• Gnozza

Vänner sökes i Skåne!

Hej!

Jag är en tjej på 30 år som har två barn på 4 år och 2,5 år, som jag har på heltid.

Jag har under en längre tid känt att jag skulle vilja ha fler vänner. Har endast en nära vän men vi umgås knappt då vi lever helt olika liv. Jag som nu har barn på heltid har inte så mycket tid över till att träffa vänner egentligen. Men jag önskar så at jag hade någon. Varför jag inte har vänner vet jag egentligen inte riktigt. Jag var ganska blyg i skolan när jag var liten men hade ändå vänner. Sen efter skolgången så delades man och alla gick åt sitt håll och man tappade kontakten av någon anledning. Och idag har ju alla skaffat sig nya bekantskaper på sina håll. Förutom jag känns det som.

Jag behöver inte en mängd med vänner, men några hade varit skoj i alla fall. Sen att man inte träffas alltid gör inget heller, men jag är avundsjuk på alla som har vänner att träffa och äta middagar tillsammans med, eller alla som har tjejkvällar tillsammans med sina vänner, eller varför inte vinkväll.

Så, nu gör jag ett försök att hitta någon som kanske är i samma sits som mig. Någon som känner som jag att man inte har några vänner eller inte så många vänner t.ex.

Hör gärna av er!

• Svar på tråden Vänner sökes i Skåne!
  • Mhappy

Hej,

Känner igen mig i det du skriver. Jag har också barn i samma ålder Härligt men lite krävande mellan varven... Vart i Skåne bor du?

• Mhappy

Jag bor utanför Lund

Fullt upp här, borta hela helgen och vi välkomnar veckan med kräksjuka igår.

Suck! Vill du höras via något annat forum? Är inte inne här så regelbundet.

Hoppas det är bra med er iaf! Kram

• sobj

Känner igen mig, förutom att jag väntar mitt första barn och är 23. Men ändå, känner mig lite ensam. Alla mina vänner har flyttat och skapat nya gäng, men jag blev kvar med sambo och nu snart barn. Bor i Malmö om det är intressant (:

• Mhappy

Det låter väl intressant, ålder och ort spelar mindre roll tycker jag iaf. Men det brukar vara mycket som händer när man väntar barn? Mammagrupper och liknande? Det har för mig alltid varit den mest sociala tiden, speciellt under mammaledigheten. Inget sådant på G?

• sobj
    Mhappy skrev 2015-03-04 21:00:50 följande:

Det låter väl intressant, ålder och ort spelar mindre roll tycker jag iaf. Men det brukar vara mycket som händer när man väntar barn? Mammagrupper och liknande? Det har för mig alltid varit den mest sociala tiden, speciellt under mammaledigheten. Inget sådant på G?

Jo, jag hade hoppats på det.. men tyvärr har det inte blivit så än.. v33 nu.. mvc ordnar inte grupper längre så man får söka sig till typ familjeliv och här har alla flyttat till Facebook så fort som möjligt. Jag har inge Facebook och försvann liksom. Blev kvar här. Trist men hoppas det blir bättre, (: just nu arbetslös och tycker de är dötrist att gå hemma själv. Kunna träffa någon ibland vore kul! (:
  • Gnozza

Ahh kräksjuka är inget skoj. Hoppas ni mår bättre nu.

Vad finns det för forum? Jag är själv inte här inne så ofta.

Förslag?

• sobj
    Gnozza skrev 2015-03-09 21:34:29 följande:

Ahh kräksjuka är inget skoj. Hoppas ni mår bättre nu.

Vad finns det för forum? Jag är själv inte här inne så ofta.

Förslag?

Njä, har väl inte heller så bra koll.. vet inte riktigt var man vänder sig tyvärr. Är inte heller här särskilt mycket.. (:
  • Mhappy

Hej på er,

FB Messenger är jättebra eller så finns även WhatsApp. Båda gör att man får meddelande i appar på telefonen. Sitter väldigt lite tid vid datorn!!

Vad tråkigt att de har dragit in på MVC grupper för blivande föräldrar det gör ju massor av nytta.

Jag bor på landet i hus ( eller i en mindre by iaf) så helgen har vi varit utomhus och fixat på tomten nästan hela tiden å njutit av mars vädret. Å snart är det ju helg igen!

Vad har ni för planer på G?

• sobj
    Mhappy skrev 2015-03-12 09:35:52 följande:

Hej på er,

FB Messenger är jättebra eller så finns även WhatsApp. Båda gör att man får meddelande i appar på telefonen. Sitter väldigt lite tid vid datorn!!

Vad tråkigt att de har dragit in på MVC grupper för blivande föräldrar det gör ju massor av nytta.

Jag bor på landet i hus ( eller i en mindre by iaf) så helgen har vi varit utomhus och fixat på tomten nästan hela tiden å njutit av mars vädret. Å snart är det ju helg igen!

Vad har ni för planer på G?

Ja, whatsapp är bra och det har jag ju! Har ingen fb (: men är inne här via mobilen med, sitter också väldigt sällan vid datorn.

Ja, tycker det känns trist! Har inte hittat någon att hänga med.. :( har som tur är en kompis som är gravid med så jag kan prata med någon!

Det låter härligt! Jag bor mitt i storstan i malmö, men är från och älskar landet bäst av allt. Tycker dock att trädgårdsarbete är suoertrist. Haha (: är gärna ute i natur och trädgård, men vill inte pilla och fixa med det (: kan tänka mig att det var Superhärligt i vädret som varit nu dock!
  • banan123
    sobj skrev 2015-03-03 09:08:26 följande:

Känner igen mig, förutom att jag väntar mitt första barn och är 23. Men ändå, känner mig lite ensam. Alla mina vänner har flyttat och skapat nya gäng, men jag blev kvar med sambo och nu snart barn. Bor i Malmö om det är intressant (:

Jag blev erbjuden mamma grupp genom bvc.( hbg) Har en kille på 5 månader och jag är oxå 23 :)
  • sobj
    banan123 skrev 2015-03-12 22:19:44 följande:

Jag blev erbjuden mamma grupp genom bvc.( hbg) Har en kille på 5 månader och jag är oxå 23 :)

Ah, vad kul! Skulle verkligen vilja. Känner att jag saknar att ha möjligheten. Jag har inte lyckats hitta någon själv.. lite ensam tyvärr. :(
  • banan123
    sobj skrev 2015-03-12 22:22:39 följande:

Ah, vad kul! Skulle verkligen vilja. Känner att jag saknar att ha möjligheten. Jag har inte lyckats hitta någon själv.. lite ensam tyvärr. :(

Ring din bvc och fråga. Vi fick information om mammagruppen när barnsköterskan gjorde hembesök, när sonen var 2 veckor. Vi har pratat om mat, sömn och haft 4 babymassage gånger (man lär sig att massera sina barn, t ex övningar vid gasig mage) på fredag är sista gången och då är det olycksfall. Vi mammor brukar träffas även privat och tar fika hemma hos någon. Om du saknar mamma kompisar så hojta gärna. Har bara en kompis med barn skulle gärna vilja ha fler. Mina svärföräldrar bor i malmö vid slotsstaden och vi är där en del. Så vi kunde tagit en promenad kanske? :)
Svar på tråden Vänner sökes i Skåne!