Anonym (cb) skrev följande:
18 feb 23:34
"Jag har samma problem ingen sexlust alls. I börja hade vi sex jämt...nu blir det typ en gång i veckan. Jag tar initiativ för att göra honom glad men jag känner extremt sällan lust.?"Har heller aldrig sex med mig själv för jag har aldrig lust med det.?
19 feb 12:54
"Jag vet inte hur jag ska locka fram lusten igen för det känns mest bara som ett krävande jobb att ha sex . Även om jag kommer så tycker jag inte att orgasmen är värd det besväret när man kan tex sova istället.?
19 feb 20:34
"Det är som att någon tryckt på min off-knapp bara, det måste vara något fel på mig, kan jag få en tablett bara så det går över och jag blir normal igen!?
21 feb 00:45
"Jag hoppas väl att min man inte är med mig enbart för att få knulla utan att jag även har andra kvalitéer som tilltalar honom. I ett förhållande är det viktigt att man fyller varandras behov. Man har behov av ett intellektuellt utbyte, kamratskap, bekräftelse, närhet och ömhet och sex. Jag tror att om man fyller alla de här behoven...kanske inte fullt ut men man försöker, så kommer man långt.
Vi har allt det där även om sex biten kanske inte ligger riktigt i nivå med vad han skulle önska.?
Jag tror inte din man är med dig enbart för att få knulla, då hade det varit bättre att byta partner vartannat år. Jag tror inte heller det finns någon enskild egenskap hos din man som gör att du är med honom. Det är en mix av massa saker. Men av alla dessa saker finns det alltid någon sak som är mycket viktigare än alla andra. Man vill inte vara utan alla de andra, men just denna sak är den allra viktigaste. Det kan vara så att för din man är det sex. Det är det inte, kanske du tänker nu. Men rent krasst kan du inte läsa din mans tankar. Du vet inte exakt vad som är det viktigaste för honom. Han vet inte heller vad som är viktigast för dig.
Jag vill inte på något sätt måla fan på väggen, ni kanske har det jättebra. Men faktum är att du surfar på FL och du skriver i denna tråd att du tycker det är ett problem, och jag svarar. Då kan du välja att kasta bort mina kommentarer, låtsas att det kanske gäller andra men inte mig och min man. Vi har en solid grund av gemenskap att stå på. Många har tänkt så.
Men låt oss bara för en sekund tänka att sex är den absolut viktigaste faktorn för din man, det han anser vara limmet i ert förhållande. Han uppskattar intellektuella samtal, sitta i soffan och mysa, motionera tillsammans, mm men sex är det viktigaste och utan sex är faktiskt de andra sakerna lika roligt. Det är inte lika kul att mysa i soffan när underlivet värker av lust, när kroppen och psyket LÄNGTAR och TRÅNAR efter att få har sex med någon som VERKLIGEN VILL ha sex med honom tillbaka. Inte någon som har det för hans skull, utan någon som har det för sin egen skull men inte vill ha det med någon annan än honom. Där sitter han i soffan och håller den kvinna han älskar och åtrår i handen och han har mycket väl kunskapen att hon inte trånar tillbaka. Hon älskar honom, men hon trånar inte. Fundera nu över hur han mår i den situationen och fundera sen över vad som är viktigt i livet.
Om intellektuella samtal är det viktigaste för dig, och sen slutar han att vara din partner i dessa typer av samtal. Allt han vill prata om är skid-VM, senaste BMW-modellen eller något annat som inte kräver intellektualitet på samma nivå. Hur länge skulle du tycka det var ok? Skulle du tänka att vi kramas ju, och vi har ett fint hem och vi myser på fredagskvällarna? Att vi bara pratar om ointressanta saker för mig får jag stå ut med. Vi pratar ju trots allt även om det inte ger mig något.
Paolo Roberto säger att den som inte har 15 min per dag att lägga på sin kropp, den prioriterar fel. Hitta fem minuter per dag, tänk på någon sexig stund med din man från i början av förhållandet och smek dig själv samtidigt. Dag ett känns det fånigt. Dag två kanske likaså. Dag tre känns det inte lika fånigt. Dag 10 kanske du börjar längta till dina fem minuter. Dag 15 kanske du får en orgasm. Har du fem minuter per dag över. Det är 0,4% av ett dygn.
Om ni har sex en gång i veckan är det nog inte mer sex din man vill ha. Han vill ha sex med någon som vill ha sex med honom. Han vill inte ha utlösning, han vill ha upplevelsen. Den får han aldrig tillsammans med någon som bara river av det för hans skull. Ni skulle förmodligen kunna ha sex varje dag och han skulle i alla fall längta efter sex.
Det är inget fel på dig, du har bara slutat tänka på sex.