• Anonym (Hjälp)

    Panik. Jag och min tjej har skapat en "skandal"

    Jag och min tjej kommer från en jävla kultur där man inte bör ha sex innan äktenskap. Många i min kultur har det ändå, men man pratar inte om det. Nu är det såhär. Ja och hon är unga, 23 år ganla och har varit ihop i 3 månader. Vi hade sex och jag har gjort henne gravid. Detta innebär en "skandal" då mina föräldrar och hennes föräldrar inte ens vet att jag och hon är ett par. Våra föräldrar vet inte ens att vi träffar någon! Helt plötsligt ska man gå hem o säga "ja har en tjej o vi väntar barn"...och samma sak med henne.

    Asså.... Vad fan ska vi göra? Ja vill inte hon ska göra abort. Inte hon heller. Vi måste gifta oss. Gifta oss omgående. Men då kommer de fatta varför vi gifter oss så snabbt. Vi är inget offentligt par. Vi är ett par i "smyg".

    För er svenskar kanske detta låter löjligt men det är inte så lätt när ja o hon är i en annan kultur. Hoppas ni förstår. Att bara tänka "äsch skit samma" är inte så lätt.

    Jag behöver råd. Snälla.

  • Svar på tråden Panik. Jag och min tjej har skapat en "skandal"
  • Anonym (agda)

    Så du menar att det inte förekommer hedersmord bland personer från Iran? Jag kollade inte upp var Fadime och Pela kom ifrån, URSÄKTA frid över deras minne, MEN det spelar ingen roll för vi har ju inte en susning varifrån TS härstammar och jag ville påpeka att det i visa kulturer KAN leda till att man som kvinna blir skjuten i huvudet av sin far för att man vanhedrat släkten. Jag säger alltså inte att ALLA gör det, inte att TS omgivning har den läggningen utan kommer bara med en tanke när det nu handlar om kulturyttringar.

  • Anonym (aha)
    Anonym (agda) skrev 2015-09-09 13:21:11 följande:

    Så du menar att det inte förekommer hedersmord bland personer från Iran? Jag kollade inte upp var Fadime och Pela kom ifrån, URSÄKTA frid över deras minne, MEN det spelar ingen roll för vi har ju inte en susning varifrån TS härstammar och jag ville påpeka att det i visa kulturer KAN leda till att man som kvinna blir skjuten i huvudet av sin far för att man vanhedrat släkten. Jag säger alltså inte att ALLA gör det, inte att TS omgivning har den läggningen utan kommer bara med en tanke när det nu handlar om kulturyttringar.


    Mata mata liten kaka från england
  • Anonym (agda)
    Anonym (aha) skrev 2015-09-09 13:26:14 följande:
    Mata mata liten kaka från england
    Inte ens en grå liten fågel som sitter på grönan kvist....det finns på den andra sidan...och det tycker jag nog blir trist........kviddevitt.
  • Anonym (aha)
    Anonym (agda) skrev 2015-09-09 13:29:04 följande:

    Inte ens en grå liten fågel som sitter på grönan kvist....det finns på den andra sidan...och det tycker jag nog blir trist........kviddevitt.


    Tappade du du ditt digestive?
  • Anonym (Konsekvenser)
    Anonym (agda) skrev 2015-09-09 13:21:11 följande:

    Så du menar att det inte förekommer hedersmord bland personer från Iran? Jag kollade inte upp var Fadime och Pela kom ifrån, URSÄKTA frid över deras minne, MEN det spelar ingen roll för vi har ju inte en susning varifrån TS härstammar och jag ville påpeka att det i visa kulturer KAN leda till att man som kvinna blir skjuten i huvudet av sin far för att man vanhedrat släkten. Jag säger alltså inte att ALLA gör det, inte att TS omgivning har den läggningen utan kommer bara med en tanke när det nu handlar om kulturyttringar.


    Klart jag kommer reagera om du kommer med falska anklagelser mot Iran.

    Klart det sker, det sker även i Sverige.
    Men det innebär inte att Iran är det landet där hedersmord sker mest, när det mer har med kurdiska kulturen att göra när det kommer till Iran/Syrien/Turkiet/Irak.
  • Anonym (agda)
    Anonym (Konsekvenser) skrev 2015-09-09 14:06:09 följande:
    Klart jag kommer reagera om du kommer med falska anklagelser mot Iran.

    Klart det sker, det sker även i Sverige.
    Men det innebär inte att Iran är det landet där hedersmord sker mest, när det mer har med kurdiska kulturen att göra när det kommer till Iran/Syrien/Turkiet/Irak.
    Ja ja ja men vi har inte en susning om vilken kultur TS pratar om och jag tror inte vi får veta..................................men kanske!
  • Anonym (agda)
    Anonym (aha) skrev 2015-09-09 14:02:43 följande:
    Tappade du du ditt digestive?
    Mariekexet.
  • Tom Araya
    Anonym (Konsekvenser) skrev 2015-09-09 10:41:00 följande:
    Iran ägnar sig åt hedersmord? Seriöst?

    Både Pela och Fadime var kurder, den ena från Turkiet och den andra från Irak.

    Irak, Iran, Turkiet och Syrien har inte ett skit att göra med kurdernas hederskultur.
    Du menar att kurder och kurdisk kultur inte existerar i Iran?
  • Anonym (Konsekvenser)
    Tom Araya skrev 2015-09-09 14:41:40 följande:
    Du menar att kurder och kurdisk kultur inte existerar i Iran?
    "Om släkten är från Iran" tolkas som att man syftar på etniska iranier den iranska kulturen.

    "Jag är från Iran" - tolkas oftast som att man är iranier.
    "Jag är kurd från Iran" - kurdisk iranier, som följer sin kultur mer än den iranska.

    "Om släkten är kurder från Iran.." hade varit mer korrekt.

    Svaret på din fråga; jo den existerar, men då bör man vara tydlig med att man menar det.

    Du hade säkert inte gillat ifall andra sa "Kommer du från Sverige så är det kvinnlig könsstympning som gäller" bara för att en del afrikaner håller på med det i Sverige.
  • Anonym (aha)
    Anonym (agda) skrev 2015-09-09 14:14:38 följande:
    Mariekexet.
    Digestive är godare
  • Anonym (?)
    Anonym (Hjälp) skrev 2015-09-07 15:24:40 följande:

    Jag och min tjej kommer från en jävla kultur där man inte bör ha sex innan äktenskap. Många i min kultur har det ändå,


    Jag förstår ingenting vilken bakgrund är det? 
  • Nomanisanisland
    Ancdefghij skrev 2015-09-09 15:54:53 följande:

    Gör abort utan att föräldrarna får veta och gift er sen bli med barn när ni vill igen:) enkelt!


    Varför det? Det angår ju inte föräldrarna.
Svar på tråden Panik. Jag och min tjej har skapat en "skandal"