Överätande och hetsätning
Hej.
Nu är jag snart 30 år och har lyckats gå ner från 130 kg till 110 på 1,5 år genom att äta normalt och röra på mig.
Trodde jag hade kontroll över mitt matmissbruk tills jag började känna av stressen i studierna som ska kombineras med hemmet med man och barn.
Jag har under den senaste veckan ätit mer onyttigheter än jag gjort under två års tid. Ångesten kryper genom mig som en envis jävla myra. Jag kan inte sluta äta. Jag känner mig så jävla värdelös.
Min konstanta övervikt och hetsätning har orsakat en hungerskänsla som aldrig stillas och det gör mig galen! Dietister, läkare, psykologer, alla människor jag träffat som ska försöka hjälpa säger bara samma sak:
"Det är bara att äta mindre och nyttigare."
Ja... Det är bara.
Och så jävla stolt jag varit över mig själv som gått ner massor och kan leka med mina barn utan att få andnöd. För även om jag skiter i samhällets förväntningar och normer vill jag gå ner i vikt och få en sund relation till mat. Så hade det "bara varit" om det varit fullt så enkelt.
De senaste dagarna har jag tänkt på glass när jag vaknat på morgonen. Jag har smugit upp mitt i natten för att hetsäta så ingen ser.
Jag mår så dåligt över detta och jag kan inte för mitt liv sluta. Skäms som en hund inför familj och vänner, vägrar erkänna att jag tappat kontrollen igen.
Hur ska jag hitta den?! JAG VILL BARA HA EN VARDAG DÄR ALLT INTE HANDLAR OM VAD JAG VILL ÄTA!
Finns det någon som känner igen sig som vill prata om detta?
Tips och råd om dieter kan stoppas där solen inte skiner för det handlar inte om sånt.