• Chiligirll

    Ef språkresa?

    Jag och min bästa kompis (14 år båda två ) hade tänkt att åka på språkresa till Malta nästa sommar. Det är första gången vi åker på språkresa. Kan vi få lite extra information, fördelar/nackdelar eller kanske hur det har varit om ni själva har egen erfarenhet. All information hjälps????

  • Svar på tråden Ef språkresa?
  • Duckan

    Jag var snäppet äldre än er när jag åkte 4 veckor till Usa på språkresa med EF. (Detta var dock -91 ska tilläggas) Jag har inget dåligt att säga alls faktiskt. Det var bara roligt. Nu är Malta kanske ett ställe där alkohol och sånt är lättare att få tag på och i den aspekten skulle jag som förälder vara lite orolig över att släppa iväg mitt barn.

  • addeman3

    Tja,
    Jag var faktiskt på en språkresa i sommras fast i Malaga. Jag tycker EF är bra. Lärde mig mycket men framför allt så skaffade jag många nya vänner. Det är verkligen som de säger det är en livsupplevelse så jag tycker att du ska åka. Sen finns där som person här ovanför säger att alkohol cirkulerar runt fast EF står för en nolltolerans. Det var faktiskt en kille i min grupp som valde att ta sig en sup och ledaren kom på honom och skickades genast hem. Så EF står för vad de säger
    Hoppas detta gav svar på din fråga. Andre

Svar på tråden Ef språkresa?