• Intuitiv

    Överdrivet om flygkraschen?

    TV2 har lagt om allt och sänder direkt utan att ha något så värst mkt nytt att komma med. En reporter står parkerad utanför UD för att meddela om några svenskar var med...........

  • Svar på tråden Överdrivet om flygkraschen?
  • Birgitta02
    Intuitiv skrev 2015-03-24 18:54:47 följande:

    TV2 slutade med allt annat och hade jättesvårt att krysta fram något nytt i timtal då man ex. hade en utanför UD för att fråga om någon svensk var med. Självklart ska det ut men inte malas på utan nyheter. TV gör så ofta att de krystar fram tomgång. 


    Folk sitter inte framför tv på dagtid. De flesta jobbar. Kanske man slänger en blick om jobbets tv står på och då. Gör väl inget om de tar om samma sak hela tiden? Du kan väl för fasen slå över till annan kanal då? Finns säkert också en off-knapp. Snacka i-landsproblem.
  • Intuitiv
    Birgitta02 skrev 2015-03-24 19:41:23 följande:
    Folk sitter inte framför tv på dagtid. De flesta jobbar. Kanske man slänger en blick om jobbets tv står på och då. Gör väl inget om de tar om samma sak hela tiden? Du kan väl för fasen slå över till annan kanal då? Finns säkert också en off-knapp. Snacka i-landsproblem.
    Har betalt 2 resor redan och ville veta mer direkt. Annars brukar de krysta på primetime 20:00 och nu tog de bort program jag brukar se. Så viktigt för svenskar är det inte.  Lärdom nu, åk inte A 320
  • ölburk2
    Intuitiv skrev 2015-03-24 20:35:09 följande:
    Har betalt 2 resor redan och ville veta mer direkt. Annars brukar de krysta på primetime 20:00 och nu tog de bort program jag brukar se. Så viktigt för svenskar är det inte.  Lärdom nu, åk inte A 320
    Bara lugn, det handlar om ett av det absolut säkraste plan du kan åka med., väljer själv helst att åka med en Airbus framför andra plan.
    2014 var f.ö det minst olycksdrabbade åren för flyget.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Birgitta02
    Intuitiv skrev 2015-03-24 20:35:09 följande:
    Har betalt 2 resor redan och ville veta mer direkt. Annars brukar de krysta på primetime 20:00 och nu tog de bort program jag brukar se. Så viktigt för svenskar är det inte.  Lärdom nu, åk inte A 320
    Ja. Det är förjävligt att de håller nyheter på den tid du brukar se dina tv-program. Fy skäms tv2.
    *Tar mig för pannan*
  • 9mm

    "bättre" nyhet, eller i alla fall mer "Sverige vänligt idag" än att rapportera om dom 3 skjutningar och knivhugg vi hade i landet det senaste dygnet.


     

  • Birgitta02
    9mm skrev 2015-03-25 14:36:39 följande:

    "bättre" nyhet, eller i alla fall mer "Sverige vänligt idag" än att rapportera om dom 3 skjutningar och knivhugg vi hade i landet det senaste dygnet.


     


    De nyheterna du nämner är lokala händelser och det rapporteras i våra lokaltidningar ganska mycket. Och med tanke på att folk skjuter ihjäl varandra varje dag här i landet så får väl de lokala nyheterna rapportera om det. Flygkraschen är en internationell tragedi.
  • 9mm
    Birgitta02 skrev 2015-03-25 14:49:07 följande:
    De nyheterna du nämner är lokala händelser och det rapporteras i våra lokaltidningar ganska mycket. Och med tanke på att folk skjuter ihjäl varandra varje dag här i landet så får väl de lokala nyheterna rapportera om det. Flygkraschen är en internationell tragedi.

    Tack för du bekräftar det jag skriver, det är så pass normaliserat att vi bryr oss inte längre om skjutningar som en nationell tragedi, notice i lokalblaska är allt som dagens våld får.


     

  • Birgitta02
    9mm skrev 2015-03-25 15:32:06 följande:

    Tack för du bekräftar det jag skriver, det är så pass normaliserat att vi bryr oss inte längre om skjutningar som en nationell tragedi, notice i lokalblaska är allt som dagens våld får.


     


    Ja, det är ruggigt att det blivit normalt. Jag kallar det självsanering. Bovar som skjuter på varandra. Men när oskyldiga drabbas är det förjävligt - men då skrivs det mycket mer också.
  • ölburk2

    Tack Margot Wallström å regeringen för att ni fått demokratierna att öppna sin penningpung, nu ökar svensk export i rasande fart.


    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • ölburk2
    ölburk2 skrev 2015-03-25 18:17:18 följande:

    Tack Margot Wallström å regeringen för att ni fått demokratierna att öppna sin penningpung, nu ökar svensk export i rasande fart.


    Sorry, fel tråd, men likväl sant.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Rataxes

    Automatiken har spökat sedan Airbus togs i bruk. 

    Under en uppvisningsflygning i slutet på 80-talet i Paris, skulle A320:s lågfarts- egenskaper visas. Automatiken tog över manövreringen ty datorn bestämde att fpl var på väg att landa vilket ledde till att planet kraschade i skogen bortom l flygfältet. Ett par testpiloter dog. Finns film på you Tube där hela förloppet kan skådas.


    Jag svarar endast i undantagsfall anonymiserade användare.
  • ölburk2
    Rataxes skrev 2015-03-25 18:44:35 följande:

    Automatiken har spökat sedan Airbus togs i bruk. 

    Under en uppvisningsflygning i slutet på 80-talet i Paris, skulle A320:s lågfarts- egenskaper visas. Automatiken tog över manövreringen ty datorn bestämde att fpl var på väg att landa vilket ledde till att planet kraschade i skogen bortom l flygfältet. Ett par testpiloter dog. Finns film på you Tube där hela förloppet kan skådas.


    Airbus anses som ett av världens säkraste flyplan, det lyfter ett varannan sekund, å själv väljer jag helst ett Airbus om det finns möjlighet.
    Ska det klagas på nåt, så är det som i de flesta flygplan, så förbannat trångt å dåligt med sitt å benutrymme.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • ölburk2

    Själv tycker jag det luktar som att planet fått hjälp att gå i backen, dagens flygplan är så säkra att det ska jävligt mycket till innan det slår i backen så fort å okontrollerat.
    Det tyder även den totala tystnad från flygplanet som varade under hela tiden som flygplanet var på väg ner, alltså över 8 minuter om jg minns rätt. 
    Å 8 min är en hel evighet, man hinner rimligtvis tänka å säga mycket under den tiden.


    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Rataxes
    ölburk2 skrev 2015-03-25 18:58:12 följande:

    Själv tycker jag det luktar som att planet fått hjälp att gå i backen, dagens flygplan är så säkra att det ska jävligt mycket till innan det slår i backen så fort å okontrollerat.
    Det tyder även den totala tystnad från flygplanet som varade under hela tiden som flygplanet var på väg ner, alltså över 8 minuter om jg minns rätt. 
    Å 8 min är en hel evighet, man hinner rimligtvis tänka å säga mycket under den tiden.


    Om det fått hjälp hade respektive grupp skrutit om sin bedrift vid det här laget.

    Kabintrycket har troligtvis fallit, autopiloten har tagit ner planet. besättningen har inte hunnit få syrgasmaskerna på sig. Ingen radiokontakt, ingen Squawk 7700, ingenting...
    Jag svarar endast i undantagsfall anonymiserade användare.
  • ölburk2
    Rataxes skrev 2015-03-25 19:07:50 följande:
    Om det fått hjälp hade respektive grupp skrutit om sin bedrift vid det här laget.

    Kabintrycket har troligtvis fallit, autopiloten har tagit ner planet. besättningen har inte hunnit få syrgasmaskerna på sig. Ingen radiokontakt, ingen Squawk 7700, ingenting...
    Inte alldeles säkert, det finns idioter som agerar på egen hand, likväl som det finns organisationer som påstår sig ligga bakom nåt som bevisligen är en olycka.

    I vilket fall som helst har nåt stort å allvarligt hänt, statistiskt sett så är det hjärnsläpp hos piloterna som är orsaken, då endast 1 av 10 olycker beror på tekniska fel, väder eller annat.

    Har kabintrycket fallit så bör man hitta svar på det genom samtalen hos personalen i cockpit, om nu inte det var där som trycketfallet skedde, då kan vad som helst med piloterna.
    Dom samtalen har man nu bekräftat att det går att lyssna av, även om den röda "svartalådan" såg totalförstörd ut.
    Har aldrig sett en låda bli så förstörd, inte ens under de värsta flyghaverierna, så det måste ha varit en väldigt hög hastighet med vad planet slog i backen.

    Märkligt är det, men det är ju alla större flygolycker idag.
    Det är ju i det närmaste omöjligt för ett plan att bara går i backen, utan att nån har ett hum om vad som hänt.
    All säkerhetsutrustning/system å alla kommunikationsmöjligheter kan omöjligen slås ut samtidigt, om inte nåt väldigt stort hänt.., dom är för många för att det ska kunna hända, inte utan mänsklig inblandning.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Intuitiv
    Birgitta02 skrev 2015-03-25 14:31:59 följande:
    Ja. Det är förjävligt att de håller nyheter på den tid du brukar se dina tv-program. Fy skäms tv2.
    *Tar mig för pannan*
    Det pinsamma för de som var med, var att de nästan gick på tomgång i timtal
  • Intuitiv
    Birgitta02 skrev 2015-03-25 14:49:07 följande:
    De nyheterna du nämner är lokala händelser och det rapporteras i våra lokaltidningar ganska mycket. Och med tanke på att folk skjuter ihjäl varandra varje dag här i landet så får väl de lokala nyheterna rapportera om det. Flygkraschen är en internationell tragedi.
    Det är riksnyheter som ligger närmare oss
  • ölburk2

    Nu verkar det som jag har rätt, att planet gått i backen med in/direkt hjälp av någon av piloterna eller någon annan ännu okänd.

    Ni har väl antagligen redan hört att en av piloterna har stängts ute från cockpit, så jag skriver inte mer om det, det kommer säkert bättre å mer utförlig info, långt utförligare än vad jag kan återberätta här.


    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Intuitiv

    Självmord och dörr emot terrorister som dödat många. 

    Idag bröt TV2 allt igen och sände bara med ny substans, sedan slutade dom och nu ser jag annat där. 

Svar på tråden Överdrivet om flygkraschen?