Min dotter har börjat blinka hårt och mycket
Hej,
ja, så som rubriken lyder så har våran dotter på 4 år börjat blinka mycket och hårt. Det började i samband med en förkylning för 3 veckor sedan, läkare sa att förkylning/virus kan sätta sig i ögonen, efter en vecka skrev han ut penicillin droppar och vi droppade i 5 dagar, det blev inte bättre. Jag påtalade det för henne, alla runt omkring har påtalat det, dagis, morföräldrar mfl och det blev nästan som en "stor grej" för henne och hon fick otroligt mycket uppmärksamhet och hon började blinka nästa ännu mera då. Vissa dagar blinkar hon inte alls överdrivet mycket, utan som vanligt, speciellt om hon är sysselsatt med någonting roligt, men vissa dagar så kan jag nästan inte titta på henne och när jag påtalar det så gör hon ännu mera. Var och allergitestade henne förra veckan och det var inte allergi. Om det började med förkylning och sedan övergått till ovana/tics, hur länge brukar det hålla i sig??? Jag har även läst om Touretts syndrom och pratade med BVC om det, men det trodde de inte att det var, utan det att det har övergått till tics.
Tack