-
-
Svar på tråden Miljöpartister oerfarna?
-
Curlar skrev 2015-04-06 12:15:29 följande:Stämmer det att dom flesta som röstar på Miljöpartiet har liten eller ingen arbetslivserfarenhet, lever på föräldrarna eller staten, är offentliganställda?
Haha, om du inte hittar någon källa till din frågeställning så handlar det förmodligen om en av dina fantasier.
-
Snarare politiskt ointresserade.
-
Offentliganställda, ja.
Ej sysselsatta, nej: (mp) har högre stöd bland sysselsatta än ej sysselsatta.
Du hittar information hos SCB: www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__ME__ME0201__ME0201B/
Alltid bättre än att gå efter allmänna fördomar. -
Startade tråden mest för att jag var trött på alla andra fördomsfulla trådstarter om politik.
-
Jag hade inte läst alla tidigare kommentarer men väldigt bra svar från dig!FDFMGA skrev 2015-04-06 19:53:35 följande:Sverigedemokraten kallar tydligen den person han länkar till importerad svenskhatare. Vad jag kunde se var personen född i Stockholm.
Skickar man in sverigedemokratens avföring på analys så framstår det tydligt att här kallas man importerad även om man är född i Sverige.
Att sverigedemokrater inte sällan saknar förstånd att begripa att man inte importerar människor det är väl en sak, trots allt måste man beakta att SD lockar många anhängare oförmögna att förstå ett sådant enkelt faktum.
Men, men här handlar ju importdelen av Marginalens avföring om att import blir synonymt med hudfärg och då kan man inte komma från att färgen på Marginalens avföring är mycket brun och att det står en bedövande stank av rasism om avföringen.
Jag kan personligen inte komma på något tydligare exempel på rasism än att man kallar en person som är född i Sverige importerad. Kan du?
-
Importerad var ju lite överdrivet. Men en svenskhatare är en klockren beskrivning på Amman. Hur kan man annars förklara hennes sjuka twittrande på Sveriges officiella twitterkonto?FDFMGA skrev 2015-04-06 19:53:35 följande:Sverigedemokraten kallar tydligen den person han länkar till importerad svenskhatare. Vad jag kunde se var personen född i Stockholm.
Skickar man in sverigedemokratens avföring på analys så framstår det tydligt att här kallas man importerad även om man är född i Sverige.
Att sverigedemokrater inte sällan saknar förstånd att begripa att man inte importerar människor det är väl en sak, trots allt måste man beakta att SD lockar många anhängare oförmögna att förstå ett sådant enkelt faktum.
Men, men här handlar ju importdelen av Marginalens avföring om att import blir synonymt med hudfärg och då kan man inte komma från att färgen på Marginalens avföring är mycket brun och att det står en bedövande stank av rasism om avföringen.
Jag kan personligen inte komma på något tydligare exempel på rasism än att man kallar en person som är född i Sverige importerad. Kan du?
Hon skriver bland annat att alla i Sverige är förlorare, samt lite vänsterextremt hat mot Jimmie Åkeson. Lite fuck här och var också.
twitter.com/sweden
nyheteridag.se/officiella-twitterkontot-for-sverige-akesson-ar-en-rasistisk-pase-skrap/ -
Överdrivet?Gert skrev 2015-04-06 20:04:39 följande:Importerad var ju lite överdrivet. Men en svenskhatare är en klockren beskrivning på Amman. Hur kan man annars förklara hennes sjuka twittrande på Sveriges officiella twitterkonto?
Hon skriver bland annat att alla i Sverige är förlorare, samt lite vänsterextremt hat mot Jimmie Åkeson. Lite fuck här och var också.
twitter.com/sweden
nyheteridag.se/officiella-twitterkontot-for-sverige-akesson-ar-en-rasistisk-pase-skrap/
För det första är människoimport olagligt, kallas för trafficking eller människohandel och för det andra kan bara en övertygad rasist påstå att någon som är född i Sverige är importerad.
SD påstår sig ju vara ett icke-rasistiskt parti, man kan då undra varför så många med liknande åsikter som Marginalen lockas av partiet.
SD brukar också påstå att man har ambitionen att se till att de invandrare som finns i Sverige ska anpassa sig så bra som möjligt till svenska förhållanden. Min erfarenhet är att det inte är särskilt lyckat att använda ett språkbruk som tar ifrån folk deras människovärde om man vill uppnå ett gott samarbete med dem.
Fundera gärna över varför det är så vanligt att sverigedemokrater talar om invandring och invandrare i termer av import och importer.
Jag har inga synpunkter på personen Marginalen länkar till. Den personen har mig veterligen inte skrivit något på FL och jag har inte ens en susning om personen är en oerfaren miljöpartist - vilket egentligen är ämnet för den här tråden. -
Nu överdriver du vill jag påstå. Häng inte upp dig på ett ord.FDFMGA skrev 2015-04-06 20:21:23 följande:Överdrivet?
För det första är människoimport olagligt, kallas för trafficking eller människohandel och för det andra kan bara en övertygad rasist påstå att någon som är född i Sverige är importerad.
SD påstår sig ju vara ett icke-rasistiskt parti, man kan då undra varför så många med liknande åsikter som Marginalen lockas av partiet.
SD brukar också påstå att man har ambitionen att se till att de invandrare som finns i Sverige ska anpassa sig så bra som möjligt till svenska förhållanden. Min erfarenhet är att det inte är särskilt lyckat att använda ett språkbruk som tar ifrån folk deras människovärde om man vill uppnå ett gott samarbete med dem.
Fundera gärna över varför det är så vanligt att sverigedemokrater talar om invandring och invandrare i termer av import och importer.
Jag har inga synpunkter på personen Marginalen länkar till. Den personen har mig veterligen inte skrivit något på FL och jag har inte ens en susning om personen är en oerfaren miljöpartist - vilket egentligen är ämnet för den här tråden.
För det första pågår människohandel och trafficking i stor skala till Sverige. Nästan alla som söker asyl i Sverige som kommer från Syrien har väl betalat människosmugglare på ett eller annat sätt. Olagligt ja visst, men det skiter ju politikerna i.
Det är inte vanligt att sverigedemokrater talar om invandring i termer av importer. Du tror väl inte att 1 miljon sverigedemokrater använder sånt språkbruk? Du ser några stycken använder sånt på familjeliv, flashback etc och drar alla över en kam.
Då kan du ju föregå med gott exempel och sluta skriva om sverigedemokrater om nu tråden handlar om oerfarna miljöpartister. -
Jag skulle vilja påstå att det är mycket vanligt. Jag kan självklart inte uttala mig om alla sverigedemokrater men beteendet är vanligt här på FL.
Precis som det så gott som aldrig förekommer att sverigedemokrater har tagit till sig partiets officiella linje om nolltolerans avseende rasism.
Tvärtom är det mycket vanligt att direkt rasistiska uttalanden som Marginalens i den här tråden då hen kallar en person född i Sverige för importerad urskuldras.
Tror du inte på SD:s bedyranden om nolltolerans, anser du att det bara är PK-krumbukter från ledningen för att locka andra väljare än rasister eller varför urskuldar du rasismen i Marginalens inlägg?
Du kan väl knappast förneka att rasismen är hur tydlig som helst hos den som anser att en person som är född i det här landet är en import.
-
Jag noterar för övrigt att Marginalens rasistiska kommentar är borttagen.