knullande. Jag var själv lika ung, dum och vild och vi hade alltid oskyddat samlag på fyllan så den uppkomna situationen var naturligtvis lika mycket mitt eget fel. Den ångesten, skammen och självkritiken var svintuff att hantera i några år. Men jag kan inte påstå att jag var glad, kände mig inte mogen och redo och ville verkligen inte bli pappa redan då. Idag har jag och min äldsta dotter bra kontakt. Men vägen dit har varit tuff.

    Jag och min nuvarande fru blev gravida med tvillingarna under ett av våra allra första samlag så jag kan inte påstå att första känslan var "behålla". Men där fanns ändå kärlek och mer känslor än enbart de sexuella med i bilden så det löste sig självt och beslutet att behålla var väldigt gemensamt.

  • Herrman Hedning

    Om du har sagt Nej, hon meddelar dig för sent så har hon tagit på sig rollen som ensamstående förälder. Hon vill ha dina pengar men inte dig i famljens liv. Du ska definitivt inte moralisera. Du är inte fadern till barnet, på sin höjd en surrogatfarsa som skrovot under på att hon får ta ansvar själv så länge hon håller dig utanför. Kontakta en advokat och säg att hon får betala kostnaderna eller stämning om hon inte adopterar barnet frivilligt som ensamstående eller gör abort. Ta ansvar för halva abortkostnaden. 150 kr. En fader ör en person som närvarar i uppväxten hos de barn man själv med hjärta och glödje valt att ha. Skumme aldrig betala en spänn. Spela smart, donumentera att du blivit förd bakom ljuset. Kvinnor kan ljuga i rätten.

  • Anonym (Anna)
    Sebelius skrev 2015-03-22 15:51:53 följande:

    Oj, knasigt läge. Du måste ju inte umgås med barnet om du inte vill, dock är du skyldig att betala underhållsbidraget... I sådana situationer har kvinnorna rejäl makt, de gör lite som de vill...


    Eller så tog hon ett ansvarsfull beslut att behålla. Att meddela sin partner i v12 visar på att hon förmodligen inte upptäck graviditeten innan. I v12 är fostret väl utvecklat och ligger och sparkat och suger på tummen. Inte det lättaste att avsluta ett så långt gånget liv.
  • Anonym (undra)

    undra hur ts gjorde. ungen lär ju vara tre år nu med tanke på hur gammal tråden är.

  • Anonym (undra)

    undra hur ts gjorde. ungen lär ju vara tre år nu med tanke på hur gammal tråden är.

  • Mimosa86
    Anonym (xcvxcv) skrev 2015-05-14 16:54:25 följande:

    Grattis till 18 års slaveri. Du såg inga tecken på att flickvän var en självisk häxa? 


    Som man bäddar får man ligga. Ansvara ni för era spermier så ansvarar vi för våra ägg. Då kommer dessa incidenter undvikas framöver
  • Nimzay
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-05-09 20:01:36 följande:

    Ett baseball trä kan lösa många problem. Jag skulle aldrig låta någon få bestämma över hur resten av mitt liv skulle se ut..


    Eller oxå ser man till att vara försiktigare med att ligga från början
  • Anonym (Snorresturlasson)

    Man kan väl lite försiktigt försöka utgå från värsta scenariot. Det var sent upptäckt. Din flickvän vittmar klart och tydligt tycker jag mig kunna läsa mellan raderna att hon öndå beslutat detta mot din vimka i samband med det viktigaste etiska frågan i sammanhanget. Hon verkar ha planer för att ta hand om barnet på egen hand. Det är den ensamt viktigaste orsaken att du inte ska ta på dig någon roll. Hon väljer ensamt att skapa ett skimsmössobarn npgot du knappast kunde förhindra eller förutse. Ansvaret vilar så att säga i hennes egna beslut att ensamt ta hand om barnet utan din närvaro. En normal kvinna hade bönat och bett dig och uppmuntrat dig till samboskap samvaro familjebyggamde och relation för barnets bästa. Allt detta förefaller mig fattas hos henne. Däeför kan du känna dig trygg i vetskapen om att Du inte planerat barn med någon som du inte även kan tänka dig att ha familj med. Hennes agerande "räddar dig" i detta fall men du förefaller mig då återigen förvånad att hon inte funnits vid din sida självmant under dessa 12 v

    ? Betala inget underhåll. Eller försök få ihop det.

  • Anonym (Skriv inte på papper)
    atif skrev 2015-01-28 11:15:24 följande:

    Så helt plötsligt från ingenstans kommer flickvännen och meddelar att hon är i 12e veckan och ska behålla barnet! Finns det något lagligt sätt jag kan undvika att bli Pappa? Känner mig inte alls redo för detta...


    Skit i att skriva på faderskapspapper och gör inget faderskapstest så har dom inga bevis på att du är pappan heller. Det är det enda du kan göra för att undvika
  • Anonym (Idiot)
    Anonym (Skriv inte på papper) skrev 2018-05-10 08:00:59 följande:

    Skit i att skriva på faderskapspapper och gör inget faderskapstest så har dom inga bevis på att du är pappan heller. Det är det enda du kan göra för att undvika


    Jävla intelligent råd till någon som DESSUTOM SKREV TRÅDEN FÖR TRE ÅR SEN!
  • Anonym (Skriv inte på papper)
    Anonym (Idiot) skrev 2018-05-10 08:03:30 följande:

    Jävla intelligent råd till någon som DESSUTOM SKREV TRÅDEN FÖR TRE ÅR SEN!


    Såg inte det . För folk har svarat i tråden idag
  • Anonym (Snorresturlasson)

    skiter i om tråden är 18 år gammal vi delar med oss av åsikter och vi jar ju varandra *ähum*

  • Ideal1

    Om du hyser tvivel om du verkligen är pappan, begär test, absolut. I annat fall finns det inga tips kring att kringgå att bli pappa.

    Men du verkar ju inte ha valt guds bästa barn som tjej heller om hon nu gör detta utan att ens snacka med dig eller låta dig ha en åsikt. Det ger ändå en viss förståelse över att situationen känns jobbig.

    Men nu till saken: att bli pappa är GRYMT och det bästa som du kan vara med om i livet. Det törs jag lova oavsett om modern är att jämföra med en disneyhäxa eller åkerspöke.

    Men var för bövelen inte rädd för att ta emot hjälp i din papparoll. Även om det inte är från din tjej så från någon annan?

    Vad du än gör, försök inte fly, tro mig, du vill inte fly från detta.

    Men visst, din tjej verkar ju vilja köra racet själv utan din åsikt. Så kan tänka mig att hon säkert redan har etablerat ett scenario där hon har ensam vårdnad. I det fallet sitter du "bara" på att punga underhåll tills ungen är vuxen.

    Men absolut inget jag rekommenderar.

Svar på tråden Vill inte bli Pappa!