• Anonym (Kille)

Är inte svartsjuka gulligt?

Alltså inte på en sjuklig, kontrollerande nivå utan mest på ett avhållande, omtänksamt sätt.

• Svar på tråden Är inte svartsjuka gulligt?
  • Fiona M
    Anonym (jo) skrev 2015-03-22 22:47:08 följande:

Såja skruvar vi tillbaka tiden snart sex år så faller pusselbitarna om sanningar på plats... God Natt en ny dag börjar i morgon ....

jag fattar ingenting: hur ska jag veta vad som hände för sex år sedan?
    vad har det med det här att göra..?
  • Anonym (jo)
    Fiona M skrev 2015-03-22 22:50:31 följande:
    jag fattar ingenting: hur ska jag veta vad som hände för sex år sedan?
    vad har det med det här att göra..?
    Ja jag tycker det ska funderas över... avböjer diskussioner mer ikväll.... Godnatt.
  • Fiona M
    Anonym (jo) skrev 2015-03-22 22:51:36 följande:
    Ja jag tycker det ska funderas över... avböjer diskussioner mer ikväll.... Godnatt.
    Anonym (jo) skrev 2015-03-22 22:41:12 följande:
    Det är alltid så synd om er alltid, så länge man inte kysser era fötter på allt ni önskar er så är man en djävla både påhoppare , övertrampare och fan och hans moster. Men du jag är den jag är vare sig ni vill eller ej . 

jag känner inte dig, och känner definitivt inte igen mig i detta, vare sig nu eller för sex år sedan.
    undanber mig kryptiska påhopp, vare sig ikväll eller imorgon.
    godnatt och adjö i denna diskussion.
  • molly50
    Anonym (jo) skrev 2015-03-22 22:41:12 följande:
    Det är alltid så synd om er alltid, så länge man inte kysser era fötter på allt ni önskar er så är man en djävla både påhoppare , övertrampare och fan och hans moster. Men du jag är den jag är vare sig ni vill eller ej . 
    Det är inte synd om någon här. Vi har alla gett oss in i diskussionen frivilligt.
    Men jag uppskattar inte att bli kallad falsk pga mina åsikter.
    Framförallt inte av någon som inte ens vet vem jag är.
    Det tror jag varken du eller någon annan gör heller.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (jo)
    Anonym (jo) skrev 2015-03-22 22:47:08 följande:

Såja skruvar vi tillbaka tiden snart sex år så faller pusselbitarna om sanningar på plats... God Natt en ny dag börjar i morgon ....

kan dra det tom lite längre 7-8 år.Håller oss till ämnet tror jag... Godnatt.
  • Fiona M
    Anonym (jo) skrev 2015-03-22 23:08:36 följande:
    kan dra det tom lite längre 7-8 år.Håller oss till ämnet tror jag... Godnatt.
    det är inte att hålla sig till ämnet att påstå att jag och Molly (flera?) gjort ngt typ 2007...
  • Anonym (jo)
    Fiona M skrev 2015-03-22 23:17:27 följande:

det är inte att hålla sig till ämnet att påstå att jag och Molly (flera?) gjort ngt typ 2007...

Samma storys ...det va så allt började ...men ny återgår vi men orkar inte i ikväll .Sov Gott.
  • Fiona M
    Anonym (jo) skrev 2015-03-22 23:24:16 följande:
    Samma storys ...det va så allt började ...men ny återgår vi men orkar inte i ikväll .Sov Gott.
    har du hyst agg till mig i 8 år alltså (p.g.a. att jag tycker svartsjuka är dåligt), och jag vet inte ens vem du är?
    wow.
  • molly50
    Anonym (jo) skrev 2015-03-22 23:24:16 följande:
    Samma storys? Du menar alltså att du har något emot oss för att vi, i ditt tycke, har haft samma åsikter i 7-8 år?
    Jag kan inte låta bli att undra vad man gör i ett diskussionsforum om man inte kan acceptera att alla inte delar ens åsikter.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (tidigare)
    molly50 skrev 2015-03-23 11:09:46 följande:
    Samma storys? Du menar alltså att du har något emot oss för att vi, i ditt tycke, har haft samma åsikter i 7-8 år?
    Jag kan inte låta bli att undra vad man gör i ett diskussionsforum om man inte kan acceptera att alla inte delar ens åsikter.
    Precis! Ett diskussionforum är ju till för att kanske få nya insikter.
  • Anonym (jo)
    Anonym (tidigare) skrev 2015-03-23 11:41:34 följande:
    har inte emot någon, men min insikt är att lyssna på mitt inre huir man känner och vad som är sant från insidan...det är mycket viktigt för mig. Sen sa jag inte att det är folk här men det är som gammal story upprepar sig.
  • Anonym (jo)
    molly50 skrev 2015-03-23 11:09:46 följande:
    Va? jag respekterar inte allt men det måste jag väl heller inte du är fri att göra vad du vill har aldrig påstått annat.
  • molly50
    Anonym (tidigare) skrev 2015-03-23 11:41:34 följande:
    Precis. Men det gäller tydligen inte alla.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (jo) skrev 2015-03-23 11:50:21 följande:
    har inte emot någon, men min insikt är att lyssna på mitt inre huir man känner och vad som är sant från insidan...det är mycket viktigt för mig. Sen sa jag inte att det är folk här men det är som gammal story upprepar sig.
    Men vad gör du kvar i tråden då om du tycker att det som en gammal story som bara upprepar sig?
    Det är väl ingen som tvingar dig att läsa och skriva här i tråden,antar jag.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (jo) skrev 2015-03-23 12:06:15 följande:
    Va? jag respekterar inte allt men det måste jag väl heller inte du är fri att göra vad du vill har aldrig påstått annat.
    Och ändå så har du ganska starka invändningar emot oss som inte delar dina åsikter här i tråden.
    Mattias och Hannah.
  • Virriga Vera
    Anonym (jo) skrev 2015-03-22 21:36:40 följande:
    Ok men jag ser det som så om jag fått inlägg bort tagna så är det pga avundsjuka på min karaktär..

.Anledningen att jag säger det är för att du driver på dessa värderingar och gärna vill ha förklaringar, då tolkar jag det som att du inte accepterar andra värderingar utom nya utvecklingens.
    Men nu får du väl ge dig i alla fall, så bara för att man inte håller med dig så är man avundsjuk på din karaktär?

Vad är det som är så avundsvärt med din karaktär? Vad har du som inte vi andra har?

Exakt vad skulle vi vara avundsjuka på? Ditt tomma och innehållslösa liv? Din brist på socialt umgänge och din skeva syn på kärleksförhållande eller din brist på diskussionsteknik? Du svarar inte på frågor, du flummar runt och ändrar åsikt i dina inlägg, så snälla upplys oss vad är det vi blir avundsjuka på?
  • molly50
    Virriga Vera skrev 2015-03-23 17:32:21 följande:
    Men nu får du väl ge dig i alla fall, så bara för att man inte håller med dig så är man avundsjuk på din karaktär?

Vad är det som är så avundsvärt med din karaktär? Vad har du som inte vi andra har?

Exakt vad skulle vi vara avundsjuka på? Ditt tomma och innehållslösa liv? Din brist på socialt umgänge och din skeva syn på kärleksförhållande eller din brist på diskussionsteknik? Du svarar inte på frågor, du flummar runt och ändrar åsikt i dina inlägg, så snälla upplys oss vad är det vi blir avundsjuka på?
    Mattias och Hannah.
  • Vlad
    Fiona M skrev 2015-03-22 21:33:59 följande:
    tack för svar!

för min del handlar det om vad TS skrivit, att svartsjuka är gulligt, och jag tolkar det då att det är en attraktiv och önskvärd egenskap hos en partner.
    hur tolkar du TS?

jag skulle -naturligtvis! -kunna ha överseende med att min partner blir osäker emellanåt, men jag kan på inget sätt i världen tycka att det är en positiv sak.
    Jag tyckte i den beskrivna situationen att det var "gulligt" eftersom han var generad över det. Jag tycker att det är positivt att han kan visa sina svagheter för mig. 

Just ts tolkar jag som en person som upplever ett överläge när partnern visar svartsjuka. Kanske inte så sympatiskt, men så länge det inte är ett konstant tillstånd tror jag inte att det är någon fara på taket.
  • P30

Den här tråden känns lite som en skola i hur man får en intressant frågeställning att dö...

Läs om vem jag är i profilbeskrivningen. Om du vill!
Svar på tråden Är inte svartsjuka gulligt?