• Aniiee

Du får bestämma 48 timmar av mitt liv

Inspirerad av två andra trådar (FLs egna "to-do-list"-tråd + en annan), så tänkte jag att vad tusan. Kör i vind eller något. 

Så, planera två dagar åt mig. Särskilt just nu, när jag har så supermegajätteextratråkigt när resten av familjen och alla hundarna är spridda med vinden och jag är alldeles ensam hemma i 10 dagar.

Lite bakgrund och intressen:
    Jag är sjuk och orkar inte mer än ungefär 2 timmars medelsvår aktivitet i taget. Bra dagar orkar jag 3 st 2-timmars pass, dåliga dagar orkar jag 1. Kanske.
    Jag spenderar väldigt många timmar i sängen och/eller soffan
    Jag bor i ett hus med trädgård
    Jag är tvspelsfanatiker med egen youtube- och twitchkanal
    Jag älskar att se film och tvserier.
    Jag älskar att läsa
    Jag är utbildad kock
    Jag är en nattuggla (duh, klockan är 01:46....)
    Jag tycker om att fotografera men är inte så bra på det
    Jag tycker om korsord och pussel
    Jag har en gång i tiden varit ett träningsfreak modell mindre
    Jag har en gång i tiden varit lolita med flera genrer som intresse
    Jag älskar att skriva, skriver mest fantasy och sci-fi, alltid med inslag av eller ren yaoi. Jag har säkert 1000 lösa sidor med allt möjligt dravel.
    Jag kan inte rita en streckgubbe om du så hotar mig med pistol.
    Jag kan inte rita en streckgubbe om du så hotar någon annan med pistol heller.
    Jag tycker om utmaningar och att göra nya saker, bara jag får förbereda mig lite innan
    Jag älskar kunskap och att lära mig saker.
    Jag har Asperger.

Ja... lite så.

Feel free att bestämma mit liv lite.

I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Svar på tråden Du får bestämma 48 timmar av mitt liv
  • Aniiee
    Ful Anka skrev 2015-06-25 08:54:49 följande:

Om du nu fungerar som stilla sittande, utan kontakt med andra människor, vilket väldigt många andra inte gör, så varför inte göra något bra? Lär dig ett yrke där man endast sitter still och jobbar ensam. Jag hade lätt gått en distanskurs i programmering och sen tagit ett jobb och suttit hemma och jobbat. Sen haft råd med allt jag kunnat önska mig. Perfekt.

Men OK, en 48-timmars variant då. Utmana dig själv till att skriva klart något av det du påbörjat. Våga att verkligen göra det, tvinga dig igenom det. Du kommer inte att ångra dig.

Jag vet inte riktigt vad du menar med den första meningen.

Jag har redan ett flertal yrken/utbildningar under bältet. Hade jag kunnat/fått/orkat jobba hade jag valt något av dessa. Senast för någon månad sedan blev jag erbjuden ett jobb, och skrev till och med om det här på FL. Att dessutom utbilda mig till något jag redan kan för ytterligare en miljon när jag redan lagt en bra bit över miljonen på utbildningar redan är knappast aktuellt nu när jag har minimal inkomst.

Skriva klar något kan jag, förhoppningsvis, göra. Typ. Eller, ja, jag kan i alla fall försöka komma upp i.... Hur många ord är gränsen för en roman? 50 000? Så många ord kan jag i alla fall försöka skriva.
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Komikern

Vilka möjligheter men det enda rätta är att lära sig gå på händer! Lätt att lära svårt att bemästra!

Lycka till !

• lövet2
    Dag 1
    Första passet:
    Baka en sockerkaka
    Diska undan
    Duka ute i trädgården och fika där

Andra passet:
    Skriv brev till någon som bor långt borta. Inget mail, utan ett handskrivet brev.
    Leta fram adress och posta brevet (om postlådan finns rimligt nära)

Dag 2 (bör vara en lördag)
    Första passet:
    Lös Melodikrysset kl 10.00 på P4. Inget googlande i onödan!
    Ta med kameran ut i trädgården och försök fota insekter. Jäkligt svårt men kul!

Andra passet:
    Spela Wii. Bowling är inte alltför kroppsligt ansträngande, men akta dig för dansspelen!
    Fotbad med filande, fixande, smörjande och målade naglar.

Mellan arbetspassen vilar du förstås som vanligt på lämpligt sätt.
  • Satra

Du älskar att skriva. Skriv en bok om ditt liv, om dina erfarenheter, dråpliga händelser, äventyr du upplevt och vad du har åstadkommit. Du har massor att skriva om...ditt jobb som kock, hur ditt intresse för fotografering började, berätta om när du var ett träningsfreak eller om dina hundar. Några exempel som jag gärna själv gärna skulle vilja läsa ;)

• Oerjan Lax

Ge dig själv en dusch med peelhandskar. Sen sätter du dig och ger dig själv en pedikyr och manikyr. Sist på med kroppscreme. På med nagellack om du så vill. Både fingrar och tår.

Tycker du om alkohol? Se en film med Tom Cruise/Will Smith/John Travolta/valfri skådis som ler ofta och ta en sup varje gång skådisen ler "sexigt".

• Anton Chigurh
    Oerjan Lax skrev 2015-06-25 20:33:09 följande:
    Ge dig själv en dusch med peelhandskar. Sen sätter du dig och ger dig själv en pedikyr och manikyr. Sist på med kroppscreme. På med nagellack om du så vill. Både fingrar och tår.

Tycker du om alkohol? Se en film med Tom Cruise/Will Smith/John Travolta/valfri skådis som ler ofta och ta en sup varje gång skådisen ler "sexigt".
    Finns en variant på den, ifrån verkliga livet då...

Lite coolt...

Det var när serien "24" var på tapeten....

Kram //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Aniiee
    Komikern skrev 2015-06-25 13:28:28 följande:

Vilka möjligheter men det enda rätta är att lära sig gå på händer! Lätt att lära svårt att bemästra!

Lycka till !

Hihi, det kan (kunde) jag redan =P
  • Aniiee
    lövet2 skrev 2015-06-25 13:45:20 följande:
    Dag 1
    Första passet:
    Baka en sockerkaka
    Diska undan
    Duka ute i trädgården och fika där

Andra passet:
    Skriv brev till någon som bor långt borta. Inget mail, utan ett handskrivet brev.
    Leta fram adress och posta brevet (om postlådan finns rimligt nära)

Dag 2 (bör vara en lördag)
    Första passet:
    Lös Melodikrysset kl 10.00 på P4. Inget googlande i onödan!
    Ta med kameran ut i trädgården och försök fota insekter. Jäkligt svårt men kul!

Andra passet:
    Spela Wii. Bowling är inte alltför kroppsligt ansträngande, men akta dig för dansspelen!
    Fotbad med filande, fixande, smörjande och målade naglar.

Mellan arbetspassen vilar du förstås som vanligt på lämpligt sätt.
    Oh, bra förslag =P

Jag tippar på 0 rätt på Melodikrysset, eftersom jag inte lyssnar på svensk radio och inte har en aning om vad som är aktuellt.
  • Aniiee
    Satra skrev 2015-06-25 17:19:17 följande:

Du älskar att skriva. Skriv en bok om ditt liv, om dina erfarenheter, dråpliga händelser, äventyr du upplevt och vad du har åstadkommit. Du har massor att skriva om...ditt jobb som kock, hur ditt intresse för fotografering började, berätta om när du var ett träningsfreak eller om dina hundar. Några exempel som jag gärna själv gärna skulle vilja läsa ;)

Bra förslag. Jag får väl posta något litet sen =)
  • Aniiee
    Oerjan Lax skrev 2015-06-25 20:33:09 följande:

Låter skönt =)

Jag kan tyvärr inte dricka alkohol pga mediciner....
  • Aniiee
    Anton Chigurh skrev 2015-06-26 08:22:39 följande:
    Finns en variant på den, ifrån verkliga livet då...

Lite coolt...

Det var när serien "24" var på tapeten....

Kram //Anton
    Men, geez, Anton, har du aldrig gått på college i USA? De har drinking games till ALLT. Till och med till Pee-Wee's Playhouse.....

Solig
  • Komikern
    Aniiee skrev 2015-06-26 09:00:41 följande:

Hihi, det kan (kunde) jag redan =P

Bra ! Då kan du lära mig Att bli bättre :)
  • lövet2
    Aniiee skrev 2015-06-26 09:02:06 följande:
    Oh, bra förslag =P

Jag tippar på 0 rätt på Melodikrysset, eftersom jag inte lyssnar på svensk radio och inte har en aning om vad som är aktuellt.
    Det är inte bara ny musik utan ganska mycket sådant där som den äldre generationen hänger med på. Lite klassiskt också förstås. Men visst försöker de ha med många svenska artister. Pröva och se!
  • Aniiee
    lövet2 skrev 2015-06-26 15:17:49 följande:
    Det är inte bara ny musik utan ganska mycket sådant där som den äldre generationen hänger med på. Lite klassiskt också förstås. Men visst försöker de ha med många svenska artister. Pröva och se!
    Japp, ska göra det =) Man kanske lär sig något.
  • Satra
    Aniiee skrev 2015-06-26 09:02:54 följande:
    Bra förslag. Jag får väl posta något litet sen =)
    Tack tack;) Ja gör det.
  • FuckGoggleAskMe

+ Baka och montera ett jättetjusigt pepparkakshus med många detaljer, som liknar huset du bor i. Gör en YouTubefilm om det och ta lite fina foton. Bjud in några random grannar på glögg och pepparkakshus (det är snart Jul+i). + Ägna 3 timmar åt att lära dig ett nytt språk (swahili?), strukturen, lite grammatik, uttal och några användbara fraser. Gör sedan en crash course och lägg på YouTube. + Konstruera några sudoku och korsord, och lägg upp på facebook el.dyl. Utmana folk på nätet om vem som löser snabbast. Baka kakor som ser ut som korsord och skicka till vinnaren. + Skriv första raden på en haiku, be en vän skriva nästa och skicka vidare. + Gör porträtt med mat (tänk Arcimboldo), fota och posta på nätet

Svar på tråden Du får bestämma 48 timmar av mitt liv