modsey skrev 2015-06-01 15:37:16 följande:
Då skulle jag ta alternativet att börja klockan 6. Hellre det att jag får gå upp tidigare och att barnet får kortare dagar!
Morgontrött, ja men ditt barn kommer må bättre av det valet.
Må bätre än om jag kortar min arbetstid?
Modesta skrev 2015-06-01 15:09:49 följande:
Vår tvååring går 8-16 varje dag (vi jobbar heltid, men "saxar" börja tidigt/hämta och lämna/jobba senare). För oss funkar det superbra med samma tider varje dag, det är en rutin och dottern vet när vi hämtar henne (efter mellanmålet och lite lek). Så kanske lägga upp det så och ha en ledig heldag. Sen om ni tar fredag för att förlänga helgen eller tex onsdag för att bryta upp veckan kan ni ju fundera på.
Men... jag tycker att din arbetsgivare resonerar lite konstigt. Vore det inte bättre om du jobbar heltid men lite andra tider än att du ska gå ner i tid (ur deras perspektiv sett?). Kan de kanske fundera på saken igen.
Ja, tänkte också att rutiner är bra. Kanske bättre med heldag ur det perspektivet.
Jo, jag trodde att de skulle se det som ett bra förslag men det verkar inte så. Jag kommer att ta upp frågan igen så får vi se vad de säger.
Jennie med ie skrev 2015-06-01 14:56:23 följande:
Då tänker jag att två lediga eftermiddagar i veckan kan krocka med middagsvilan.
Sant! Ska kolla med förskolan när de har middagsvila, så får vi se om det är ett alternativ.