• Anonym (Ta bäst man vill...)

Varför är inte menstruationsskydd och preventivmedel gratis?

Det vore ju hur bra som helst om det var det!

• Svar på tråden Varför är inte menstruationsskydd och preventivmedel gratis?
    SchaefferBoy skrev 2015-07-20 10:50:18 följande:

Varför inte gratis rakhyvlar till män i så fall?

För att det inte är skadligt att gå runt med skägg.
  • Anonym (U)
    SchaefferBoy skrev 2015-07-20 10:50:18 följande:

Varför inte gratis rakhyvlar till män i så fall?

Dito för kvinnor. Eller du kanske missat att kvinnor rakar bort allt hår dom har. Under armar, mellan benen, armar, ben! Så kom inte här och gnäll!
  • Vanja
    Fjärilslarv skrev 2015-07-20 10:56:50 följande:

jo kanske, själv skulle jag inte vilja ha menskopp dock.

Så sa jag med tills jag gav med mig av min systers tjat och beställde en.. :)
  • Dixie
    Anonym (Ta bäst man vill...) skrev 2015-07-19 21:52:54 följande:

Det vore ju hur bra som helst om det var det!

Ja, och rakhyvlar, mat, blöjor - varför är inte allt gratis!? 
  • Kriya
    Anonym (Ta bäst man vill...) skrev 2015-07-20 13:07:39 följande:
    För att det inte är skadligt att gå runt med skägg.
    Det är inte skadligt att använda sådana mensskyddsmetoder som kvinnorna gjort historiskt innan typ 1930-talet heller. ... och det är lika lite skadligt att gå runt och droppa blod som att släpa på långt skägg.
    Kriya skrev 2015-07-20 20:39:04 följande:

Det är inte skadligt att använda sådana mensskyddsmetoder som kvinnorna gjort historiskt innan typ 1930-talet heller. ... och det är lika lite skadligt att gå runt och droppa blod som att släpa på långt skägg.

Så du menar att det inte är det minsta anstötligt vare sig för kvinnorna eller omgivningen att gå runt med blodiga kläder?
  • Kriya
    Anonym (Ta bäst man vill...) skrev 2015-07-21 01:14:53 följande:
    Så du menar att det inte är det minsta anstötligt vare sig för kvinnorna eller omgivningen att gå runt med blodiga kläder?
    Jag skrev att det inte var mer skadligt med blod än skägg och inget annat. Skrattande 
  • Dixie
    Anonym (Ta bäst man vill...) skrev 2015-07-21 01:14:53 följande:
    så du menar att på 1930-talet och tidigare så gick kvinnor omkring med blodiga kläder under sin mens?! du kan inte ens fundera på att det finns andra lösningar på mensskydd? 

varför anser du att just mensskydd bör vara gratis, varför inte även annat "livsviktigt" typ mat, blöjor, glasögon etc. 
  • Anonym (asdf)
    Varför är inte mat gratis? Det vore ju hur bra som helst om det var det!
  • Anonym (to late)

För att företagen som tillverkar dom vill också ha lön att betala ut till sina anställda

Varför bjuder inte stat på det var en bättre fråga, enkel svar är att idag kostar blatteriet mer än stat har råd med.

Glöm förmåner om du är svensk.

• Bella 89

Enkelt, om det vore gratis skulle alla behöva använda samma. Och staten skulle köpa upp en billig och dålig binda samt p-piller proppfyllda med hormoner. Betalar hellre en mindre summa på en konkurrenskraftig marknad för bra produkter.

Svar på tråden Varför är inte menstruationsskydd och preventivmedel gratis?