• Anonym (Undraren)

Är du för eller emot chemtrails?

Sedan ett antal år lämnar ju inte flygplan längre bara kondensstrimmor efter sig, utan även chemtrails. Exakt vad de innehåller vet bara människorna högst upp, inte ens piloterna själva får veta vad det är de sprutar ut, men syftet är bl a att stoppa den globala uppvärmningen. Det kan man läsa om bl a hos International Chemtrail Association. Andra menar att det kan handla om vaccinering.

De som ligger bakom chemtrails-utsläppen är olika regeringar, stater, myndigheter, världssamfund o s v.

Som jag har uppfattat det är de flesta vanliga medborgare negativa till chemtrails och det hålls då och då protester och demonstrationer mot dem, bl a i Stockholm, men det kan ju också vara så att det bara är de missnöjda som syns. Det är ju så det brukar vara. Därför vore intressant med en omröstning för att se vad vanligt folk tycket om chemtrails.

Det är svårt att vara tvärsäker eftersom det finns så lite information om vad chemtrailsen innehåller, men jag tror ändå att de är bra. Så många stora organisationer skulle inte stå bakom dem om de var skadliga för befolkningen.

Dessutom finns det ingen etablerad organisation som har gått ut och kritiserat chemtrails. Inte Greenpeace, inte Amnesty, inte FN, inte Röda Korset. Inte en enda. I alla fall inte vad jag har sett. Jag är ganska säker på att t ex Greenpeace skulle protestera om chemtrails var farligt.

Det jag tycker är dåligt är att myndigheterna är så dåliga på att informera om chemtrails och varför de släpper ut dem. Okunskap skapar osäkerhet och oro, även om den skulle vara helt obefogad.

Så min åsikt är att jag tycker att myndigheterna kunde vara tydligare med varför de sprutar ut chemtrails, men jag tror ändå att de i det stora hela är något bra. Den globala uppvärmningen är ett väldigt stort problem som inte kommer lösa sig självt.

Vad tycker ni andra?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du för eller emot chemtrails?
  • Anonym (Undraren)
    Seven Costanza skrev 2015-07-16 15:33:39 följande:

Man kan inte vara för eller emot något som inte finns. Sitter foliehatten bra?

Med "foliehattar" antar jag att du menar insnöade konspirationsteoretiker som tror att allt som regeringarna ligger bakom är ont? Det brukar vara MOT chemtrails. Jag är FÖR chemtrails (även om det inte går att vara helt tvärsäker). Så varför klumpar du ihop mig med dem?
  • Anonym (Undraren)
    Anonym (-) skrev 2015-07-16 15:51:31 följande:
    Jag menar inte att det inte existerar. Men chemitrails är inte till för att råda bot på någon global uppvärmning. Tror du det så är du dummare än ett barn.
    Det är visst till för det. Solar radiation management (SRM) kallas det. Kolla själv hos International Chemtrail Association om du inte tror mig.

www.facebook.com/InternationalChemtrail
  • Anonym (E)
    Anonym (Undraren) skrev 2015-07-16 16:00:54 följande:
    Med "foliehattar" antar jag att du menar insnöade konspirationsteoretiker som tror att allt som regeringarna ligger bakom är ont? Det brukar vara MOT chemtrails. Jag är FÖR chemtrails (även om det inte går att vara helt tvärsäker). Så varför klumpar du ihop mig med dem?
    Fast om det skulle vara en bra sak med chemtrails.
    Varför får vi inte veta mer om det då, politiker brukar inte vara sena att berätta när dom gjort eller gör något bra.
    Kan det vara så att ingen organisation protesterar mot det för att ingen tror på det?
  • Anonym (Undraren)
    MrsBroderTuck skrev 2015-07-16 16:00:13 följande:
    Hahaha! Det finns ingen som protesterar mot varandet av global uppvärmning, däremot av chemtrails!

Global uppvärmning finns det nog inte så många i Sverige som ställer sig emot att det existerar, i USA däremot så har jag för mig att det är ungefär 50 procent som tror att det är fejk.
    Ja, och här verkar det finnas vissa som tror att chemtrails är fejk, så vad är din poäng?

Det finns folk som tvivlar på allt, men det är inte samma sak som att sakerna inte existerar.
  • Anonym (Go chemtrails go)
    Anonym (Undraren) skrev 2015-07-16 16:05:49 följande:
    Det är visst till för det. Solar radiation management (SRM) kallas det. Kolla själv hos International Chemtrail Association om du inte tror mig.

Annars kan man ju kolla upp i arslet.
  • Anonym (Undraren)
    Anonym (E) skrev 2015-07-16 16:06:52 följande:
    Fast om det skulle vara en bra sak med chemtrails.
    Varför får vi inte veta mer om det då, politiker brukar inte vara sena att berätta när dom gjort eller gör något bra.
    Kan det vara så att ingen organisation protesterar mot det för att ingen tror på det?
    Jag vet inte varför de inte informerar mer om det, men jag håller med om att de behöver bli bättre på det.

Det sägs ju att ett av syftena med chemtrails är att vaccinera folket och det finns en del foliehattar som tror att vacciner är något farligt. Kan vara så att de inte informerar mer för att de skulle protestera mot det.

Vad det gäller just den globala uppvärmningen så ÄR de tydliga med att ett av syftena är att stoppa den. Det är bara att kolla International Chemtrails Associations officiella Facebook-sida.
  • Anonym (Undraren)
    Anonym (Go chemtrails go) skrev 2015-07-16 16:08:11 följande:
    Annars kan man ju kolla upp i arslet.
    Om jag förstår din signatur rätt så är du FÖR chemtrails, precis som jag, så jag förstår inte varför du är otrevlig mot mig. Vi är ju överens.
  • Anonym (-)
    Anonym (Undraren) skrev 2015-07-16 16:05:49 följande:

Oh, my. Så jävla blåst!
  • Anonym (Undraren)
    Anonym (-) skrev 2015-07-16 16:27:29 följande:
    Oh, my. Så jävla blåst!
    Svara istället på vad DU tror är syftet med chemtrails är, om det inte är att förhindra den globala uppvärmningen.

Du är inte i position att kalla mig blåst om du själv inte har någon aning.

Så vad tror DU är syftet med dem?
  • Anonym (Go chemtrails go)
    Anonym (Undraren) skrev 2015-07-16 16:36:53 följande:
    Svara istället på vad DU tror är syftet med chemtrails är, om det inte är att förhindra den globala uppvärmningen.

Du är inte i position att kalla mig blåst om du själv inte har någon aning.

Så vad tror DU är syftet med dem?
    Medicin för ET. Han åkte aldrig hem, det är bara vad myndigheterna vill få oss att tro.
  • Seven Costanza
    Anonym (Undraren) skrev 2015-07-16 16:00:54 följande:

Eftersom du överhuvudtaget ställer frågan. Som sagt man kan inte vara för eller mor något som inte finns. Chemtrailsteorin är bara trams.
  • Anonym (Undraren)
    Seven Costanza skrev 2015-07-16 16:38:47 följande:
    Eftersom du överhuvudtaget ställer frågan.
    Jag fattar inte varför du behöver vara otrevlig för att jag ställer en vanlig fråga.

Jag kanske hade kunnat förstå om någon hade blivit arg om jag hade skrivit "chemtrails är värdelöst" eller "chemtrails är det bästa som någonsin har hänt", men jag ansträngde mig verkligen för att presentera både fördelar och nackdelar med chemtrails, just för att vi skulle få en saklig diskussion med trevlig ton.

Jag tar illa upp av dina orättvisa påhopp.
  • Anonym (Undraren)

Dubbelt så många som är för chemtrails som är mot dem i omröstningen, så det verkar vara som jag trodde, att det är de missnöjda som hörs mest. Men fler får gärna rösta.

Den som vill informera sig om båda sidornas argument kan läsa på på internet.

Chemtrails-negativ sida - globalskywatch.com

Chemtrails-positivt sida - www.facebook.com/InternationalChemtrail

Det viktigaste är inte vad man tycker, anser jag, utan att man bildar sig en uppfattning. På sikt kanske en folkomröstning om chemtrails vore det bästa.

Svar på tråden Är du för eller emot chemtrails?