• Anonym (Mirja)

Motalafamiljen i Familjen Annorlunda

Är jag den enda som tycker att mamman i familjen från Motala har en taskig attityd? De andra familjerna Nirrström och Wahlström är intressanta och roliga att följa, men Motalafamiljen är tråkig, jobbig och har taskig stämning mestadels. Barnen är stökigare också.

Det som förundrar mig mest är att föräldrarna i Motalafamiljen, (framförallt mamman) alltid har en klagande missnöjd attityd och less inställning till barnen och vardagen. Visst det är kaotiskt med nio barn i en lägenhet, men det visste de ju innan de skaffade så många. Tycker alltid föräldrarna klagar över att det är stökigt, aldrig for någon egentid, att de inte kan åka på en weekend själva bara sådär, att de separerade förra året, att det är så mycket jobb med så många barn osv. Om man är så förtjust i egentid och vill ja mer frihet, ja då går man inte och skaffar sig 9 ungar! Eller 7 barnvagnar heller. Det låter på föräldrarna särskilt mamman att det är synd om henne för att hon inte har någon egentid, tex hos frisören. Då sa hon att man måste få ha egentid, fast jag tycker att skaffar man 9 barn så kan man inte räkna med det. Då hade man slutat vid tre eller något.

Familjen Norrström har fler barn än Motalafamiljen, men skillnaden är där att föräldrarna verkar verkligen tycka om det kaotiska livet med barn överallt. De klagar inte på att de har många barn, aldrig får egentid, att de glömmer bort varandra, att det är stökigt och inte får vara för sig själva. I deras fall tycker inte jag att det är oansvarigt att skaffa många barn eftersom de kan ta hand om alla och tucker om att ha många barn och leva det liv som blir när man har många barn. Motalamamman känns så sur, klagande och jobbig. Hon har även en nedlåtande attityd mot hennes man. Wahlströmsföräldrarna verkar också gilla det livet med många barn. Deras dröm är att ha en herrgård och att deras gigantiska familj samlas vid jul osv.

Ilmrud-föräldrarna känns så less på allt och passar inte att ha en så stor familj. De har ju haft tid att komma på att det med 9 barn!

Känner ni likadant som jag gör angående familjerna?

• Svar på tråden Motalafamiljen i Familjen Annorlunda
  • Anonym (Bobo)
    Anonym (Ida) skrev 2015-02-09 08:09:36 följande:
    Haha va? Har du ens läst det jag skrivit i tråden? På vilket sätt var det du skrev nu mindre onödigt?
    Jag reagerade på att du och någon annan här inne kallade Micke för mähe.

Jag tycker det var en onödig kommentar.

Jag ber om ursäkt om jag misstolkade ditt inlägg.
  • Anonym (sköt dig själv)

Varför angår det dig ts?

Tycker madde o micke är jättegoa med sina gulliga o lite stökiga barn, det är så vardagen ser ut för många småbarnsfamiljer.

Man kan inte vara nöjd jämt och visst behöver man egentid även fast man har 9 barn precis som de med "bara" 1 barn behöver tid för sig själva ibland. Så är det för alla föräldrar.

Sköt ditt o låt andra sköta sitt.

Illa att starta en tråd för att baktala andra, personer du inte ens känner.

• telly

Tror snarare Micke är mer sträng i sin uppfostran än Madde och det påverkar hur vi ser på honom, nån beskrev ju honom som arg.

• Anonym (Ida)
    Anonym (Bobo) skrev 2015-02-09 18:00:31 följande:

Jag reagerade på att du och någon annan här inne kallade Micke för mähe.

Jag tycker det var en onödig kommentar.

Jag ber om ursäkt om jag misstolkade ditt inlägg.

Jag skrev aldrig att han var ett mähä, jag skrev tvärtom att han inte var det. Du kanske ska läsa igenom inlägget du gnäller på nästa gång.
  • Anonym (Ida)
    Anonym (sköt dig själv) skrev 2015-02-09 18:02:33 följande:

Varför angår det dig ts?

Tycker madde o micke är jättegoa med sina gulliga o lite stökiga barn, det är så vardagen ser ut för många småbarnsfamiljer.

Man kan inte vara nöjd jämt och visst behöver man egentid även fast man har 9 barn precis som de med "bara" 1 barn behöver tid för sig själva ibland. Så är det för alla föräldrar.

• Lindsey Egot the only one
    telly skrev 2015-02-09 18:31:41 följande:

Tror snarare Micke är mer sträng i sin uppfostran än Madde och det påverkar hur vi ser på honom, nån beskrev ju honom som arg.

Jag håller med dig. Han står nog för struktur och ordning. Hade inte Madde haft honom hade det varit vild kalabalik hela tiden. Han är bra för henne men frågan är hur det är tvärt om. Hon vill nog visa upp familjen och han är rejält obekväm. Därför får hon inte lägga ut kort på honom på bloggen och instagram utan han är enbart med i familjen annorlunda.

Men visst ser det ansträngande ut. De gör det nog för att hon ska få mer anhängare till sin blogg och hennes sätt att vara fjortis/niobarnsmamma i sättet är för att få så många följare som möjligt och då får hon betalt. Därför måste hon ha egentid och fixa naglar, gå till frisören och få håret flätat och lockat osv så de utan barn också följer henne för skulle hon enbart skriva om vad som händer hemma med barnen, vilken sorts fiskbullar det blev idag, hummer eller dillsås hade gjort att folk tröttnade.

Men vi får bara se en liten del av dessa familjers vardag. För vissa är programmet ett bromskloss för att inte skaffa fler barn, för andra blir det motsatt effekt och man skaffar fler.
  • Anonym (cloe)

från bloggen om den här tråden

Hej Malin. Jag har sett tråden och tycker det är smått fantastiskt att människor lägger sin tid på att kritisera mig och min familj. Vi är som vilken annan familj som helst bara några flera. Jag antar att det svider när man inte väljer att leva som alla andra och inte leva efter den ?normala? normen. Har man många barn så ska man tydligen se sliten ut och gå i mjukbyxor. Man får inte ha intressen och umgås med andra människor. Går man på krogen så är man en dålig morsa och visar jag inga bilder på Micke så har vi gått isär. Ja jösses så dant! Nej jag tycker inte att det är jobbigt, jag tar inte åt mig. Däremot tycker jag inte att det är okej! Bara för att jag valt att bli en offentlig person så ger inte det någon rätten att förtala mig eller påstå en massa skit. Det finns ju faktiskt de som tar åt sig av just närhat. Jag mådde dåligt en gång i tiden när jag inte var förberedd på vilken uppståndelse det skulle bli kring just mig i media. Idag har jag lärt mig att slå bort det.

Då vet du ts!

• Nyfikna72

Undrar om alla här skulle stå för sina åsikter öga mot öga mot de personer de tycker så mycket om?

• Analoga
    Anonym (sköt dig själv) skrev 2015-02-09 18:02:33 följande:
    Varför angår det dig ts?
    Jag tycker snarare det är familjen i Hjo som har väldigt stökiga barn. Norrströms och Ilmruds barn tycker jag är mera sansade eller hur jag ska uttrycka mig..
  • Anonym (Maddy)
    Anonym (cloe) skrev 2015-02-11 11:42:36 följande:

från bloggen om den här tråden

Hej Malin. Jag har sett tråden och tycker det är smått fantastiskt att människor lägger sin tid på att kritisera mig och min familj. Vi är som vilken annan familj som helst bara några flera. Jag antar att det svider när man inte väljer att leva som alla andra och inte leva efter den ?normala? normen. Har man många barn så ska man tydligen se sliten ut och gå i mjukbyxor. Man får inte ha intressen och umgås med andra människor. Går man på krogen så är man en dålig morsa och visar jag inga bilder på Micke så har vi gått isär. Ja jösses så dant! Nej jag tycker inte att det är jobbigt, jag tar inte åt mig. Däremot tycker jag inte att det är okej! Bara för att jag valt att bli en offentlig person så ger inte det någon rätten att förtala mig eller påstå en massa skit. Det finns ju faktiskt de som tar åt sig av just närhat. Jag mådde dåligt en gång i tiden när jag inte var förberedd på vilken uppståndelse det skulle bli kring just mig i media. Idag har jag lärt mig att slå bort det.

Då vet du ts!

Ja hon vill ju ha folk till bloggen så hon skriver tom om fl tråden.
  • Anonym (Lillasyster)

Åh, den här gamla tråden! 😊
    Tänkte på den häromdagen då jag trillade över en kopiöst lång tråd på Flashback om L-inn Andersson från "Unga mammor"!
    Hon måste vara M-adeleine I-lmruds okända lillasyster?? På pricken samma beteende! Perfekt yta att visa upp trots att det kanske inte är så glamouröst med 3 ungar med 3 olika drygt 20 år fyllda, låtsas vata allvetande, skryter om barnen, överdriver i alla situationer, låtsats vara mån om utseendet fast trashen lyser igenom, tål inte att någon ifrågasätter, blockar för minsta lilla, värsta kaoset när rampljuset lagt sig, tigger spons pinsamt tydligt. Och alla dessa lögner! Riktigt pinsamma lögner, som inte är svårt alls att "kolla upp", det räcker att man varit med ett tag i bloggen. Som att I-lmrud ljög om att det bara är tre pappor till barnen t.ex. Allt för att allt ska se lite bättre ut! Kul för pappan att bli nekad sin son inför hela svenska folket.

Svar på tråden Motalafamiljen i Familjen Annorlunda