Varför är sverigedemokrater lågutbildade / obildade?
Alltid undrat detta.
Alltid undrat detta.
Jäklar SD ligger på 16 % vad händer med det här landet.
Jag förstår verkligen inte hur man tänker när man röstar på ett parti som man inte alls håller med av ingen annan anledning än att man inte heller håller med de andra partierna. Och varför väljer man just SD för det ändamålet?
Jag skulle då aldrig rösta på V för att jag inte håller med KD t ex. Är jag missnöjd med "mitt" parti så väljer jag det som är närmast. Inte längst ifrån. Så frågan jag ställer mig är om det ändå inte är så att de som "proteströstar" på SD gör det för att de faktiskt i huvudsak delar SDs politik, men låtsas att de inte gör det genom att kalla det enbart "proteströst".
Kanske för att det är just detta som är så utmärkande för så många sverigedemokrater.
En mer normal reaktion är exempelvis att påstå att det barkar åt helvete med alliansens politik - eller de rödgrönas politik - och att man då står upp för den politik man själv tror på som ett alternativ till den förda.
Men förbluffande många sverigedemokrater tycks vara fullt nöjda med att se sin mardrömsvision för hur det ska gå för Sverige infrias, och då ska de skratta åt eländet och triumferande hojta vad var det jag sa.
Det finns inget jävlaranamma i sverigedemokrater, ingen som helst vilja att göra annat än gnälla. Det finns en tråd med frågeställningen hur Sverige kommer att se ut om hundra år - där har det samlats ett litet gäng SandlådeDemokrater som demonstrerar den speciella mentalitet som utmärker dem.
www.familjeliv.se/forum/thread/75009841-hur-tror-ni-sverige-ser-ut-om-100-ar/1
Jäklar SD ligger på 16 % vad händer med det här landet.
18 mars
Säpo räknar med att cirka 150 personer hittills, och till dags dato, helt säkert har rest till Syrien för att ansluta sig till ?al-Qaida-liknande grupper?.
? Tar man med obekräftade, nästan säkra fall, handlar det om 250, säger biträdande säkerhetspolischef Johan Sjöö.
Omkring 50 har helt säkert återvänt till Sverige. Tar man med nästan säkra fall handlar det om 100. Cirka 35 har dött.
-------------------------
Om vi pratar om terrorattentat, så finns det såklart en risk dock, i värsta fall kan det ju vara frågan om ett liknande attentat likt det i London 2005. Eller tågbombningen i Madrid 2004.
Om vi pratar om terrorattentat, så finns det såklart en risk dock, i värsta fall kan det ju vara frågan om ett liknande attentat likt det i London 2005. Eller tågbombningen i Madrid 2004.
90% av Sverigedemokraterna är, som jag tidigare har sagt, vilsna.
Det är enbart de som inte är tillräckligt insatta som är vilsna...
Jag funderar lite kring det här med lågutbildade/obildade.
Hur många % av Sveriges befolkning är lågutbildade/obildade?
Hur många % av dessa får rösta?
18 mars
Säpo räknar med att cirka 150 personer hittills, och till dags dato, helt säkert har rest till Syrien för att ansluta sig till ?al-Qaida-liknande grupper?.
? Tar man med obekräftade, nästan säkra fall, handlar det om 250, säger biträdande säkerhetspolischef Johan Sjöö.
Omkring 50 har helt säkert återvänt till Sverige. Tar man med nästan säkra fall handlar det om 100. Cirka 35 har dött.
-------------------------