KrabbanKrabat skrev 2015-09-01 14:55:52 följande:
Låter som alla ni har jobb som funkar även när man blir lite större. Tyvärr ser ju inte riktigt min situation ut så. Med många små barn & inte så mycket personal är det redan ansträngt så här kan man inte kräva att kollegorna ska kunna ta ett större last än de redan gör. Här hinns det knappt att gå på toa trots att jag är konstant kissenödig. Jag hoppas kunna jobba till två veckor innan bf men tror det kan vara svårt, fram till nån vecka in på nya året känns mer rimligt i min arbetsmiljö. Just nu mår jag toppen & så länge jag gör det är det inga problem men med en knäskada sedan tidigare är jag rädd att den kan orsaka problem längre fram när jag blir tyngre. Har dessutom problem med ischias sedan många år & är rädd att det kan bli värre, men ännu har jag inte känt något. Försöker att lyfta så lite som möjligt (som jag annars oxå gör) men det är svårt med 7 ledsna nya ettåringar. Min förhoppning är att kanske ev kunna bli omplacerad den sista tiden & få jobba med de äldre barnen istället där det inte är lika tungt, men det är ju upp till min chef att avgöra om det är lämpligt.
Nja, egentligen inte. Ingår ju att springa i trappor, bära vitvaror, källarröj mm. Handlar väl mer om att jag är jävligt enveten:) och har kolleger som hjälper till så gör jag annat åt dem!
Mm, man försöker ju röra på sig så mycket som möjligt och inte äta en massa onödigt. Sen kanske man går upp en massa ändå men det ska iaf inte vara på grund av mig.
Vet en bekant som egentligen var frisk i övrigt men fick gå hem för att hon var så gigantisk över hela kroppen rätt tidigt att hon knappt orkade gå längre.