• Seiza

Skapa sexlust från grunden

Jag är i tjugoårsåldern. Varit med om grava sexuella trauman under uppväxten. På grund av det och andra kaosartade förhållanden (miljö) så har jag aldrig fått uppleva det där utforskandet av sex som de flesta hamnar i vid någon tidpunkt i tonåren. Jag kan inte minnas att sex någonsin intresserat mig, utan det har alltid varit kopplat till obehagliga upplevelser eller något som andra sysslar aktivt med. 

Nu är jag i ett förhållande sedan snart två år. Jag har väldigt starka känslor för honom. När vi har det bra har vi det fantastiskt, men min brist på sexlust är naturligtvis ett stort problem. På sätt och vis känns det som att bara växt, dessutom, eftersom det inte förbättras. Jag kan bli tänd om min partner försöker ha sex, försöker göra mig upphetsad, men det tar lång tid. Jag tar aldrig initiativ till sex, för jag tänker helt enkelt inte på sex. Han är trött på att behöva anstränga sig så mycket, vilket jag har full förståelse för.

Eftersom jag vill tillfredsställa honom så har hela sexbiten blivit ett måste och ytterligare minskat min sexlust, varför vi i perioder gjort så att vi struntar i sex tills jag själv känner lust och tar första steget. Detta fungerar inte, slutar bara med bråk och dåligt humör. Och så vidare. Hela grejen skapar onödiga problem i förhållandet, och jag är otroligt trött på det. Trött på att inte k u n n a känna att "i dag vill jag göra det och det med honom". Vi har testat allt möjligt i sexlivet men det finns ingenting som skapat den där gnistan så att jag tänker på eller längtar efter sex. 

Är desperat efter råd av någon som faktiskt lyckats få tillbaka eller skapat en sexlust. I mitt fall behöver jag bygga upp min från grunden på något sätt. Vore hemskt tacksam för hjälp/råd/idéer.

• Svar på tråden Skapa sexlust från grunden
  • Zaphiod
    Anonym (cb) skrev 2015-02-19 12:54:33 följande:
    Jag försöker prioritera det för hans skull men jobbigt att göra nåt man själv egentligen inte vill. Det började nog när jag började min nya tjänst och blev sjuk. Nu är jag inte sjuk men jobbet är väldigt krävande och stressigt med ständiga telefonsamtal och kollegor som vill ha hjälp med saker så när man kommer hem vill man bara ha lugn och ro.

Sen så kanske det skulle gå bättre om min sambo tog mer initiativ så jag inte kände att det bara hänger på mig, han verkar tro att man ska bli askåt bara han föreslår sex och jag har försökt förklara att min kropp inte fungerar så. Det måste få ta lite tid...och då tänker jag i bakhuvudet på att jag måste sova för jag blir så trött och ska upp tidigt och sen körigt på jobbet hela dagen.

Jag vet inte hur jag ska locka fram lusten igen för det känns mest bara som ett krävande jobb att ha sex . Även om jag kommer så tycker jag inte att orgasmen är värd det besväret när man kan tex sova istället.
    Jag tror att det ofta handlar om att bestämma sig för vad som är viktigt i livet. Jag har ett mycket bra jobb som jag via utbildning och framåtanda gjort mig förtjänt av, och det har för min del inte kostat familjeliv att nå dit. Jag har lämnat jobbet på jobbet när jag gått hem. 

Min förra fru hon slet hund på sitt jobb på en intensivvårdsavdelning och kom hem helt slut. Hon oroade sig vad som hände med hennes patienter när hon inte var där. Hon låg mest i soffan på kvällen och la sig tidigt för att orka med dagen efter.

Vårt sexliv dog totalt efter ett tag. Hon tappade lusten helt eftersom hon var totalt slut och orkade inget utanför jobbet.

Nu når vi just det med vad som är viktigt. Jag skulle inte tveka en sekund att säga upp mig från mitt >50000 kr/mån-jobb, sälja min fina bil och flytta till en hyreslägenhet om det gjorde att jag och min (numera fd) fru skulle få ett lyckligt liv tillsammans där vi prioriterade varandra, gjorde saker tillsammans och hade ett bra sexliv. Inte en sekund hade jag tvekat. För henne var jobbet för viktigt. Det var viktigare än oss. Nu är vi skilda. 

Du måste bestämma dig för att livet med din man på sidan om jobbet är nummer ett i livet, sätta tydliga gränser för dina arbetskamrater för vad som är start och stopp på arbetsdagen.
  • Anonym (cb)
    Underhill skrev 2015-02-19 13:06:39 följande:

Ops...hoppas inte att du ÄR min fru :-P...skämt o sido så lät det där väldigt likt. 

Låter i mina öron som att jobbet tar ut sin rätt. Numera förstår jag att det är så när det gäller min partner, men det tog en tid innan jag ville inse att det faktiskt var så. Att jobbet tog musten ur henne.

Well, well...så vad kan du göra åt det? Byta jobb? Försöka hitta ett smidigare sätt att jobba på med den situationen du har eller är det bara så det är just nu? 

Att prioritera det för hans skull är förvisso "ädelt" av dig..hm..men jag skulle tro att det inte blir och kanske är så lyckat för någon av er egentligen!?

"Vågar" han ta initiativ längre, tänker jag. Kan det vara så att han avvaktar och, ursäkta språket, skiter i det, då han blivit nekad och nobbad/avvisad tidigare många gånger!?

No need to worry...jag kan garantera att jag inte är din fru

Nä tycker nog inte att jag nekat massor, men han märker väl att jag är slutkörd och då tycker han att han inte ska försöka tror jag.

Men saken är den att när vi var lediga i julas så var jag ju inte så trött men jag kände inte mer lust då.

Det är som att någon tryckt på min off-knapp bara, det måste vara något fel på mig, kan jag få en tablett bara så det går över och jag blir normal igen!

Gillar mitt jobb, skulle inte byta ut det, men måste kanske försöka ta det lugnare. Får bli efter de satt nya lönerna
  • Anonym (cb)
    Zaphiod skrev 2015-02-19 17:21:08 följande:

Jag tror att det ofta handlar om att bestämma sig för vad som är viktigt i livet. Jag har ett mycket bra jobb som jag via utbildning och framåtanda gjort mig förtjänt av, och det har för min del inte kostat familjeliv att nå dit. Jag har lämnat jobbet på jobbet när jag gått hem. 

Min förra fru hon slet hund på sitt jobb på en intensivvårdsavdelning och kom hem helt slut. Hon oroade sig vad som hände med hennes patienter när hon inte var där. Hon låg mest i soffan på kvällen och la sig tidigt för att orka med dagen efter.

Vårt sexliv dog totalt efter ett tag. Hon tappade lusten helt eftersom hon var totalt slut och orkade inget utanför jobbet.

Nu når vi just det med vad som är viktigt. Jag skulle inte tveka en sekund att säga upp mig från mitt >50000 kr/mån-jobb, sälja min fina bil och flytta till en hyreslägenhet om det gjorde att jag och min (numera fd) fru skulle få ett lyckligt liv tillsammans där vi prioriterade varandra, gjorde saker tillsammans och hade ett bra sexliv. Inte en sekund hade jag tvekat. För henne var jobbet för viktigt. Det var viktigare än oss. Nu är vi skilda. 

Du måste bestämma dig för att livet med din man på sidan om jobbet är nummer ett i livet, sätta tydliga gränser för dina arbetskamrater för vad som är start och stopp på arbetsdagen.

Tror att det är en typisk kvinnlig grej att ta med sig jobbet hem. Tråkigt att känna att ett jobb är viktigare än du kan jag förstå.

Jag tycker att göra saker tillsammans är extremt viktigt, annars tappar man bort varandra.
  • Pussan

Sexnoveller är nog ett bra försök, porrfilmer av det mjukare slaget ett annat. För att ställa in tankarna på sex helt enkelt. Allt går att hitta på nätet numera, det är bara att söka. Vad tänder du på? Sök på det, både på svenska och engelska det finns hur mycket som helst. All porr är inte hård, brutal osv. Kolla en stund varje dag, på egen hand så länge du känner för det. Förhoppningsvis ser du något som du tänker att så skulle jag också vilja göra. 

• Underhill
    Anonym (cb) skrev 2015-02-19 20:34:59 följande:
    No need to worry...jag kan garantera att jag inte är din fru

Nä tycker nog inte att jag nekat massor, men han märker väl att jag är slutkörd och då tycker han att han inte ska försöka tror jag.

Men saken är den att när vi var lediga i julas så var jag ju inte så trött men jag kände inte mer lust då.

Det är som att någon tryckt på min off-knapp bara, det måste vara något fel på mig, kan jag få en tablett bara så det går över och jag blir normal igen!

Gillar mitt jobb, skulle inte byta ut det, men måste kanske försöka ta det lugnare. Får bli efter de satt nya lönerna
    *puh*...:)...för min del tog det ett tag att inse att det faktiskt var så att det var jobbet som påverkade i såpass hög grad...hm...ville väl inte inse det samtidigt som även jag jobbar en del och orkar ändå. Men vi är ju olika och det bör respekteras och accepteras i viss mån. 

Det är säkert som du säger. Att din man ser och inser att du är trött och p.g.a det inte ens försöker. Även om du skulle "ställa upp", så tror jag inte det är det han vill.

Apoteket har tabletter :)...LUST heter de. Inte sagt att de fungerar, men kanske värt att prova!?...jag har funderat på att köpa dem till min fru, men är rädd för att det kommer att misstolkas och bara bli helt fel...

Ledighet ja, jo det kan ju bli en effekt åt det mer frekventa hållet...men jag skulle gissa att effekten uteblir om man inte längtar dit och vill vara mer intim och skapa mer närhet...om det inte finns där i vardagen har jag svårt för att se hur det skall ändras bara sådär under någon vecka eller två, så jag tycker inte det låter så konstigt att "på-knappen" inte infann sig för dig under julledigheten, tyvärr.

Vad är hög/högre lön värd om det man lever för och jobbar för där hemma raser/raseras...hm...men vi har olika nuläge och framtidsplaner både för oss själva och tillsammans...är dessa alltför spretiga och osynkade inbillar jag mig att det finns risk för att det blir pannkaka av det hela till slut.
    E vi överens så kör vi
  • Anonym (Hmmmm)

Kan inte olika preventivmedel minska sexlusten? Och finns det inte mat som kan öka på den?

• Underhill
    Anonym (Hmmmm) skrev 2015-02-20 06:31:13 följande:

Kan inte olika preventivmedel minska sexlusten? Och finns det inte mat som kan öka på den?

Absolut! Preventivmedel kan påverka. De påverkar olika individer olika mycket. Finns ofta beskrivet som bieffekt i innehållsförteckningen. En varierad och nyttig kost tror jag bara ger goda förutsättningar att orka mer och känna sig sundare/fräschare.
    E vi överens så kör vi
  • Seiza
    Anonym (cb) skrev 2015-02-18 23:34:52 följande:

Jag har samma problem ingen sexlust alls. I börja hade vi sex jämt...nu blir det typ en gång i veckan. Jag tar initiativ för att göra honom glad men jag känner extremt sällan lust. När vi väl kommer igång är det ju lättare. Vet inte vad det är för fel, jag äter bra och tränar regelbundet och är lycklig i relationen.

Har heller aldrig sex med mig själv för jag har aldrig lust med det.

Då är man i alla fall inte ensam om att ha en någorlunda sund livsstil och ändå ha problemet. 

Pussan skrev 2015-02-19 23:47:28 följande:

Sexnoveller är nog ett bra försök, porrfilmer av det mjukare slaget ett annat. För att ställa in tankarna på sex helt enkelt. Allt går att hitta på nätet numera, det är bara att söka. Vad tänder du på? Sök på det, både på svenska och engelska det finns hur mycket som helst. All porr är inte hård, brutal osv. Kolla en stund varje dag, på egen hand så länge du känner för det. Förhoppningsvis ser du något som du tänker att så skulle jag också vilja göra. 

Lite det som är problemet. Tänder inte på något. Har sett både mjuk- och hårdporr men har svårt för det, om det inte är tillsammans med min partner vi båda är upphetsade så att det blir något gemensamt av det hela.Men skulle kunna testa något liknande med sexnoveller eller något.
    OPrime skrev 2015-02-19 10:43:55 följande:

Jag rekommenderar något av följande:

Läs lite korta sexnoveller. Sexnovell.se är väldigt bra. Sen om du bara söker "sexnoveller" på google så kommer det direkt upp 10 stycken av de bästa svenska sidorna. Läs en om dagen eller kanske något stycke bara, och var inte rädd för att läsa något med en kategori som till synes är utanför ditt intresse. Börja dock med det vanliga, typ heterosex. Ibland finns till och med små serier av noveller som kan vara roliga att följa till slutet. 
    Köp en erotisk bok. Jag har själv aldrig gjort det för de brukar ofta vara skrivna mer eller mindre för kvinnor, vad det nu innebär om man vill hålla det PK. Jag är kille så vill ha kort läsning mellan sexscenerna och mer grafiskt beskrivande ord. Sexnoveller faller mig mer i smaken och de syftar mer till att få igång det sexuella inom mig.
    Tumblr.com . På tumblr så kan man hitta en oändlig massa bloggar med sexuellt innehåll. Hemsidan har ett syfte likt instagram men man kan även välja att posta NSFW-innehåll (Not Safe For Work). Inget som säger att man själv måste posta något dock. Det är bara att söka på nyckelord du kanske tycker är intressanta och sen är man igång. Likea och re-posta det du tycker är trevligt. Rätt så vad det är så väcker du en kåthet inom dig på vägen. Det kanske räcker med att kolla på män i underkläder till en början - mjukporr alltså. Sen rätt så vad det är så eggas man av det nakna och korta sex-scener. Man kan hitta väldigt mycket sensuellt innehåll på tumblr, på samma sätt som man kan hitta den grövre typen. De jag följer visar inget av det grövre, så därför blir jag inte exponerad för det och hade de gjort det hade jag slutat följa dem, punkt.
    Allt ovan är saker man kan göra på vägen till jobbet, typ på bussen eller något. Man behöver ju bara mobilen och så är man igång oavsett var. Ta till vara på tillfällen då man annars blir uttråkad och fyll den med möjligheter att få igång kåtheten. Mitt sista tips får man nog göra i privat miljö, vilket är att titta på porrklipp. Cliphunter.com är en vinnare, helt klart. Oavsett vad man har för relation till porr överlag så kan man hitta något som passar en själv. Har man en känslig relation till sex så finns det mjukporr och mer sensuellt innehåll. Ge det en chans, prova, utforska och låt det ta sin lilla tid för att hitta något.
    Ska jag vara helt ärlig tror jag att novellerna eller bilder från tumblr kommer ha större effekt på dig om du i dagsläget har lågt intresse för sex-biten. Prova, du har egentligen inget att förlora på det. 

Tack för ditt engagerat långa inlägg. :) Kul med folk som bryr sig lite extra.
    Läste en del sexnoveller förr, kan tänka mig att det kanske kan få in mig i "sexhumör" i alla fall. Just det där med att kolla på bilder av andra män blir inte min grej, kommer kännas som en form av otrohet fastän det inte är det (och jag själv inte ser det som det om min kille kollar på sådana bilder). Skulle däremot kunna kolla på allmänt sexiga bilder där det inte är så mycket fokus på just en person. 

Du har gett mig lite idéer. :)

Har beställt hem en del sexleksaker, bl.a. knipkulor som jag tänkt öva upp muskulaturen med varje dag. Ska tydligen ge starkare orgasmer och lättare till sexlust. Det sistnämnda vet jag inte om jag tror på, men tänker att det kanske ger en psykisk skillnad eftersom jag automatiskt måste tänka på sex/göra något som liknar sexuella handlingar när jag ska använda dem. 

• Seiza
    Anonym (Hmmmm) skrev 2015-02-20 06:31:13 följande:

Märker en viss skillnad den vecka som jag inte äter p-pillren (förberedelsen för mensveckan), men den är marginal. Å andra sidan så skulle det säkert förbättras om jag slutade med dem, men hittar inget bättre alternativ. 

I matväg har jag läst att potatis ska göra skillnad? Skrattande

• Anonym (cb)

Jag har inte mått bra av p-piller alls, det påverkar verkligen lusten, men inte ätit det på många år.

Vi har iaf mycket närhet, pussar och kramas,duschar tillsammans, håller handen osv, så jag är inte rädd att sexbristen ska driva oss isär.

Försöker få till det en gång i veckan iaf för att det inte ska vara helt öken

• Zaphiod
    Anonym (cb) skrev 2015-02-19 20:40:04 följande:
    Tror att det är en typisk kvinnlig grej att ta med sig jobbet hem. Tråkigt att känna att ett jobb är viktigare än du kan jag förstå.

Jag tycker att göra saker tillsammans är extremt viktigt, annars tappar man bort varandra.
    Du skrev så här i inlägget före:
    "Det är som att någon tryckt på min off-knapp bara, det måste vara något fel på mig, kan jag få en tablett bara så det går över och jag blir normal igen!

Gillar mitt jobb, skulle inte byta ut det, men måste kanske försöka ta det lugnare. Får bli efter de satt nya lönerna  "

Det finns tyvärr ingen tablett att ta som löser detta problem. Lösningen ligger i att skapa lusten i sitt eget huvud. Kan man det inte själv kanske man skall ta hjälp av en sexolog.

Samtidigt säger du att du inte skulle byta ut ditt jobb, kanske ta det lugnare men inte förrän nya lönerna är satta. Här säger du att jobbet är viktigare än din man. Tänk så här: Den dag de nya lönerna är satta och du tänkt att du skall ta det lugnare, och du kommer hem för att berätta det men det finns ingen där. Din man har tröttnat och flyttat, hade det varit värt det? Ställd mot kalla fakta att han är inte där, hade det varit värt det? Svara inte såsom så många andra "Hon skulle inte sticka, jag känner min man". Många har fått äta upp den kommentaren den dag han är borta.

Min fru trodde nog inte heller att vi skulle skiljas. Jag tog många gånger upp att vi gör inget tillsammans, vi har inget sexliv och detta är inte det sätt jag vill leva på. Hon har i efterhand sagt att hon inte riktigt lyssnade och tog mina ord på allvar.
  • Anonym (cb)
    Zaphiod skrev 2015-02-20 22:00:40 följande:

Du skrev så här i inlägget före:

"Det är som att någon tryckt på min off-knapp bara, det måste vara något fel på mig, kan jag få en tablett bara så det går över och jag blir normal igen!

Gillar mitt jobb, skulle inte byta ut det, men måste kanske försöka ta det lugnare. Får bli efter de satt nya lönerna  "

Det finns tyvärr ingen tablett att ta som löser detta problem. Lösningen ligger i att skapa lusten i sitt eget huvud. Kan man det inte själv kanske man skall ta hjälp av en sexolog.

Samtidigt säger du att du inte skulle byta ut ditt jobb, kanske ta det lugnare men inte förrän nya lönerna är satta. Här säger du att jobbet är viktigare än din man. Tänk så här: Den dag de nya lönerna är satta och du tänkt att du skall ta det lugnare, och du kommer hem för att berätta det men det finns ingen där. Din man har tröttnat och flyttat, hade det varit värt det? Ställd mot kalla fakta att han är inte där, hade det varit värt det? Svara inte såsom så många andra "Hon skulle inte sticka, jag känner min man". Många har fått äta upp den kommentaren den dag han är borta.

Min fru trodde nog inte heller att vi skulle skiljas. Jag tog många gånger upp att vi gör inget tillsammans, vi har inget sexliv och detta är inte det sätt jag vill leva på. Hon har i efterhand sagt att hon inte riktigt lyssnade och tog mina ord på allvar.

Jag hoppas väl att min man inte är med mig enbart för att få knulla utan att jag även har andra kvalitéer som tilltalar honom. I ett förhållande är det viktigt att man fyller varandras behov. Man har behov av ett intellektuellt utbyte, kamratskap, bekräftelse, närhet och ömhet och sex. Jag tror att om man fyller alla de här behoven...kanske inte fullt ut men man försöker, så kommer man långt.

Vi har allt det där även om sex biten kanske inte ligger riktigt i nivå med vad han skulle önska.

Tråkigt att det gick som det gick för ditt äktenskap men du kanske kommenterar lite väl mycket utifrån dina egna erfarenheter.
  • Anonym (cb)
    Underhill skrev 2015-02-20 06:25:37 följande:

*puh*...:)...för min del tog det ett tag att inse att det faktiskt var så att det var jobbet som påverkade i såpass hög grad...hm...ville väl inte inse det samtidigt som även jag jobbar en del och orkar ändå. Men vi är ju olika och det bör respekteras och accepteras i viss mån. 

Det är säkert som du säger. Att din man ser och inser att du är trött och p.g.a det inte ens försöker. Även om du skulle "ställa upp", så tror jag inte det är det han vill.

Apoteket har tabletter :)...LUST heter de. Inte sagt att de fungerar, men kanske värt att prova!?...jag har funderat på att köpa dem till min fru, men är rädd för att det kommer att misstolkas och bara bli helt fel...

Ledighet ja, jo det kan ju bli en effekt åt det mer frekventa hållet...men jag skulle gissa att effekten uteblir om man inte längtar dit och vill vara mer intim och skapa mer närhet...om det inte finns där i vardagen har jag svårt för att se hur det skall ändras bara sådär under någon vecka eller två, så jag tycker inte det låter så konstigt att "på-knappen" inte infann sig för dig under julledigheten, tyvärr.

Vad är hög/högre lön värd om det man lever för och jobbar för där hemma raser/raseras...hm...men vi har olika nuläge och framtidsplaner både för oss själva och tillsammans...är dessa alltför spretiga och osynkade inbillar jag mig att det finns risk för att det blir pannkaka av det hela till slut.

Kanske ska testa såna där lust tabletter...kan ju inte skada. Göra en hälsoundersökning också kanske och kolla om det finns något skäl till tröttheten. Inte normalt att vara så trött av sitt jobb.

Ikväll fick vi till det iallafall och det var ganska najs

Hatar februari, behöver en solsemester. Imorgon ska jag träna och sola lite så känner man sig som en ny människa sen!

Kan du och din fru prata om det? Är det lika dåligt hela tiden? Hur ofta har ni sex?
  • Zaphiod
    Anonym (cb) skrev följande:
    18 feb 23:34
    "Jag har samma problem ingen sexlust alls. I börja hade vi sex jämt...nu blir det typ en gång i veckan. Jag tar initiativ för att göra honom glad men jag känner extremt sällan lust.?
    "Har heller aldrig sex med mig själv för jag har aldrig lust med det.?

19 feb 12:54
    "Jag vet inte hur jag ska locka fram lusten igen för det känns mest bara som ett krävande jobb att ha sex . Även om jag kommer så tycker jag inte att orgasmen är värd det besväret när man kan tex sova istället.?

19 feb 20:34
    "Det är som att någon tryckt på min off-knapp bara, det måste vara något fel på mig, kan jag få en tablett bara så det går över och jag blir normal igen!?

21 feb 00:45
    "Jag hoppas väl att min man inte är med mig enbart för att få knulla utan att jag även har andra kvalitéer som tilltalar honom. I ett förhållande är det viktigt att man fyller varandras behov. Man har behov av ett intellektuellt utbyte, kamratskap, bekräftelse, närhet och ömhet och sex. Jag tror att om man fyller alla de här behoven...kanske inte fullt ut men man försöker, så kommer man långt. 

Vi har allt det där även om sex biten kanske inte ligger riktigt i nivå med vad han skulle önska.?
    Jag tror inte din man är med dig enbart för att få knulla, då hade det varit bättre att byta partner vartannat år. Jag tror inte heller det finns någon enskild egenskap hos din man som gör att du är med honom. Det är en mix av massa saker. Men av alla dessa saker finns det alltid någon sak som är mycket viktigare än alla andra. Man vill inte vara utan alla de andra, men just denna sak är den allra viktigaste. Det kan vara så att för din man är det sex. Det är det inte, kanske du tänker nu. Men rent krasst kan du inte läsa din mans tankar. Du vet inte exakt vad som är det viktigaste för honom. Han vet inte heller vad som är viktigast för dig.
    Jag vill inte på något sätt måla fan på väggen, ni kanske har det jättebra. Men faktum är att du surfar på FL och du skriver i denna tråd att du tycker det är ett problem, och jag svarar. Då kan du välja att kasta bort mina kommentarer, låtsas att det kanske gäller andra men inte mig och min man. Vi har en solid grund av gemenskap att stå på. Många har tänkt så. 
    Men låt oss bara för en sekund tänka att sex är den absolut viktigaste faktorn för din man, det han anser vara limmet i ert förhållande. Han uppskattar intellektuella samtal, sitta i soffan och mysa, motionera tillsammans, mm men sex är det viktigaste och utan sex är faktiskt de andra sakerna lika roligt. Det är inte lika kul att mysa i soffan när underlivet värker av lust, när kroppen och psyket LÄNGTAR och TRÅNAR efter att få har sex med någon som VERKLIGEN VILL ha sex med honom tillbaka. Inte någon som har det för hans skull, utan någon som har det för sin egen skull men inte vill ha det med någon annan än honom. Där sitter han i soffan och håller den kvinna han älskar och åtrår i handen och han har mycket väl kunskapen att hon inte trånar tillbaka. Hon älskar honom, men hon trånar inte. Fundera nu över hur han mår i den situationen och fundera sen över vad som är viktigt i livet.

Om intellektuella samtal är det viktigaste för dig, och sen slutar han att vara din partner i dessa typer av samtal. Allt han vill prata om är skid-VM, senaste BMW-modellen eller något annat som inte kräver intellektualitet på samma nivå. Hur länge skulle du tycka det var ok? Skulle du tänka att vi kramas ju, och vi har ett fint hem och vi myser på fredagskvällarna? Att vi bara pratar om ointressanta saker för mig får jag stå ut med. Vi pratar ju trots allt även om det inte ger mig något. 
    Paolo Roberto säger att den som inte har 15 min per dag att lägga på sin kropp, den prioriterar fel. Hitta fem minuter per dag, tänk på någon sexig stund med din man från i början av förhållandet och smek dig själv samtidigt. Dag ett känns det fånigt. Dag två kanske likaså. Dag tre känns det inte lika fånigt. Dag 10 kanske du börjar längta till dina fem minuter. Dag 15 kanske du får en orgasm. Har du fem minuter per dag över. Det är 0,4% av ett dygn.
    Om ni har sex en gång i veckan är det nog inte mer sex din man vill ha. Han vill ha sex med någon som vill ha sex med honom. Han vill inte ha utlösning, han vill ha upplevelsen. Den får han aldrig tillsammans med någon som bara river av det för hans skull. Ni skulle förmodligen kunna ha sex varje dag och han skulle i alla fall längta efter sex.
    Det är inget fel på dig, du har bara slutat tänka på sex.
Svar på tråden Skapa sexlust från grunden