• ACJ

Hur gammal var ditt barn första gången du var borta över natten?

Hur gammal var ditt barn första gången du var borta över natten? Och var barnet då med den andra föräldern?

Jag ska på en begravning om två veckor, och det är tänkt att min då 8-månaders dotter ska vara hemma med sin pappa. Jag bor i Skåne och begravningen är i Lappland så jag måste vara borta över natten. Jag gruvar mig för att vara borta från min dotter över natten. Hon kommer ha det jättebra hemma med sin pappa, tror inte hon tar skada, men för mig känns det ändå jobbigt.
    Enda alternativet är att de följer med, men det blir en lång resa för en så liten.

Jag har börjat jobba så jag är borta 8 timmar varje vardag, men det känns mycket att vara borta ca 1½ dygn.

• Svar på tråden Hur gammal var ditt barn första gången du var borta över natten?
  • lövet2

De har varit 1-1½ år gamla. Någon gång efter avslutad amning, och då har de varit hemma med sin pappa.

• Anonym (Aldrig)

Än så länge har jag aldrig varit ifrån mitt barn över en natt. Barnet är 4,5 år.

Jag förstår din känsla. Vill bara säga det.

Kram till dig.

• ACJ
    Anonym (Aldrig) skrev 2015-04-05 01:37:58 följande:

Än så länge har jag aldrig varit ifrån mitt barn över en natt. Barnet är 4,5 år.

Jag förstår din känsla. Vill bara säga det.

Kram till dig.

Tack snälla! Kram tillbaka.
  • fluu

Enda gången jag varit borta hela natten var 10-11 månader och jag blev väldigt sjuk och fick ligga kvar på sjukhuset över natten. Pappa har aldrig varit borta från henne över natten.

Det kommer nog gå jättebra ts! Det är nog du som kommer sakna mest ;)

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • ACJ
    fluu skrev 2015-04-05 12:59:15 följande:

Enda gången jag varit borta hela natten var 10-11 månader och jag blev väldigt sjuk och fick ligga kvar på sjukhuset över natten. Pappa har aldrig varit borta från henne över natten.

Det kommer nog gå jättebra ts! Det är nog du som kommer sakna mest ;)

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
    Tack! Ja, det tror jag också. ;)
  • weasley

4 månader var barnet när hon fick sova hos sin mormor, både jag och pappan sov hemma. Sen har han varit borta själv (tidigast när hon var 4-5 månader) samt att jag har jobbat natt några gånger från att hon var strax över året och frammåt.

• weasley

Just ja, sen när jag opererade blindtarmen var hon 1½, var borta tre nätter på sjukhuset.. Gick bra det med.

• Natulcien

Han var 19 månader när jag var borta från honom första natten. Det var dessutom första natten som vi var borta båda två en natt. Men min sambo var borta en gång själv innan dess. Två dygn när sonen var runt 8-9 månader.

• Maddi

jag kan förstå saknaden efter barnet, om du nu är det du syftar på med jobbigt? Men om barnet är med pappa då finns ju tryggheten där.

• tulip79

Sonen var 2 år o 2 månader när han sov hemma själv med farmor. Detta är enda gången han sovit utan oss o det var för att vi var på bb med lillasyster. Vi tyckte det var smartare att farmor sov över hos oss istället för han hos henne. Han är 3,5 år nu.

• isolande

8 månader var min dotter då jag åkte till Rom på jobb i 2 nätter. Hon var ju med pappa, vad skulle kunna hända liksom? Lillen var 6 månader, då fick pappa ta med honom och sova borta för att jag skulle kunna få sova en hel natt med hjälp av sömntabletter....

Jag tycker dock rättesnöret att sova borta från föräldrar (båda samtidigt) en natt/år gammalt barnet är fungerar utmärkt annars.

• Kim Possible

Minns inte exakt. Inget jag lagt på minnet då barnen varit lika nära sina fäder som mig från början så det har inte varit någon big deal. Båda var under året iaf, kanske 6 månader eller så första gången.

När yngsta var ca 9 månader tog maken (som var föräldraledig) barnen och åkte till landet i fem dagar. Jag blev kvar hemma och jobbade, men åkte upp på helgen sen. Det var inga som helst problem, även om jag tyckte det var ekande tyst hemma när de just åkt. Minns att jag tänkt hinna med så mycket de där dagarna, städa linneskåp, måla om en stol, träffa en kompis i stan osv men jag satt mest och glodde och lyssnade på musik efter jobbet.  

• LFF

De kommer vara 18 månader när pappa är borta i en vecka på tjänsteresa. Jag är föräldraledig och kommer vara hemma med dem. Tvivlar på att det kommer bli något problem. 

Själv var jag väl runt 9 månader när jag var borta från mamma, var på landet med morföräldrarna hela sommaren, mamma kom upp på helgen. Detta istället för att jag skulle vara på dagis. Så spenderades alla somrar tills jag gick ut gymnasiet (när jag blev äldre åkte inte mamma upp på helgen men vi pratade i telefon och skrev brev ofta). 

• daimstrut

Nio mån var min första. Då var jag borta två nätter i samband med begravning. Mellersta var 13 mån, då var jag borta en natt för nöjes skull. Minsta var 11 mån och då var jag borta tre nätter (skulle varit två men blev försenad med flyg). Med alla har jag fortsatt amma efteråt.

• nozpa

Med min första så var det när hon var 22 månader och det var dags för lillasyster att födas. 3 nätter både jag o pappan.
    Andra, vid ca 2 månader. 3:an som är 5 månader har varken jag eller pappan varit ifrån ännu.

Svar på tråden Hur gammal var ditt barn första gången du var borta över natten?