Gravid efter utomkveds?
Hej!
Skapade en tråd men antagligen i fel kategori. Har just blivit av med min äggledare och är väldigt osäker hur man ska gå vidare. Hur gick det för er som varit med om utomkveds och försökte igen??
(Så skrev jag om mitt utomkveds, kanske inte så viktigt men för dem som vill veta mer:
Överallt läser man att symptom för utomkveds är smärta. Hade blödningar sen v 5, i v 7 kom det ut ett trådnät o kk sa det var missfall o jag skulle komma på efterkontroll fast bara om ett test fortfarande visar positivt! Det gjorde det o blödningarna fortsatte som innan. På kontrollen sa läkaren ingenting till oss om en 2cm stor förändring i en äggledare (fick veta det i efterhand o har ingen aning varför de inte gjorde nåt direkt då!), jag fick lämna hcg 3ggr o så bekräftades utomkveds några dagar senare som hann bli 4x3 cm stort, v 9, ingen smärta. Trodde de skämtade! Blev akut opererad o har nu en äggledare mindre. Vill bara berätta för alla hur ett utomkveds kan smyga sig på utan smärta o hade varit intressant att veta om nån varit med om nåt liknande! ? Och vågar man bli gravid igen?)