• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blir SD det största partiet år 2016?
  • lebowski
    arnebannane skrev 2015-05-17 16:09:02 följande:
    sd är ju de partiet som har ökat mest,men du kanske har missat de =p
    Apropå vad?
  • enånittitre
    Gert skrev 2015-05-17 10:25:10 följande:
    Jag läser inte hatsajter som AB.
    Jag läste artikeln, propagandatidningen Aftonbladet målar upp en framtid som är en blandning mellan George Orwells roman 1984 och Apokalypsen om SD tar makten.

Som försvar till AB måste tilläggas att artikeln tillkom i slutet av 2012, på den tiden var allt som kvällspressen skrev om SD i detta tonläget. Tonen har dock börjat mjukna på senare tid, till och med kvällspressen börjat inse att SD har rätt angående den havererade integrationspolitiken.

Om Decemberkartellen fortsätter den inslagna vägen med massinvandring på välfärdens bekostnad kommer vi ha en Sverigedemokratisk regering 2018.

• Taogoli

Tror diagrammet i Ts starttråd kan bli verklighet, med tanke på hur regeringen missköter sig, sviker sina vallöften ett efter ett m.m.

För att inte tala om regeringens amatör liknande ministrar som gör det ena klavertrampet efter det andra.

Hela upplägget är byggt på glädje kalkyler och ideologiska drömmar.

Om sedan alliansen lägger sig platt på rygg och säger kliv på, så kommer avhoppen öka drastiskt. Både från S och M kommer förlora mycket till SD.

Ju längre DÖ pågår desto mer vinner SD.

Så DÖ är ett win - win koncept för SD.

Grattis SD får man bara säga.

• yodi

kanske, tror inte att dom får färre röster i alla fall.

• Zerc

Tror mycket väl att det kan stämma att SD någongång blir störst, om alla andra partiet forsätter att leva i ett lalala-land och vägrar förändra. Däremot tror jag inte att det kommer gå så snabbt som till 2016.

• Solidaritet
    enånittitre skrev 2015-05-17 20:30:06 följande:
    Jag läste artikeln, propagandatidningen Aftonbladet målar upp en framtid som är en blandning mellan George Orwells roman 1984 och Apokalypsen om SD tar makten.

Som försvar till AB måste tilläggas att artikeln tillkom i slutet av 2012, på den tiden var allt som kvällspressen skrev om SD i detta tonläget. Tonen har dock börjat mjukna på senare tid, till och med kvällspressen börjat inse att SD har rätt angående den havererade integrationspolitiken.

Om Decemberkartellen fortsätter den inslagna vägen med massinvandring på välfärdens bekostnad kommer vi ha en Sverigedemokratisk regering 2018.
    Förutom att det faktiskt bygger på det som står i Sverigeantidemokraternas partiprogram. 
  • Flash Gordon
    Solidaritet skrev 2015-05-18 14:53:09 följande:
    Förutom att det faktiskt bygger på det som står i Sverigeantidemokraternas partiprogram. 
    Det bygger på författarens antaganden om vad som skulle kunna hända om SD fick genomföra alla sina förslag.

*om det nu verkligen är SD:s förlag alltihop - jag tänker inte lägga tid på att dubbelkolla*

Hurusom. Författaren antar att det kommer att ske saker om SD får genom sin politik. Vilket för det första förutsätter att SD får styra med 51% utan att behöva kompromissa och dessutom kan man fråga sig om det verkligen är dåligt, allt det där som författaren "skräms" med.

Höjd a-kassa. "Tvingas" visa pass vid gränsen igen - oj vilken stor och jobbig fråga *ironi*. Slopa första maj som helgdag. Ingen ny arvskatt och förmögenhetsskatt. Införandet av lärlingsplatser. Osv.

.
    Dessutom. Så gott som alla förslag som författaren menar gör Sverige dåligt finns ju också hos de andra partierna, så ...
  • Flash Gordon

Och nä, SD kommer inte att bli störst 2016. Deras historia är en period av tillväxt följt av en period av konsolidering på den nya nivån.

SD är inte över 20% än.

I mitten av 2016 - om ett år - kommer de att ligga kring 22% hos de bästa instituten och kanske 17-18% i snitt. Det räcker inte för att bli störst.

• Gert

The Trend is holding on! Skrattande

Sverigedemokraterna på ny toppnivå: 19,4 procent. Om Sverigedemokraternas aggressiva uppgång fortsätter är man snart jämnstor med Socialdemokraterna och Moderaterna. Sentio är det institut som varit bäst på att mäta Sverigedemokraternas stöd i valet 2010 respektive 2014. Deras väljarundersökning är därför en allvarlig signal till det röda och blå blocket. Hittills har man inte lyckat bemöta Sverigedemokraternas tillväxt.

www.op.se/opinion/ledare/sentio-maj-2015-det-varas-for-annie-loof

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Flash Gordon
    Gert skrev 2015-05-30 09:12:09 följande:

The Trend is holding on! SkrattandeSverigedemokraterna på ny toppnivå: 19,4 procent. Om Sverigedemokraternas aggressiva uppgång fortsätter är man snart jämnstor med Socialdemokraterna och Moderaterna. Sentio är det institut som varit bäst på att mäta Sverigedemokraternas stöd i valet 2010 respektive 2014. Deras väljarundersökning är därför en allvarlig signal till det röda och blå blocket. Hittills har man inte lyckat bemöta Sverigedemokraternas tillväxt.

www.op.se/opinion/ledare/sentio-maj-2015-det-varas-for-annie-loof

Det intressanta med den där är att trots att KD ramlar ur så är de tre kvarvarande borgerliga partierna större än SVMP.

Med hjälp av DÖ kan de därför regera landet.
  • Anastasia

Jag tror att SD kommer att gå förbi de andra partierna, men det känns som att 1 år är för kort. Därför röstade jag nej på frågan.  Jag tror mer att SD har gått förbi de andra partierna året 2018.   

• Gert

Trenden håller i sig.

Toppnotering för SD: 22,1% Sentio juni.

"De nya siffrorna för SD bekräftar att partiet är ensamt om att ha en substansiellt stark positiv trend. Om den inte bryts kommer SD att passera både Socialdemokraterna och Moderaterna under 2016."

www.dagenssamhalle.se/nyhet/sverigedemokraterna-rusar-infoer-almedalen-16634

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Blir SD det största partiet år 2016?