Lämna eller stanna? spelmissbruk
min sambo är spelmissbrukare, detta har uppdagats för mig mer och mer. Han har tagit pengar av mig som jag haft hemma som jag fått i julklapp. han har tagit pengar från mitt konto (har bytt kod på bankdosan nu) han lånar pengar som han spelar bort. Ja helt enkelt en massa strul. När våran son var nyfödd spelade han bort hela sin lön och jag fick betala räkningarna och allt för min föräldrapenning. Jag har tjatat, varit tyst, väntat ut han, inget fungerar. Senaste halvåret har han fört över pengar direkt vid löning för räkningar men ibland kommer inget och då är det slut på pengar. Han är hos kronofogden och har förlorat sitt jobb pga detta innan vi träffades.
Jag orkar inte mer nu. Han har precis fått kontakt med en person som håller i behandling för detta, men tycker han inte hinner med det med jobbet och barnen och allt. Jag avskyr denna man, är inte kär alls. Allt det här ligger som ett lock över mig och jag känner mig otrygg och och litar inte på han alls.
Jag har två barn, varav han är pappa till ena, jag vet inte om jag orkar gå igenom en separation till och bli ensam med två små barn. Dessutom känner jag mig fruktansvärt misslyckad som har två barn med två pappor och inte lever med någon.
Jag har stått ut med detta i snart 3 år men alla löften han lovar, alla överenskommelser vi gör bryts och hela vår relation är så infekterade av detta.
Stanna och kämpa eller ge upp familjen pga detta? Är fruktansvärt villrådig.