• Tassel

    Ont vid tatuering efter TVÅ ÅR...?

    Jag gjorde en tatuering på skulderbladet för två år sedan. Läkningen gick bra, men den ömmade väldigt länge så ca 6 mån efteråt gjorde det fortfarande ont om någon lade en klibbig hand mot den. Successivt blev den tåligare, men fortfarande efter två år så är jag mycket ömmare på huden där jag tatuerat mig än på ex huden på andra sidan där jag inte har tatuerat mig. Jag vill gärna ha fler tatueringar, men är rädd att de också skall "bete sig" såhär.
    Vad kan ha orsakat detta? :S

  • Svar på tråden Ont vid tatuering efter TVÅ ÅR...?
  • Tassel

    Den är inte i färg och inte heller särskillt täckande. Motvarande endast konturer skulle jag säga. Väldogt snäll tatuering. Tog nog 15 min att göra den. Läkare tycker inte att det är tillräckligt besvärande för mig för att de skall lägga resurser på att utteda saken, och jag kan inte annat än att hålla med under omständigheterna i sjukvården med köande folk med problem som faktiskt begränsar dem. Hade bara velat veta om detta kommer vara fallet med en eventuell ny tatuering också. :-/

  • LittleSunshine84
    Tassel skrev 2015-07-14 05:54:26 följande:

    Den är inte i färg och inte heller särskillt täckande. Motvarande endast konturer skulle jag säga. Väldogt snäll tatuering. Tog nog 15 min att göra den. Läkare tycker inte att det är tillräckligt besvärande för mig för att de skall lägga resurser på att utteda saken, och jag kan inte annat än att hålla med under omständigheterna i sjukvården med köande folk med problem som faktiskt begränsar dem. Hade bara velat veta om detta kommer vara fallet med en eventuell ny tatuering också. :-/


    Gå till en privat hudläkare då? Ibland kan man vara allergisk mot färgen. Tydligen vanligt vid vissa färger. Ibland kan det ha blivit svamp av det.
  • Anonym (vadvadvad)
    LittleSunshine84 skrev 2015-07-14 23:23:56 följande:
    Gå till en privat hudläkare då? Ibland kan man vara allergisk mot färgen. Tydligen vanligt vid vissa färger. Ibland kan det ha blivit svamp av det.
    Är inte det en gammal myt? Vet att man pratade om sådant på 80-talet.
  • LittleSunshine84

    Hörde detta på tv från ett läkarprogram, myt el ej vet jag inte.


    Anonym (vadvadvad) skrev 2015-07-14 23:28:13 följande:

    Är inte det en gammal myt? Vet att man pratade om sådant på 80-talet.


Svar på tråden Ont vid tatuering efter TVÅ ÅR...?