fluu skrev 2015-03-02 15:55:44 följande:
Jag snackar generellt.
Och om barnet nu bara har barnvakt ibland några dagar högst eller ens varannan helg, gör det då verkligen så mycket om det blir nudlar? Du håller ju superkoll på barnets kost annars(vilket är bra). Känns som ett väldigt stort kontrollbehov.
Och klarar man inte av att borsta tänder på ett barn och det i tid och med tandkräm så är man faktiskt inkompetent som barnvakt/förälder. Han har säkert många fina sidor och det är ju bra, men klarar man inte basic ska man inte ha hand om ett barn, inte ens för en dag.
Du igen. Vad vill du mig!?
Inom en framtid kommer barnet att vistas med honom varannan tors-sön, samt veckovis under sommaren. Jag känner mig tryggare om där finns lite "förhållningstider",
vilket pappan också gör (då han inte är van vid att ta hand om ett litet barn helt själv. Ja, "i min bok" är en fyraåring definitivt ett
litet barn!). Således fungerar detta fint för oss, så varför du ska ifrågasätta och ha problem med hur
vi väljer att göra saker och ting, det förstår jag inte alls. Vem är du att tycka och tänka om andra, som du inte ens känner, till på köpet. Dessutom så uttrycker du dig otrevligt och nedlåtande.
Jag har absolut inget onormalt stort kontrollbehov.
Mitt barns tänder har sämre kvalité än de flesta andra barn har på sina tänder, varför det är extra viktigt att borsta - helst efter varje måltid, samt med flera olika typer av tandborstar (då barnet har ganska djupa tänder).
Lite frågor till dig:
* Vad ger dig rätten att tala nedlåtande om mig och min familj?
* Vad ger dig rätten att kritisera vårt sätt att göra saker och ting på?
* Vad, i det jag skrivit, tolkar du som ett "onormalt stort kontrollbehov"?
Allvarligt talat, droppa attityden. Du vinner ingenting på det.