• Svar på tråden Fritös begår hatbrott!
  • Vanilla ice queen

    Hahaha! Men i vår lokaltidning stod det att mosken kärleksbombades pga att hedra de utsatta pga branden. Men jag har ändå för mig att det marknadsfördes att man kärleksbombade för att visa att man inte tolererade hatbrott? Kommer inte riktigt ihåg.

  • Rutgers
    Anonym (Josse) skrev 2015-03-09 20:51:38 följande:

    Vilken tur att moskén kärleksbombades med tanke på det fruktansvärda hatbrottet som fritösen utsatte moskén för!


    Fritösen är ju ett köksredskap och räknas därmed som vitvara...

  • enånittitre
    semlanimunnen skrev 2015-03-10 16:33:14 följande:
    "Utredare tillbakavisar uppgifter: Inget tyder på att fritös orsakade moskébranden i Eskilstuna

    ? Fritös som en anstiftare har inte varit aktuellt, säger David Hultman."

    www.metro.se/nyheter/utredare-tillbakavisar-uppgifter-inget-tyder-pa-att-fritos-orsakade-moskebranden-i-eskilstuna/EVHocj!cbNZS4T6fags/

    VIlken tur att folk spekulerar istället för att vänta tills man faktiskt vet vad som var orsaken,
    Låt folk spekulera fritt, det har massmedia med public service i spetsen gjort från första stund!

    -INGA FRITÖSER PÅ VÅRA GATOR!
  • Nayaa

    Ja fy för dom som kärleksbombar någonting, fattar dom inte att det var helt i onödan?!?!?

    Oavsett hur en brand startar så är islamofobin högst närvarande i samhället. Så lägg ner löjlet.

  • enånittitre

    Lite (dåliga) fritösskämt från nätet:

    "Grannens våffeljärn brände ned hans hus så jag gjorde det enda rätta och kärleksbombade honom och skyllde branden på SD"

    "Jag var på moskéfest och det gick vildare till än mman kan tro! Det var fritt ös!"

    "En undrade om fritösen var ensam eller om det fanns en medhjälpare, en s k Hushållsassistent?"

    "Att fritera pommes borde vara fetts mot folkgrupp!"

  • Cluttentutt
    enånittitre skrev 2015-03-10 17:51:25 följande:
    Låt folk spekulera fritt, det har massmedia med public service i spetsen gjort från första stund!

    -INGA FRITÖSER PÅ VÅRA GATOR!

    Inga fria töser på våra gator eller va svamlar du om?

    (Tös= skånsk slang för flicka. På norska betyder tös slampa)
Svar på tråden Fritös begår hatbrott!