• Anonym (Bekämpa SD)

Varför är sverigedemokrater lågutbildade / obildade?

Alltid undrat detta.

• Svar på tråden Varför är sverigedemokrater lågutbildade / obildade?
  • Anonym (GTggr)

Jäklar SD ligger på 16 % vad händer med det här landet. 

• Tom Araya
    FDFMGA skrev 2015-03-16 14:58:38 följande:
    Kanske för att det är just detta som är så utmärkande för så många sverigedemokrater.

En mer normal reaktion är exempelvis att påstå att det barkar åt helvete med alliansens politik - eller de rödgrönas politik - och att man då står upp för den politik man själv tror på som ett alternativ till den förda.

Men förbluffande många sverigedemokrater tycks vara fullt nöjda med att se sin mardrömsvision för hur det ska gå för Sverige infrias, och då ska de skratta åt eländet och triumferande hojta vad var det jag sa.

Det finns inget jävlaranamma i sverigedemokrater, ingen som helst vilja att göra annat än gnälla. Det finns en tråd med frågeställningen hur Sverige kommer att se ut om hundra år - där har det samlats ett litet gäng SandlådeDemokrater som demonstrerar den speciella mentalitet som utmärker dem.

www.familjeliv.se/forum/thread/75009841-hur-tror-ni-sverige-ser-ut-om-100-ar/1
    Jag ser inget i din framställning som är unikt för Sverigedemokrater.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-03-16 15:31:28 följande:
    Jag ser inget i din framställning som är unikt för Sverigedemokrater.
    Nej, jag kan förstå att du inte gör det.

Men det hindrar inte mig från att uppleva att det finns en oerhört gnällig överton i många inlägg från sverigedemokrater.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (Bekämpa SD)
    Donum skrev 2015-03-16 10:01:06 följande:

Jag förstår verkligen inte hur man tänker när man röstar på ett parti som man inte alls håller med av ingen annan anledning än att man inte heller håller med de andra partierna. Och varför väljer man just SD för det ändamålet?

Jag skulle då aldrig rösta på V för att jag inte håller med KD t ex. Är jag missnöjd med "mitt" parti så väljer jag det som är närmast. Inte längst ifrån. Så frågan jag ställer mig är om det ändå inte är så att de som "proteströstar" på SD gör det för att de faktiskt i huvudsak delar SDs politik, men låtsas att de inte gör det genom att kalla det enbart "proteströst".

Jo, jag tror det är så. Att de skäms över sitt parti är nog egentligen något de helst vill sopa under mattan, för att slippa ta konsekvenserna av att bli ihopbuntad med de riktiga trattarna i partiet.
  • Anonym (Bekämpa SD)
    FDFMGA skrev 2015-03-16 14:58:38 följande:

Kanske för att det är just detta som är så utmärkande för så många sverigedemokrater.

En mer normal reaktion är exempelvis att påstå att det barkar åt helvete med alliansens politik - eller de rödgrönas politik - och att man då står upp för den politik man själv tror på som ett alternativ till den förda.

Men förbluffande många sverigedemokrater tycks vara fullt nöjda med att se sin mardrömsvision för hur det ska gå för Sverige infrias, och då ska de skratta åt eländet och triumferande hojta vad var det jag sa.

Det finns inget jävlaranamma i sverigedemokrater, ingen som helst vilja att göra annat än gnälla. Det finns en tråd med frågeställningen hur Sverige kommer att se ut om hundra år - där har det samlats ett litet gäng SandlådeDemokrater som demonstrerar den speciella mentalitet som utmärker dem.

www.familjeliv.se/forum/thread/75009841-hur-tror-ni-sverige-ser-ut-om-100-ar/1

Synd att den tråden kapades omgående av sektdemokraterna.
  • Anonym (Bekämpa SD)
    Anonym (GTggr) skrev 2015-03-16 15:28:34 följande:

Jäklar SD ligger på 16 % vad händer med det här landet. 

Vi är på väg mot samma väg som Nazityskland tog.
  • MEE83
    Tom Araya skrev 2015-03-16 15:16:01 följande:
    Om IS skulle starta våldsaktivitet i Europa, exempelvis i Sverige så skulle man rekrytera till det, inte bara i Sverige/Europa, utan i hela världen. En aning naivt att prata om 500 då.
    Ja, det är en helt annan sak, personen ifråga pratade om inhemska, IS sympatisörer, inget annat, så om man förhåller sig till det så framstår elle, som en foliehatt utav den högsta möjliga orden, även om man mot förmodan skulle lyckas samla alla IS krigare som rest från Europa för att kriga för IS i ett Europeiskt land, så kanske det handlar om 5000 individer. Och det kommer aldrig att ske, inte utan att varenda säkerhetstjänst får nys om det.
  • Anonym (*)
    Anonym (elle) skrev 2015-03-16 10:33:55 följande:
    Men va? Har ni sovit den senaste tiden? Det är precis det som händer i mellanöstern just nu, och skulle IS få för sig att attackera Sverige så skulle vi vara körda. Tänk dig det här. Du är på stan, och helt plötsligt attackerar dom. Dom börjar skjuta allt i deras väg. Hur många människor tror du hinner dö innan någon stoppar dom? 10? 100? 1000? Bär du tex pistol när du går runt på stan med din familj? Kan du på något sätt alls försvara ditt land? Vi är så otroligt oförberedda att det skrämmer skiten ur mig. Alla mina vänner som är från mellanöstern är också livrädda för IS. Vissa av dom har sett det med egna ögon. Men svenskar är så otroligt naiva, inget kommer någonsin hända i sverige nej nej, släpp in IS-medlemmar och ge dom bostad och bidrag istället ja gör det. Jag hoppas IS aldrig kommer hit, men det är helt ärligt min största rädsla. Det händer i andra delar av världen så klart som fan att det kan hända här. Ignorant och naiv är vad ni är, dumma svenskar. Det är i alla fall därför jag röstar på SD, dom andra partierna är så otroligt dumma och naiva. "Varför skulle sverige behöva ett försvar för, ingen vill attackera oss" ah jo, för alla är ju så godhjärtade här i världen. Vakna sverige, snälla innan det är för sent .
    Jo, för det är ju så det går till. Helt plötsligt händer, mitt på stan, utan förvarning.

Det är nog bra att du inte pluggar vidare just nu...
  • Anonym (***)
    Anonym (*) skrev 2015-03-16 17:56:39 följande:
    Jo, för det är ju så det går till. Helt plötsligt händer, mitt på stan, utan förvarning.

Ja, förmodligen. De kommer knappast ringa och förvarna folk.
  • Tom Araya
    MEE83 skrev 2015-03-16 17:19:19 följande:
    Ja, det är en helt annan sak, personen ifråga pratade om inhemska, IS sympatisörer, inget annat, så om man förhåller sig till det så framstår elle, som en foliehatt utav den högsta möjliga orden, även om man mot förmodan skulle lyckas samla alla IS krigare som rest från Europa för att kriga för IS i ett Europeiskt land, så kanske det handlar om 5000 individer. Och det kommer aldrig att ske, inte utan att varenda säkerhetstjänst får nys om det.
    Du har fel i allt.

'Anonym' (elle) skrev inget om hur många IS-anhängare det finns i Sverige, hur många IS-anhängare som skulle gå till angrepp mot Sverige eller om det bara skulle vara IS-anhängare från Sverige eller lite varstans ifrån, det är påståenden som kommer från andra.

SÄPO nämner siffror på några hundra anhängare till IS som rest iväg från Sverige för att kriga för IS, dessa är dock bara de SÄPO har lite koll på och de säger att det troligen är många fler. Hur många av dessa som kommer att återvända vet vi inte, men Sahlin tar gärna emot dem...
    Vi vet heller inte hur många fler anhängare till IS det finns i Sverige som i det dolda sysslar med informationsspridning och rekrytering o.dyl....de kan vara 20 eller 1000...

Förekomsten av IS-anhängare i Sverige eller Europa säger heller inget om vilket antal som skulle ta upp strid i Sverige eller Europa, om så skulle ske... Till en sådan kampanj kan det lika gärna komma 3000 eller 10 000 från Europa, Nordamerika, Mellanöstern, Afrika, Sydostasien mm.

• MEE83
    Tom Araya skrev 2015-03-17 01:36:39 följande:
    Du har fel i allt.

'Anonym' (elle) skrev inget om hur många IS-anhängare det finns i Sverige, hur många IS-anhängare som skulle gå till angrepp mot Sverige eller om det bara skulle vara IS-anhängare från Sverige eller lite varstans ifrån, det är påståenden som kommer från andra.

SÄPO nämner siffror på några hundra anhängare till IS som rest iväg från Sverige för att kriga för IS, dessa är dock bara de SÄPO har lite koll på och de säger att det troligen är många fler. Hur många av dessa som kommer att återvända vet vi inte, men Sahlin tar gärna emot dem...
    Vi vet heller inte hur många fler anhängare till IS det finns i Sverige som i det dolda sysslar med informationsspridning och rekrytering o.dyl....de kan vara 20 eller 1000...

Förekomsten av IS-anhängare i Sverige eller Europa säger heller inget om vilket antal som skulle ta upp strid i Sverige eller Europa, om så skulle ske... Till en sådan kampanj kan det lika gärna komma 3000 eller 10 000 från Europa, Nordamerika, Mellanöstern, Afrika, Sydostasien mm.
    Nej, inte ordagrant, men om man kan läsa mellanraderna är det ganska lätt att dra slutsatser, men du har rätt i sak. Hotbilden som elle målar upp är dock väldigt orealistisk, det är hyperboliskt skrämselpropaganda.

Nu vet jag inte vilken SÄPO källa du citerar, för det överenstämmer inte med det dom har kommunicerat till allmänheten. Vilket med andra ord innebär att du är inne på "hitta på" territorium. Vilket i praktiken fullständigt diskvalificerar dig från fortsatt diskussion.

Vad har vi att ta ställning till?

Följande:

18 mars

Säpo räknar med att cirka 150 personer hittills, och till dags dato, helt säkert har rest till Syrien för att ansluta sig till ?al-Qaida-liknande grupper?.

? Tar man med obekräftade, nästan säkra fall, handlar det om 250, säger biträdande säkerhetspolischef Johan Sjöö.

Omkring 50 har helt säkert återvänt till Sverige. Tar man med nästan säkra fall handlar det om 100. Cirka 35 har dött.

-------------------------

Först och främst så har du legistikproblem, det är en sak att föra markstrid i Syrien där dom har tillgång till åtminstonde en "hyfsad" aresenal av markbaserade vapensystem och även god tillgång till handeldvapen. Det är en heeeeeelt annan sak att skapa en funktionella stridande förband i Europa, och tillgodose den utrustning som krävs för att ta striden UTAN att europeiska säkerhetstjänster får nys om det. Du är intresserad av försvarsfrågor, då borde du även veta hur extremt viktigt logistiken är för ett stridande förband, utan logistik, no bueno, det är det USA är överlägset bäst på i världen. Logistiken. The king of the battlefield.

• MEE83

Om vi pratar om terrorattentat, så finns det såklart en risk dock, i värsta fall kan det ju vara frågan om ett liknande attentat likt det i London 2005. Eller tågbombningen i Madrid 2004.

• MrFahrenheit
    MEE83 skrev 2015-03-20 16:05:25 följande:

Om vi pratar om terrorattentat, så finns det såklart en risk dock, i värsta fall kan det ju vara frågan om ett liknande attentat likt det i London 2005. Eller tågbombningen i Madrid 2004.

Terrorattentat kommer att förbli en del utav vår "nya" värld. En värld där ett otal oliksinnade människor ska komma överens, en värld där vissa lever kvar i medeltiden (där skrämselhickan regerar) och vissa andra lever i nutiden.

Globalisering leder oundvikligen till detta, men det är inte nödvändigtvis något dåligt. För precis som medeltids-människan är lika stolt (som vanligt) över sin egen stolthet, så är även vi redo att visa framtiden...

"Hey!!!! I Also LUVE benches girl, can I sit next to you?"
  • MrFahrenheit

90% av Sverigedemokraterna är, som jag tidigare har sagt, vilsna.

Det är enbart de som inte är tillräckligt insatta som är vilsna...

• Anonym (***)

Jag funderar lite kring det här med lågutbildade/obildade.

Hur många % av Sveriges befolkning är lågutbildade/obildade?

Hur många % av dessa får rösta?

• Tom Araya
    MEE83 skrev 2015-03-20 16:02:00 följande:
    Nej, inte ordagrant, men om man kan läsa mellanraderna är det ganska lätt att dra slutsatser, men du har rätt i sak. Hotbilden som elle målar upp är dock väldigt orealistisk, det är hyperboliskt skrämselpropaganda.
    Dock ska den inte helt negligeras. Fortsätter IS nå framgång i rekrytering och att erövra områden och skapa sitt Islamiska samhälle är det inte omöjligt att de vänder blickarna åt andra håll...
    Nu vet jag inte vilken SÄPO källa du citerar, för det överenstämmer inte med det dom har kommunicerat till allmänheten. Vilket med andra ord innebär att du är inne på "hitta på" territorium. Vilket i praktiken fullständigt diskvalificerar dig från fortsatt diskussion.

Vad har vi att ta ställning till?

Följande:

18 mars

Säpo räknar med att cirka 150 personer hittills, och till dags dato, helt säkert har rest till Syrien för att ansluta sig till ?al-Qaida-liknande grupper?.

? Tar man med obekräftade, nästan säkra fall, handlar det om 250, säger biträdande säkerhetspolischef Johan Sjöö.

Omkring 50 har helt säkert återvänt till Sverige. Tar man med nästan säkra fall handlar det om 100. Cirka 35 har dött.

-------------------------

Det stämmer rätt väl med de siffror jag läst...130-150 nämns som man har hyfsad koll på, men SÄPO tror det kan röra sig om uppåt 250-300.

Först och främst så har du legistikproblem, det är en sak att föra markstrid i Syrien där dom har tillgång till åtminstonde en "hyfsad" aresenal av markbaserade vapensystem och även god tillgång till handeldvapen. Det är en heeeeeelt annan sak att skapa en funktionella stridande förband i Europa, och tillgodose den utrustning som krävs för att ta striden UTAN att europeiska säkerhetstjänster får nys om det. Du är intresserad av försvarsfrågor, då borde du även veta hur extremt viktigt logistiken är för ett stridande förband, utan logistik, no bueno, det är det USA är överlägset bäst på i världen. Logistiken. The king of the battlefield.
    Svårast blir att på kort tid och utan upptäckt få in en viss mängd vapen såsom automatkarbiner, kulsprutor, lätta pv-vapen (såsom RPG-7), ammunition och sprängmedel. Exakt hur mycket som behövs innan man når en kritisk punkt där man genom erövring kan börja bli självförsörjande är svårt för mig att avgöra, kanske utrustning för 200-300 man.
    Jag tänker inte öppet redogöra för hur detta skulle gå till...

Svar på tråden Varför är sverigedemokrater lågutbildade / obildade?