Utomlands för första gången - 11,8,1 år vart åker vi?
Vi är en familj som aldrig varit utomlands men tänkte åka i vår.
Ge oss era bästa tips på hotell / resmål
Vad ska vi tänka på?
Barnen är 1 år, 8 år och 11 år
Vi är en familj som aldrig varit utomlands men tänkte åka i vår.
Ge oss era bästa tips på hotell / resmål
Vad ska vi tänka på?
Barnen är 1 år, 8 år och 11 år
Skulle rekommendera en resa till Syrien, det bygger karaktär vilket är viktigt i dina barns nuvarande ålder.
Vad för slags semester vill ni ha? Är det en badsemester så passar ju inte Europa eftersom det inte hunnit bli varmt i vattnet tex. Skulle det gälla juli-sept eller MÖJLIGEN juni så skulle jag satsa på tex Mallorca för en barnfamilj som inte varit iväg förr. Jättefint. Men se för allt i världen till att inte hamna på något tråkigt all inklusive-ställe utan ge er ut och se ön!
På vintern gillar jag Thailand (kolla tidpunkt för monsunerna på resp ort bara). Annars kanske Kanarieöarna kan funka? Blir ju aldrig jättevarmt där dock, vare sig i luft eller vatten.
vilken typ av resa är ni ute efter? är det "bara" sol och bad eller storstad eller upplevelser?
när under våren? är det vid skollov eller ska barnen ta ledigt?
Vi tänker åka i mitten av maj och ej under ngt lov.
Endast sol och bad! Och vi vill ha all inklusive !
Kom med tips! Turkiet ?
Mitten av maj- då har det inte hunnit bli varmt i havet i Europa tyvärr.
Turkiet är jättebra, jag älskar Marmaris. Kolla nazar de har bra priser och många hotell med stora vattenland. All inclusive är helt suveränt när man har barn tycker jag, man kan ju välja någon annan restaurang någon kväll ändå om man vill men så skönt att barnen får fri glass/vatten och dricka, det är annars ganska mycket pengar som rinner iväg på det. Blir det Turkiet bara MÅSTE ni prova hamam, turkiskt bad det är det skönaste som finns, jag åker dit nu 14/9 och längtar som galen :)
Vi tänker åka i mitten av maj och ej under ngt lov.
Endast sol och bad! Och vi vill ha all inklusive !
Kom med tips! Turkiet ?
Rekommenderar Cypern. Vi var där i maj och bodde på naucica beach - Fritidsresor. Jättebra hotell för barn och välj all inklusive.