Hej allihopa! Jag har länge funderat på om jag är hypokondriker och letat upp detta forum idag!
Förra veckan så var jag och tränade på gymmet (vill tilläga att jag ej tränar regelbundet men försöker ta promenader minst 4-5 gånger i veckan) och efter ca 30 minuter var jag helt slut. Hade järn/blodsmak i munnen hela kvällen efter passet, samt i några dagar efteråt. Min sambo var sjuk veckan innan, så normalt sett så tänkte även jag "Shit, jag kanske är förkyld utan att jag tänkt på det", men efter 3-4 dagar blev det bättre.
Idag åkte jag på gymmet igen, och så fort jag fick upp flåsen så kom blodsmaken tillbaka, och den är fortfarade aktiv timmar efter träningspasset. Jag vet att min kondition är dålig, men det känns nästan som att min lungkapacitet är extremt mycket sämre än vanligt. Känner mig nästan andfådd av att bara försöka andas. Det var ej såhär innan sommaren.
Hypokondriker som jag kanske är, så har jag försökt googla mig fram till alla möjliga svar. Man hittar allt från (Det är ingen fara till cancer eller nått annat sjukt). Vill även tillägga att jag gjort två corona test, negativt båda gångerna.
Och som grädde på moset så får jag såklart mer ångest och panik bara för att jag VET/TROR att nånting är fel. (Har ångest och ibland även panikattacker)
Ringde Kry ikväll för lite rådgivning, men läkaren sa bara "Svårt att bedöma"...
Det svaret var ju inte bra för min del, och skapade bara mer panik och kraftigare känsla att nånting med mina lungor är fel!
Jag är ej rökare (snusar dock tobaksfritt snus)
Är 31 år. 198 lång, 96 kg.
Ska även tilläga att jag har gått till vårdcentralen det senaste året för så jäkla mycket, och det oroar mig att vårdpersonalen snart kommer sluta se mig som en människa med behov av hjälp.