köpa lös sambon från hus
Hus värderat till
2.6miljoner
Inköp
Hus 1.68
Tomt 152000
Rep 142130
=1974130
Lån 1683500
Mäklare 65000kr
Har jag räknat rätt om jag ska lösa ut med 364054kr
Hus värderat till
2.6miljoner
Inköp
Hus 1.68
Tomt 152000
Rep 142130
=1974130
Lån 1683500
Mäklare 65000kr
Har jag räknat rätt om jag ska lösa ut med 364054kr
Men vill veta hur jag ska räkna i vårat fall å d finns bara ett svar på det
Men vill veta hur jag ska räkna i vårat fall å d finns bara ett svar på det
Jag trodde det var TS som skulle bo kvar men det kanske är tvärtom?
Är egentligen inte bestämt vem som ska bo kvar, vill bara veta hur vi ska räkna efter dom siffrorna jag skrev från början, båda har lagt in 50/50 hela tiden å lånen är 50/50 men finns det inget klart svar så får d bli en bodelare som räknar, tänkte slippa den kostnaden men när det är så många olika svar så vet vi ju inte fortfarande hur vi ska räkna
Är egentligen inte bestämt vem som ska bo kvar, vill bara veta hur vi ska räkna efter dom siffrorna jag skrev från början, båda har lagt in 50/50 hela tiden å lånen är 50/50 men finns det inget klart svar så får d bli en bodelare som räknar, tänkte slippa den kostnaden men när det är så många olika svar så vet vi ju inte fortfarande hur vi ska räkna
Känns som att det borde finnas ett sätt å räkna på, handlar ju i slutändan om mycket pengar om man kollar på dom olika uträkningarna som föreslagits
Känns som att det borde finnas ett sätt å räkna på, handlar ju i slutändan om mycket pengar om man kollar på dom olika uträkningarna som föreslagits
Så jag ska säga du får betala 364 eller 458, när här fick man då inge hjälp
Det är ju vi tillsammans som vill veta vad den andra ska betala så ingen får för lite eller för mycket, är varken nå bråk eller nåt, vill bara veta hur man räknar ut så det blir rätt så båda får lika mycket
Det är ju vi tillsammans som vill veta vad den andra ska betala så ingen får för lite eller för mycket, är varken nå bråk eller nåt, vill bara veta hur man räknar ut så det blir rätt så båda får lika mycket
Ja men sälj huset då i stället ??? Då blir det enkelt att dela på överskottet!!
Här blev man inte mycket smartare, mestadels idioter här
Se till att ni är överens om värderingen. Om ni har varsin värdering brukar man använda genomsnittet av dessa. Sedan är detta en bra länk om hur du/ni ska räkna lawline.se/answers/17147
Lycka till, försök att hålla sams och vara överens