• Nidingbane

    Skriv direkt ifrån hjärtat vad du tycker man ska göra med IS.

    Här kan du skriva direkt ifrån hjärtat vad du tycker man bör göra med IS. För i detta fallet så tycker jag det är hög tid att man på något sätt kan få skriva av sin ilska. Jag tycker det varit alldeles för tyst ang. detta och vad som håller på att ske i Syrien och Irak.


    Ang detta med att ordet är fritt!
  • Svar på tråden Skriv direkt ifrån hjärtat vad du tycker man ska göra med IS.
  • Rataxes

    Utplåna dem från jordens yta.


    Svarar sällan anonyma, definitivt inte anonymt vänsterslödder.
  • Dkcre

    Utrota de mindre kultiverade idioterna bara. Dom är ju helt slut. Dom kan inte ha mycket innanför pannbenet som tror på det där tramset.

  • Nidingbane

    Tystnaden här gör så att man kan undra om man rent av är rädda för IS även här i Sverige? Nej jag tycker ta mig fan det är dags att ryta till angående IS. Nationell samling, som man säger i andra sammanhang tycker jag det nu även borde vara såhär. Och det nu oavsett vilken religion man tillhör, ja oavsett man är ateist, kristen eller muslim i Sverige, Europa eller i Världen. Jag börjar närstan tro att vi börjar bli fega ang. sådana som IS och andra extrema fundamentalister. Ja har de må hända redan skrämt oss med sitt sätt så att vi inte längre vågar uttrycka oss fritt längre.

  • Dao

    Jobbigt för forum-muslimerna eftersom islamiska staten / daesh är 100% korantrogna


    Fundamentalistisk tro är de jagsvagas mentala kryckor
  • Blue Cross

    Nervgasa ISIL-kontrollerade områden.

    Ja,civila kommer att mista livet,men precis som i atombombsanfallen mot Japan under andra världskriget så kan sådant vara rättfärdigat om det snabbt för slut på konflikten och i slutändan räddar fler civila än det skadar.

  • enimini
    fr0kenandersson skrev 2015-05-23 19:56:01 följande:

    Skär halsen av dom som dom gör på civila offer. Jävla äckliga människor..


    Men då så blir det ju så skenheligt?

    Det bästa sättet att utplåna dessa hatiska människor är väl att använda andra muslimer som inte står för det fundamentaliska islam. Ett slags inbördeskrig, som är backat av tex USA.
  • SpanskaFlugan
    Blue Cross skrev 2015-05-23 19:49:50 följande:

    Nervgasa ISIL-kontrollerade områden.

    Ja,civila kommer att mista livet,men precis som i atombombsanfallen mot Japan under andra världskriget så kan sådant vara rättfärdigat om det snabbt för slut på konflikten och i slutändan räddar fler civila än det skadar.


    Atombomberna mot Japan var aldrig rättfärdigade och fördömdes enigt av omvärlden. 

    Brott mot folkrätten kan aldrig rättfärdigas med att "de andra" gör samma sak. Vi har ett ansvar att stå över det och lösa konflikter på sätt som inte drabbar civilbefolkningen. 
    Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
  • Muslimsktjej

    Utrota, såklart. Finns tyvärr inga bättre "demokratiska" sätt att bli av med smutsen.

    Helt sjukt att de får komma tillbaka till Sverige utan straff.

  • SpanskaFlugan
    Nidingbane skrev 2015-05-21 22:12:56 följande:

    Tystnaden här gör så att man kan undra om man rent av är rädda för IS även här i Sverige? Nej jag tycker ta mig fan det är dags att ryta till angående IS. Nationell samling, som man säger i andra sammanhang tycker jag det nu även borde vara såhär. Och det nu oavsett vilken religion man tillhör, ja oavsett man är ateist, kristen eller muslim i Sverige, Europa eller i Världen. Jag börjar närstan tro att vi börjar bli fega ang. sådana som IS och andra extrema fundamentalister. Ja har de må hända redan skrämt oss med sitt sätt så att vi inte längre vågar uttrycka oss fritt längre.


    Tystnaden beror nog snarare på att få har en realistisk lösning på problemet. Visst kan man säga "skär halsen av dem" men hur går man rent praktiskt tillväga? Vilka ska vi skicka dit? Hur ska de komma så nära soldaterna att de kan skära halsen av IS soldaterna? Det finns ingen enkel lösning som inte samtidigt betyder att man slår sönder infrastruktur och dödar oskyldiga. 

    Det jag tror USA och andra västmakter gör är att de försöker strypa deras tillgång på vapen och andra material, mat, vatten, olja osv. Spärrar eventuella tillgångar i utlandet, arbetar förebyggnade i Europa och USA för att förhindra fler unga män och kvinnor att resa dit. Sätter upp regler om resor till IS-kontrollerade områden. Ger materiellet stöd till lokala arméer som slåss mot IS och försöka understödja dem med flygräder. Slutligen tror jag att västmakterna kommer att tvingas sätta in stora mängder soldatar på marken för att trycka tillbaka IS samt genomföra en lång rad operationer för att eliminera ledare inom organisationen för att på ett liknande sätt decimera dem som man gjorde med al-Quaida. Dock är IS som en hydra, hugg av ett huvud och det växer fram ett nytt så det kommer bli en lång och komplicerade process. Till sist tror jag att vi kommer tvingas acceptera att IS kontrollerar ett område i Mellanöstern under en lång tid framöver, kanske att de kan hållas tillbaka men inte utrotas helt. 
    Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
  • Nidingbane
    SpanskaFlugan skrev 2015-05-26 18:10:38 följande:
    Tystnaden beror nog snarare på att få har en realistisk lösning på problemet. Visst kan man säga "skär halsen av dem" men hur går man rent praktiskt tillväga? Vilka ska vi skicka dit? Hur ska de komma så nära soldaterna att de kan skära halsen av IS soldaterna? Det finns ingen enkel lösning som inte samtidigt betyder att man slår sönder infrastruktur och dödar oskyldiga. 

    Det jag tror USA och andra västmakter gör är att de försöker strypa deras tillgång på vapen och andra material, mat, vatten, olja osv. Spärrar eventuella tillgångar i utlandet, arbetar förebyggnade i Europa och USA för att förhindra fler unga män och kvinnor att resa dit. Sätter upp regler om resor till IS-kontrollerade områden. Ger materiellet stöd till lokala arméer som slåss mot IS och försöka understödja dem med flygräder. Slutligen tror jag att västmakterna kommer att tvingas sätta in stora mängder soldatar på marken för att trycka tillbaka IS samt genomföra en lång rad operationer för att eliminera ledare inom organisationen för att på ett liknande sätt decimera dem som man gjorde med al-Quaida. Dock är IS som en hydra, hugg av ett huvud och det växer fram ett nytt så det kommer bli en lång och komplicerade process. Till sist tror jag att vi kommer tvingas acceptera att IS kontrollerar ett område i Mellanöstern under en lång tid framöver, kanske att de kan hållas tillbaka men inte utrotas helt. 
    Du har rätt! Jag är medveten att jag låter mina känslor styra mig mer här än mitt förnuft. Men ibland är det bra att få kunna ryta till lite.
  • kloker

    Första impulsen är naturligtvis att utrota ohyran. Men, vid närmare eftertanke bör man naturligtvis internera alla fotsoldater på en obehaglig plats, gärna kallt och fuktigt, Det borde ju vara viktigt att visa på att livet inte bara är obegränsat och att lidande är reserverat för otrogna, och att man inte automatiskt blir en martyr som får sätta på 37 oskulder i paradiset. Viktigt är också att denna plats är helt enkönad. Det kanske inte skall finna fångvaktare. Platsen skall vara i stort sett helt isolerad och i avsaknad av alla moderniteter, men med möjlighet att med hårt arbete producera något enkelt livsmedel.

    Sen kan man ju då och då visa reportage över hur livet ter sig för de som väljer denna enkla väg i sitt liv, androm till varnagel.

  • Cluttentutt
    kloker skrev 2015-05-27 00:01:26 följande:

    Första impulsen är naturligtvis att utrota ohyran. Men, vid närmare eftertanke bör man naturligtvis internera alla fotsoldater på en obehaglig plats, gärna kallt och fuktigt, Det borde ju vara viktigt att visa på att livet inte bara är obegränsat och att lidande är reserverat för otrogna, och att man inte automatiskt blir en martyr som får sätta på 37 oskulder i paradiset. Viktigt är också att denna plats är helt enkönad. Det kanske inte skall finna fångvaktare. Platsen skall vara i stort sett helt isolerad och i avsaknad av alla moderniteter, men med möjlighet att med hårt arbete producera något enkelt livsmedel.

    Sen kan man ju då och då visa reportage över hur livet ter sig för de som väljer denna enkla väg i sitt liv, androm till varnagel.


    Låter nästan som du beskriver ett munkkloster.
    Fast nu är ju kloster inte accepterat inom islam, utan det är mer en kristen grej.
  • Dao
    Nidingbane skrev 2015-05-21 20:18:27 följande:

    Här kan du skriva direkt ifrån hjärtat vad du tycker man bör göra med IS. För i detta fallet så tycker jag det är hög tid att man på något sätt kan få skriva av sin ilska. Jag tycker det varit alldeles för tyst ang. detta och vad som håller på att ske i Syrien och Irak.


    Eftersom islamiska staten ordagrant åtlyder koranens budskap, bör den civiliserade delen av mänskligheten upplysas om detta så att islams våldsinspirerande funktion avslöjas.

    Det kommer att innebära ett samlat FN-initiativ mot våldsbejakande ideologier på samma sätt som Hitlers nazism kvävdes.

    Hitler samarbetade med muhammedanernas ledare under utrotningen av judar.

    Likheterna är fler än skillnaderna.
    Fundamentalistisk tro är de jagsvagas mentala kryckor
  • Blue Cross
    SpanskaFlugan skrev 2015-05-26 18:00:31 följande:
    Atombomberna mot Japan var aldrig rättfärdigade och fördömdes enigt av omvärlden. 

    Brott mot folkrätten kan aldrig rättfärdigas med att "de andra" gör samma sak. Vi har ett ansvar att stå över det och lösa konflikter på sätt som inte drabbar civilbefolkningen. 
    Atombomberna räddade miljontals liv genom att tvinga fram en Japansk kapitluation utan en invasion av fastlandet,och mig veterligen så protesterade inte särskilt många efter att Japan kapitulerat tack var anfallen.

    Vi får inte låta oss bakbindas av folkrätten och spela ISIL i händerna,utan klarar vi genom konventionella vapen inte av att stoppa deras framfart så får vi ta till massförstörelsevapen (även om de naturligtvis ska användas sparsamt).

    I slutändan så är känslan av moralisk överhöghet ganska irrelevant när stad efter staf faller till ISIL och dess befolkning förslavas och utsätts för diverse brutaliteter.

  • Gert

    Släpp några atombomber över dom. 


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Muslimsktjej
    NäktergaI skrev 2017-02-13 00:31:15 följande:
    Det är ju inte otippat att du som muslim vill göra samma sak som dina shahada bekännande trosfränder i ISIS.
    Det finns ingen Djävul förutom Satan och Muhannad är Hans Budbärare.
    Ja för ditt förslag om att förbjuda Islam kommer ju ske väldigt demokratiskt alasas.

    Ps, Muhannad är ett ganska vanligt arabiskt namn. Du kränker alltså inte muslimer genom att byta ut ett namn (Mohammed) mot ett annat, om du trodde det. Bättre lycka nästa gång.
Svar på tråden Skriv direkt ifrån hjärtat vad du tycker man ska göra med IS.