• annsansa

Någon med MÅNGA mf/ma bakom sig som vill följas åt mot nya graviditeter och bäbisar?

Hej.

Jaha... hemkommen efter att blivit skrapad igår efter ett ytterligare ma/mf ???? blir nr 8 då... så ingen bebis denna gång heller och nu gick jag ända till v 10 denna gång. Mina tidigare mf har varit i v7 typ :-/ 

Hemsk upplevelse med katastrofal personal och andningsuppehåll och intensivvård. Blir nog en lex Maria av allt :-/ 

Så nytt försök för mig. Tänker inte.vänta på mens utan vill köra igång direkt men skippar äl-testerna denna gång. Hoppas att det kan gå fort nu och att nästa bebis vill stanna ???????? 

Någon som vill följas åt och dela med- och motgångar med mig? Börjar känna mig väldigt ensam i detta med att ha fått så många mf/ma känns aldrig som jag väntar barn då jag blir gravid utan snarare att jag väntar nya mf...

Då jag har 2 underbara söner så vet jag ju att det kan gå hela vägen men nu efter så många misslyckade graviditeter så känns det som att de två var mer än mirakel.

Kram på er alla

• Svar på tråden Någon med MÅNGA mf/ma bakom sig som vill följas åt mot nya graviditeter och bäbisar?
  • Cowgirl

Beräknad mens nästa torsdag, så vet inte... Lugesteron alltså, det har du fått via din läkare antar jag? Har de hittat någon särskild "brist" som det ska behandla eller är det bara "för säkerhets skull?

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • SarahJ

Japp, fick det via läkaren som ringde angående provsvaret av polypen. Fick det för att hon tyckte att det inte skulle skada och att vi har försökt ett år.och för att vi har ändå gått igenom så mycket.

Vi har redan lämnat blodprov och det visa bra för både mig och karln. Vi har remiss så att han skulle kunna lämna spermaprov men det går ett helt dygn åt till det då vi måste åka bort för att lämna det.

På tisdag är det ca två veckor sen äl så då ska det tas test för att se. Nog har jag symptom men tror att de är från Lugesteronet. Man kan få graviditetssymptom av gul kroppshormon.

Hur känns det för dig? Några symtom?

• Cowgirl

Jag tycker ju det, men det tyckte jag för en månad sedan också, det slutade med sen mens eller om det nu var ett tidigt missfall ????

Lite illamående, tröttare än jag borde vara. Första jobbveckan efter semestern så det kanske är "normalt". Håller tummarna för oss alla! Verkligen tortyr med denna väntan... En del av mig tänker att jag borde ta det lugnt och ligga mycket på soffan, en annan del (som vinner!) vill ha mycket att göra för att skingra tankar! Blödning kom två dagar efter beräknad mens i juli så nu har jag bestämt mig för att vänta tills tre dagar efter beräknad mens, om den uteblir vill säga.

• SarahJ

Ser ni det jag ser?!

Mensen ska komma nu i dagarna. Har lite oregelbunden så jag vet inte riktigt när. Tänkte ta först på tisdag men jag kunde inte hålla mig.

Vågarinte tro på det än då det kan vara spökstreck... ska köpa ett digitalt imorgon och ta på tisdag så får jag se.

Hur går det för er andra? ?
  • Cowgirl

Jag har inte koll på hur den typen av test "ska" se ut, har bara använt Clearblue... Du får lägga band på dig till på tisdag och uppdatera med ett digitalt då

Jag köpte 2-pack förra månaden och har ett test kvar, tänkte dock vänta med det till nästa söndag som sagt.

• Snusann

Hoppar in här. Har 9 missfall i bagaget, 8 stycken de senaste 3 åren. Har en son på fem år. Har testat trombyl samt innohep, deltagit i en studie med mer omsorg men inget har funkat. Nu hoppas jag att få prednisolon utskrivet då jag anar att jag kanske har ett överaktivt immunförsvar som inte gillar mina foster. Har gjort utredningar men de hittar ingenting på mig eller sambon. Har lätt för att bli gravida vilket är tacksamt med jobbigt med missfall gång på gång.

Jag tycker mig se ett streck SarahJ, jag hade absolut tolkat det som plus. Nu är jag dock inte testoman som många är utan tar ett och sen är det bra. Men jag har använt samma sorts test som detta.

SarahJ skrev 2015-08-16 05:17:34 följande:

Ser ni det jag ser?!

Mensen ska komma nu i dagarna. Har lite oregelbunden så jag vet inte riktigt när. Tänkte ta först på tisdag men jag kunde inte hålla mig.

Vågarinte tro på det än då det kan vara spökstreck... ska köpa ett digitalt imorgon och ta på tisdag så får jag se.

Hur går det för er andra? ?

• SarahJ
    Snusann skrev 2015-08-24 16:37:55 följande:

Hoppar in här. Har 9 missfall i bagaget, 8 stycken de senaste 3 åren. Har en son på fem år. Har testat trombyl samt innohep, deltagit i en studie med mer omsorg men inget har funkat. Nu hoppas jag att få prednisolon utskrivet då jag anar att jag kanske har ett överaktivt immunförsvar som inte gillar mina foster. Har gjort utredningar men de hittar ingenting på mig eller sambon. Har lätt för att bli gravida vilket är tacksamt med jobbigt med missfall gång på gång.

Jag tycker mig se ett streck SarahJ, jag hade absolut tolkat det som plus. Nu är jag dock inte testoman som många är utan tar ett och sen är det bra. Men jag har använt samma sorts test som detta.

Grattis själv!

Jag måste ju tro det efter fyra positiva test på tre dagar ;).

Ska på vul den 8/9 och det blir inskrivning dagen efter om det ser bra ut. Sen ytterligare ett ultraljud 21/9.
  • Dani84KR

Hej
    Hoppar in om de är ok,
    Vi har 6 mf bakom oss och ska imorogn gå på vårar första besök för utredning. Jaga hoppas att det kommer hjälpa och att vi kan få plus som håller hela vägen.

• Frajda80

Hej alla,

jag hoppar in här då vi på riktigt försöker igen. En sammanfattning kommer här:
    Började försöka 2009
    Ett utomkveds med akut operation
    En akut operation på grund av en cysta som spräcktes I magen
    Endometrios
    6 MF
    Sen fick vi barn via IVF 2014
    1 MF på hösten 2014

Det har gjorts en MF-utredning men de hittade inget fel.

Nu försöker vi igen och kanske köper vi en IVF till våren.

• Anonym (:()

hej hoppar in här. inne på mitt 4.e nu. hur är de med er andra.? någon fler?

• Snusann
    Frajda80 skrev 2015-09-01 10:38:11 följande:

Hej alla,

jag hoppar in här då vi på riktigt försöker igen. En sammanfattning kommer här:

Började försöka 2009

Ett utomkveds med akut operation

En akut operation på grund av en cysta som spräcktes I magen

Endometrios

6 MF

Sen fick vi barn via IVF 2014

1 MF på hösten 2014

Det har gjorts en MF-utredning men de hittade inget fel.

Nu försöker vi igen och kanske köper vi en IVF till våren.

Åh så mycket trist! Tänk att vi är så många par som får kämpa så mycket.

Varför tror ni att det funkade med IVF? Jag har 9 mssfall bakom mig och har börjat funderar på IVF men undrar om och varför det skulle funka?!
  • Frajda80

Ett av våra missfall kom efter ett FET (när man återför ett redan fryst, men upptinat embryo).

Annars tror jag att det fungerar för man får medicine som sak göra att embryo trivs mer I livmodern och jag tror att det I combination med att återställa alla hormone osv hjälpte oss.

Jag vill göra IVF I host men mannen vill vänta så vi är lite osäkra. Vi bygger nämligen hus och sist jag var gravid fick jag ligga på sjukhus från vecka 24 då knodden riskerade att komma ut på grund av för kort livmoderstapp.

• Snusann
    Frajda80 skrev 2015-09-02 06:56:06 följande:

Ett av våra missfall kom efter ett FET (när man återför ett redan fryst, men upptinat embryo).

Annars tror jag att det fungerar för man får medicine som sak göra att embryo trivs mer I livmodern och jag tror att det I combination med att återställa alla hormone osv hjälpte oss.

Jag vill göra IVF I host men mannen vill vänta så vi är lite osäkra. Vi bygger nämligen hus och sist jag var gravid fick jag ligga på sjukhus från vecka 24 då knodden riskerade att komma ut på grund av för kort livmoderstapp.

Låter ju bra. Hur gör man för att återställa alla hormoner? Det låter väldigt intressant... Medicin? Kost?
  • SarahJ
    Snusann skrev 2015-09-01 22:21:48 följande:

Varför tror ni att det funkade med IVF? Jag har 9 mssfall bakom mig och har börjat funderar på IVF men undrar om och varför det skulle funka?!

Läkaren sa åt mig att det ev kan bero på att jag är överfertil. Allt som blir befruktat fastnar även om det inte är friskt.

Än så länge är jag gravid. S-hcg hade stigit från 3000 till 27 000 på en vecka, så än så länge ser det bra ut. Är vul på tisdag så jag får se då. Kanske gulkroppshormonet funkar.... men vågar inte riktigt tro det än.
  • SarahJ

Läkaren sa åt mig att det ev kan bero på att jag är överfertil. Allt som blir befruktat fastnar även om det inte är friskt.

Än så länge är jag gravid. S-hcg hade stigit från 3000 till 27 000 på en vecka, så än så länge ser det bra ut. Är vul på tisdag så jag får se då. Kanske gulkroppshormonet funkar.... men vågar inte riktigt tro det än.
  • SarahJ

• Frajda80
    Snusann skrev 2015-09-02 22:55:14 följande:
    Låter ju bra. Hur gör man för att återställa alla hormoner? Det låter väldigt intressant... Medicin? Kost?
    Japp det kan man med medicin. Först tar man en sprej som gör att man kliver in I klimakteriet och sen boostar man kroppen med hormone för att bli extra fertil så att saga.

En rätt så jobbig genomgång.
Svar på tråden Någon med MÅNGA mf/ma bakom sig som vill följas åt mot nya graviditeter och bäbisar?