• alicekristensen

    Min piercing slemmar

    Hej alla där ute, jag är fjorton år gammal och piercade min navel i torsdags (11 Juni 2015) jag har gjort rent och råkat pilla och sådär. Nu slemmar min navel som vitt slem runt stången, jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig ta reda på vad det är för något. Det är alltså idag det var två dagar sedan jag piercade mig, snälla hjälp!


    //Alice

  • Svar på tråden Min piercing slemmar
  • Dexter dot com

    Det är rätt vanligt att det vätskar i början och det kan ta 6-8 månader innan det är helt läkt. Tvätta med det rengöringspreparat du fick på studion, pilla inte och lufta. Blir det rött,svullet eller varigt går du till familjeläkaren.

  • Geipherz

    Det är sårvätska... Helt normalt. Fick du ingen information på studion?

  • alicekristensen
    Geipherz skrev 2015-06-14 20:31:08 följande:

    Det är sårvätska... Helt normalt. Fick du ingen information på studion?


    nej jag fick ingen som helst information att det skulle komma vätska/slem från den. Ingen alls vilket jag tycker verkar lite oproffsigt nu i efterhand eftersom jag nu vet att det inte är en infektion som jag trodde från början.
  • Aspie

    Läs på CALMs hemsida om skötselråd.

    Där står det att du kan köpa koksaltlösning eller göra egen; jag har alltid gjort egen och det har fungerat bra. Navelpiercings är enkla att rengöra på det sättet. Det är bara att ha koksaltlösningen i ett glas och trycka det mot magen. Du kan sitta och titta på TV under tiden.

  • micromat

    Den dummaste tiden att pierca sig på. Särskilt naveln som kan vara riktigt svårläkt.

    Var otroligt noggrann med tvätt, håll inte på och pilla i onödan. Bada inte förrän det är läkt!!

Svar på tråden Min piercing slemmar