• Anonym (mode)

Om du var tvungen att välja ett endaste klädmärke till barnet?

Om du var tvungen att välja ett endaste klädmärke att klä ditt barn i, vilket skulle det då vara? Om vi tänker bort omständigheter som pris, väder och vind och barnets egen åsikt.

Själv älskar jag geggamojas kläder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-05 13:37
    Fler frågor:

Vilket märke skulle ni aldrig köpa?
    Vilket märke skulle ni välja till er själva?

• Svar på tråden Om du var tvungen att välja ett endaste klädmärke till barnet?
  • Anonym (-)

Svårt. Men jag skulle nog säga Ralph Lauren. Eller Lacoste. Hm, eller Gant. Eller Hackett London. Eller, haha, shit! Svårt.

Okej, endast en, hm, då får det bli Ralph Lauren. Tror jag.

• fluu

Lätt villervalla! Iofs består en stor del av barnets garderob redan av villervalla

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (mode)

Blandade svar! Vad är det med det märket ni gillar så mycket?

Tvärtomfråga: Vilket märke skulle ni aldrig köpa?

• Anonym (-)

RL (samt övriga märken, m fl, som jag nämnde) har så grymt stiliga kläder. Dessutom är det alltid fin kvalité och håller för de flesta aktiviteter.

Jag vet inget märke som jag aldrig skulle köpa. Möjligen kläder från Lidl och liknande, då mina fördomar säger mig att de har kass kvalité. Men jag vet inte.

• fluu
    Anonym (mode) skrev 2015-02-05 13:27:15 följande:
    Blandade svar! Vad är det med det märket ni gillar så mycket?

Tvärtomfråga: Vilket märke skulle ni aldrig köpa?
    Gillar villervalla för att kläderna för det första är så bekväma och lekvänliga, inget rysch pysch eller plagg som mest tåls att sitta still i. Men också att de är så färgglada, jag blir glad bara av att gå in på hemsidan liksom Plaggen håller också bra och är mjuka.

Är inte så bevandrad bland klädmärken, men jag tycker illa om HM.
  • Anonym (mode)
    fluu skrev 2015-02-05 13:37:18 följande:
    Gillar villervalla för att kläderna för det första är så bekväma och lekvänliga, inget rysch pysch eller plagg som mest tåls att sitta still i. Men också att de är så färgglada, jag blir glad bara av att gå in på hemsidan liksom smile2.gif Plaggen håller också bra och är mjuka.

Är inte så bevandrad bland klädmärken, men jag tycker illa om HM.
    Varför tycker du illa om HM som känns som ett märke som alla har något av?
  • Anonym (mode)

Vilket märke skulle ni välja till er själva?

• BigMami

Hmm.. Jag gillar både Lindex & KappAhl. H&M väldigt sällan. De sämsta barnkläder jag har köpt är nog på Coop Forum! De blev noppiga, trasiga och tappade färg efter en tvätt bara.. Overaller/ytterkläder däremot tycker jag är bra på Coop.

• fluu
    Anonym (mode) skrev 2015-02-05 13:38:43 följande:
    Varför tycker du illa om HM som känns som ett märke som alla har något av?
    Till mig själv så handlar det om att jag inte tycker att jag "passar" på någon av avdelningarna. Inte den väldigt "ungdomliga"(passade inte ens där i tonåren) och inte den "vuxnare". Generellt gillar jag inte kläderna där.

Till barnet handlar det om att det är konstig form på många plagg. De tenderar att vara ganska breda och jag har en tunn unge, gillar inte att det är så fruktansvärt könsuppdelat, plaggen pajar ganska lätt osv.

Till mig själv handlar jag helst på indiska. Hade kunnat leva med bara det i garderoben.
  • Anonym (mode)
    fluu skrev 2015-02-05 13:54:15 följande:
    Till mig själv så handlar det om att jag inte tycker att jag "passar" på någon av avdelningarna. Inte den väldigt "ungdomliga"(passade inte ens där i tonåren) och inte den "vuxnare". Generellt gillar jag inte kläderna där.

Till barnet handlar det om att det är konstig form på många plagg. De tenderar att vara ganska breda och jag har en tunn unge, gillar inte att det är så fruktansvärt könsuppdelat, plaggen pajar ganska lätt osv.

Till mig själv handlar jag helst på indiska. Hade kunnat leva med bara det i garderoben.
    Ja indiska gör fina grejer! Fast jag skulle nog känna mig för uppklädd om jag bara klädde mig så.
  • fluu
    Anonym (mode) skrev 2015-02-05 13:59:44 följande:
    Ja indiska gör fina grejer! Fast jag skulle nog känna mig för uppklädd om jag bara klädde mig så.
    Äsch, det förgyller vardagen!
  • Anonym (mode)
    fluu skrev 2015-02-05 14:07:44 följande:
    Äsch, det förgyller vardagen!
  • Duckan

PoP. Galet allergisk mot Pop. Egentligen alla märken som är galet mönstrade och extremt färgglada. Ogillar det.
    Det jag dock inte handlar på H&M är sånt med Disneytryck. Det är hemskt.

• Cornellia

Skulle välja villervalla.
    Eller mitt egna märke...fast då skulle nog sonen frysa på vintern....

Märken jag aldrig skulle välja....hmm... polarn&pyret tror jag.

• Fröken K

Till bebis skulle jag välja Mini Rodini som enda att köpa. Aldrig, svårt, men jag har aldrig sett några plagg från Ralph Lauren som jag tycker är särskilt fina.

Till mig själv, hm, Filippa K kanske.

• Anonym (O's mamma)

Lindex lätt till dottern. Gillar verkligen deras barnkläder, coola, bra kvalitet och prisvärda.

Till mig själv blir det svårare. Har tre favoriter:

Zara, M&Q och Gina Tricot

• Vinterankan

Till mig själv vet jag inte, Stockhlm kanske. Kläder därifrån passar alltid perfekt på mig Till dottern skulle det vara hm för de har smalast kläder, alla andra märken sitter som säckar eller hasar ner. Sonen vet jag inte, samma problem där men killkläder är ju svårare att hitta smala.

• lövet2

Har ingen koll på märken, men KappAhls barnkläder har jag varit mest nöjd med upp till 10-årsåldern i alla fall. Bra färger, håller bra i tvätten, bekväma och bra priser.

Svar på tråden Om du var tvungen att välja ett endaste klädmärke till barnet?