• annikanita

Kom igen alla nutrilettare! :)

Imorgon drar jag igång med nutrilette. jag dricker 5 shakes om dagen. ska försöka hålla iaf 3 veckor. har gjort detta för några år sedan, och rasade i vikt! höll på i månader, med undantag från vissa fuskdagar..

men denna gången behövs mer pepp känner jag.

Alla som vill köra. Kom igen, så följer vi varandra här!! Vi peppar o tipsar.

Beach 2015, Här kommer vi! ;)

Startvikt: 72 kilo, 168cm.

Vad är din?

Och ni som säger att detta inte är hälsosamt och allt det där, ni behöver inte skriva, för det är inget pepptalk..

• Svar på tråden Kom igen alla nutrilettare! :)
  • Anonym (W)
    Anonym (Kottarnasmamma) skrev 2015-02-17 10:03:32 följande:

Godmorgon! Jag väger mig varje morgon (behöver för att inte fuska) och imorse visade vågen 3 hekto plus. Sådant kan jag bli sur över när jag tycker att jag varit så duktig! Jag fuskar ju inte eller så... Men vet att det kan vara vätska och att jag omöjligen kan ha gått upp 3 hg i fett sen igår! 

Den bästa motivationen för mig är när vågen visar minus... Så är lite besviken idag trots att jag vet att det är fånigt.

Om lite mindre än en månad ska jag på en tillställning och då hoppas jag vara nere under 70 kg, det vore fantastiskt! 4,7 kilo dit så vi får väl se hur det går!

Hur går det för er andra?

Anonym (W) att ta ett äpple är ju helt ok även om det är lite socker i som kan orsaka blodsockerfall. Kan du ta ägg eller lite ost eller något som inte påverkar lika mycket är det bättre på sikt. Det värsta tycker jag är blodsockerfallen de första 1-3 dagarna men sen brukar man må mycket bättre. Så kan man undvika socker går det snabbare över.. tycker jag.

Jag förstår, jag behöver också vågen för motivation. Jag tror att du kommer fixa 4,7 kg galant!

Själv är jag inne på min andra dag och har ganska mycket blodsockerfall men har hållt mig till mina shakes :) ska utomlands nästa vecka så hoppas att jag lyckas gå ned lite innan dess... Kan man ta med sig påsarna utomlands förresten?
  • The past is now

För mig går det inte bra. Dragit på mig en förkylning med feber och jag ligger mest.. Är så trött och orkeslös. :-/ Kommer igen när jag känner att NU.

• Anonym (W)
    The past is now skrev 2015-02-17 17:01:07 följande:

För mig går det inte bra. Dragit på mig en förkylning med feber och jag ligger mest.. Är så trött och orkeslös. :-/ Kommer igen när jag känner att NU.

Usch då :( allt kommer på en och samma gång för dig. Du får verkligen rå om dig själv nu med saker du tycker om, kanske kolla på filmer/serier och glöm inte att försöka sova. Bra att du inte känner dig stressad över kosten, det är inget du ska oroa dig för nu. Skickar en kram till dig!
  • The past is now
    Anonym (W) skrev 2015-02-17 20:30:05 följande:
    Usch då :( allt kommer på en och samma gång för dig. Du får verkligen rå om dig själv nu med saker du tycker om, kanske kolla på filmer/serier och glöm inte att försöka sova. Bra att du inte känner dig stressad över kosten, det är inget du ska oroa dig för nu. Skickar en kram till dig!
    Tack snälla! Ja det är envist med förkylningen så jag har "hottat" upp med en morgonshake som innehåller honung (0,5 dl), ingefära (300gr) och 3 citroner i 1 liter vatten. Koka småbitar av ingefäran i 20 min, sila. När ingefäravattnet svalnat rör ned honung och citron. Häll upp i flaska och förvara i kylskåpet.

Utöver den tar vi även den (dryck)med alger och selleri i.

Jag försöker tänka på vad jag äter, framför allt mängden. Så jag ska nog komma tillbaka på banan.
  • Anonym (Kottarnasmamma)

Här är det segt... Har inte fuskat men ändå händer inte mycket på vågen. 4,6 kilo kvar till under 70 kg. Så 1 hg på hela veckan! Känns otroligt segt, det brukar gå mycket snabbare. Nu är det dessutom fredag, vore skönt att bli ordentligt peppad på morgonen så man orkar hålla ut hela helgen! 

Men men... jag ska verkligen försöka hålla mig i kragen!

Det enda positiva med att vara sjuk (för mig) är att jag tappar aptiten helt under ett par dagar. Då är det lätt att enbart äta shakes. Om man ska försöka se det från den ljusa sidan ;)

Trevlig helg på er!

• The past is now
    Anonym (Kottarnasmamma) skrev 2015-02-20 08:34:02 följande:

Här är det segt... Har inte fuskat men ändå händer inte mycket på vågen. 4,6 kilo kvar till under 70 kg. Så 1 hg på hela veckan! Känns otroligt segt, det brukar gå mycket snabbare. Nu är det dessutom fredag, vore skönt att bli ordentligt peppad på morgonen så man orkar hålla ut hela helgen! 

Det enda positiva med att vara sjuk (för mig) är att jag tappar aptiten helt under ett par dagar. Då är det lätt att enbart äta shakes. Om man ska försöka se det från den ljusa sidan ;)

Trevlig helg på er!

Du klarar det! Jag kämpar på med min jobbiga förkylning och har börjat att göre lite övningar/träning hemma. Och att jag går en promenad nästan varje dag.

Ha en trevlig helg!
  • PinkSugar
    Anonym (Kottarnasmamma) skrev 2015-02-20 08:34:02 följande:

Trevlig helg på er!

Sista tiden är värst. Man är hungrig, trött, sliten, frusen och viktnedgången går som långsammast. 
  • annikanita

Hur går det för er? 67,7 här.( -3kg) går segt. men fuskat mycket på helgerna.. ????

• The past is now

Jag är tillbaka på banan. Går promenader varje dag före eller efter lunch. Kör också ett träningsprogram hemma var 2:an dag. Och så klart kör jag mina drycker innan frukost.

Så vi får se om det hjälper till på "traven". ;-P

• nevermind

Hej allihop!

Jag drar igång på måndag! Bra timing tänkte jag då vi inte har nåt kök så jag kan ändå inte laga mat.

Hur många shakes dricker ni om dagen och vid vilka tider? Tar ni bars? Jag älskar dem! Men de funkar bara som mellis va?

Vart är billigast att köpa Nutrilett?

• nevermind
    annikanita skrev 2015-02-09 07:10:57 följande:

Då var dagen här. 70,9 kilo. dricker mitt varma citronvatten nu. Vad visade era vågar? Och vad har ni till frukost idag? ^^

Citronvatten?
  • The past is now

Halloj! Jag kör VV vilket fungerar mycket bättre för mig. Vill inte svälta mig och det går riktigt bra! Aldrig hungrig!

Lycka till alla!

• kroppssnack

Hallå gänget! Om någon fortfarande kör nutrilett/vlcd och vill ha pepp och peppa så kika min tråd VLCD-tråden och haka på. Sista rycket nu inför sommaren!

Svar på tråden Kom igen alla nutrilettare! :)