• Forumvärd

    Loa Falkman nya ICA-Stig. Bra val?

    Ingen har väl undgått ICA reklamen där Stig, Ulf och Cindy med flera vecka efter vecka gör reklam för ICAs pryttlar.
    ICA Stig har från starten spelats av Hans Mosesson men har nu ersatts av Loa Falkman.
    Var det rätt beslut?
    Eller hade du hellre sett någon annan?
    Rösta och diskutera gärna i tråden.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Loa Falkman nya ICA-Stig. Bra val?
  • Anonym (Nerd)
    Aniiee skrev 2015-02-02 12:32:22 följande:
    Rent spontant undrar jag vad FN han håller på med och om han har blivit lite gaggig som tar en sån roll....

    Men det blir säkert bra ändå. Vilket som, jag ser aldrig på TV och kommer väl aldrig se reklamen ändå.
    Han behöver väl tjäna ihop till brödfödan han också. Kanske lite som Kjell Bergqvist:




  • Johan70

    Jag gillar Falkman men hade aldrig väntat mig honom i den här rollen. Vi får väl se om han kan axla Mosessons mantel.

  • solskina

    Loa fungerar.
    Men jag trodde faktiskt att ICA skulle tänka till lite.

    En mörkhyad kvinna, i en ny karaktär så klart. Det hade varit på plats tycker jag.

  • Tuggummit

    Ja, Loa passar nog bra i en ny butiksägarroll i ICA's reklamfilmer. Dock enbart om han inte försöker efterlikna den gamla rollen, utan istället sätter sin egen prägel på rollen som butiksägare.

  • Tuggummit
    solskina skrev 2015-02-02 17:32:16 följande:

    Loa fungerar.

    Men jag trodde faktiskt att ICA skulle tänka till lite.

    En mörkhyad kvinna, i en ny karaktär så klart. Det hade varit på plats tycker jag.


    Hahahahaha, nej, nej och åter NEJ!

    Jag var Sthlm största feminist för 10-15 år sedan. Lämnade dock ALLT - med avsmak, då alla rå-radikala feminister dök upp (däribland anarkafeministerna) och bara saboterade och förstörde denna, i grunden, väldigt fina ideologi.
  • Dr Nail

    Folk kommer garanterat tjura i början, sen kommer de garanterat vänja sig och bli nöjda igen. Gammal historia.

  • Anonym (ointresant.)

    tycker att det är skämt att det är en "nyhet".. vi har så lite för oss. För övrigt jag bryr mig inte.

  • Broom
    solskina skrev 2015-02-02 17:32:16 följande:
    Loa fungerar.
    Men jag trodde faktiskt att ICA skulle tänka till lite.

    En mörkhyad kvinna, i en ny karaktär så klart. Det hade varit på plats tycker jag.
    Ja, gud ja. I vårt PKSverige.

    Varför inte en sexdömd somalier? Den hade nog nått fram till svensken..."Jag är faktiskt oskyldig, och idag får ni köpa mör fransyska för en billig peng. har själv MÖRAT den. "
  • Alana

    Jag gillar inte att man byter ut en skådis mot en annan för att spela samma karaktär. Det kommer bara att finnas en ica-Stig och han går inte att ersätta. Hade varit bättre om Loa hade fått en ny egen roll istället som tagit över affären.

  • Common sense
    Tuggummit skrev 2015-02-02 18:15:36 följande:
    Jag var Sthlm största feminist för 10-15 år sedan. Lämnade dock ALLT - med avsmak, då alla rå-radikala feminister dök upp (däribland anarkafeministerna) och bara saboterade och förstörde denna, i grunden, väldigt fina ideologi.
    Hjälp mig förstå här...

    På grund av att vissa feminister var för radikala enligt dig, så anser du plötsligt att det inte är viktigt att kvinnor är jämställda med män?
  • misil
    Common sense skrev 2015-02-03 06:24:33 följande:
    Hjälp mig förstå här...

    På grund av att vissa feminister var för radikala enligt dig, så anser du plötsligt att det inte är viktigt att kvinnor är jämställda med män?
    Nu handlar ju inte feminismen i Sverige längre om jämställdhet utan står för sexism diskriminering och förtryck.
  • Haskel
    solskina skrev 2015-02-02 17:32:16 följande:

    Loa fungerar.
    Men jag trodde faktiskt att ICA skulle tänka till lite.

    En mörkhyad kvinna, i en ny karaktär så klart. Det hade varit på plats tycker jag.


    Helst transsexuell och lesbisk också...eller???
  • Anonym (jonas)
    Forumvärd skrev 2015-02-02 04:33:07 följande:

    Ingen har väl undgått ICA reklamen där Stig, Ulf och Cindy med flera vecka efter vecka gör reklam för ICAs pryttlar.
    ICA Stig har från starten spelats av Hans Mosesson men har nu ersatts av Loa Falkman.
    Var det rätt beslut?
    Eller hade du hellre sett någon annan?
    Rösta och diskutera gärna i tråden.


    Vad tycker du själv?
Svar på tråden Loa Falkman nya ICA-Stig. Bra val?