• Pescetarian

Anser du att en fyraåring är ett "äldre barn" eller ett "yngre barn"?

Ja, hur ser du på det? - Är en fyraåring ett äldre barn eller ett yngre barn, enligt dig?
    Dvs anser du att en fyraåring är ett stort barn, eller att en fyraåring fortfarande är ett ganska litet barn?
    Rösta och diskutera, om ni vill. ;)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att en fyraåring är ett "äldre barn" eller ett "yngre barn"?
  • Jag är bara jag

Yngre barn är alla under 10 ca och äldre alla över 10 nånstans. Ska man dela ännu mer blir det nyfödd,småbarn,förskolebarn,skolbarn,tonåring,äldre tonåring. Glad Typ!

• lövet2

Det beror på sammanhanget. En 4-åring är ett småbarn, men om man kallar barnet "äldre" eller "yngre" beror bl a på hur stora övriga barn är i just det sammanhanget.

• fluu

Beror på sammanhanget. Barnet är ungt generellt, men snackar vi amning så är det ett äldre barn, snackar vi hushållssysslor så är det ett yngre barn.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Natulcien

Det går inte att svara på. "Yngre än..." resp. "äldre än..." kräver ju en jämförelsepart, så att en isolerad 4-åring kan varken vara det ena eller det andra.

• Natulcien
    Natulcien skrev 2015-03-02 17:54:34 följande:

Det går inte att svara på. "Yngre än..." resp. "äldre än..." kräver ju en jämförelsepart, så att en isolerad 4-åring kan varken vara det ena eller det andra.

"..., så en isolerad..." skulle det stå. Inget 'att'.
  • krompa

Yngre.
    Men samtidigt tillhör min 3-åring de äldre på förskolan... Storbarnsgruppen...

• det var värst

går man på dagis ff så är man definitivt ett "yngre" barn

• Donum

När sonen fyllde 4 år så kändes det som att han blivit stor och liksom lämnat småbarnstiden, men det är klart att han är ett yngre barn sett till åldrarna 0-18 år.

I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
Svar på tråden Anser du att en fyraåring är ett "äldre barn" eller ett "yngre barn"?