• Anonym (korkad)

Korkade saker ni gjort

Berätta om korkade saker ni gjort. Låt mig få skratta lite den här annars tråkiga kvällen. 

Jag börjar:

Jag reser ensam i USA och anländer till South Beach / Miami kl. 11 på förmiddagen. Jag har varit uppe hela natten i New York och festat. Trött, grinig och bakfull är jag. De snälla flickorna på hotellet kunde dock ge mig ett rum genast, fast klockan inte ens var middag ännu. Jag tar en dusch och sover två timmar.

Sen går jag ut för att köpa vatten och snacks. Då jag ska betala hittar jag inte mitt kreditkort någonstans. Jag lämnar allt och springer till hotellrummet, och tömmer min ryggsäck, river ut allt ur kappsäcken och tömmer alla fickor och går genom alla saker två gånger. Hittar inget. Springer ner till receptionen och frågar om de hittat något kreditkort eller om jag glömde det kvar då jag checkade in. No luck. Just nu finns det inget annat att göra än att spärra kortet. Sagt och gjort, ett telefonsamtal senare är kortet spärrat.

Här sitter jag nu, första dagen i Miami, trött, bakfull, svettig, nervös och alla mina saker är utspridda i en enda röra. Jag börjar städa, och ska sätta in mitt pass i rummets kassaskåp. Just då faller det där jävla förbannade kreditkortshelvetet ut ur passet, mindre än 5 minuter efter att jag spärrat det. Tydligen hade jag bara satt in det mellan sidorna i det då jag checkade in. Tur jag hade ett till kort med mig.

En till:

Jag bor nära mitt jobb, bara 5 minuters promenad.

En fredag hade vi ätit en rejäl frukost tillsammans på kontoret. Vid lunch var jag ännu mätt, och beslöt mig för att gå hem och fixa en kopp kaffe och en macka. I hallen står ett 24-pack med min favoritöl. Här börjar det korkade hända: Jag tar en ölburk, laddar kaffekokaren och fixar en macka, sätter mig vid bordet, öppnar ölburken(!) och tar några rejäla klunkar(!) ur den. Och gott var det, det var ju fredag! I det här skedet börjar det gå upp ett ljus för mig vad jag håller på med. Det är lunch, jag dricker öl och jag ska till jobbet ännu, hur fan gick det här till? Nu var det bara att borsta tänderna, slänga in lite tuggummi och knalla iväg tillbaka till jobbet.

Fotnot: Jag är inte alkoholist, och jag har absolut inga tendenser till missbruk av något slag!

• Svar på tråden Korkade saker ni gjort
  • Anonym (Underbar tråd!)

Helt fantastiskt att läsa om alla virriga medmänniskor. Jag är lika virrig, jag!

• Aniiee

Jag gör så mycket korkat att det inte är sant. Min "favorit" är det där att lägga viktiga saker på ställen. "Jag lägger den här HÄR så jag vet var jag har den". Tror fan att HÄR flyttar på sig.... jag hittar aldrig tillbaka dit.

Idag hade jag druckit ur ett glas juice och tänkte jag skulle gå och hämta mer. Blev sittande en stund till, dock, tog glaset för att dricka och.... just, tusen, skulle ju hämta mer.....

Jag har gått ifrån betalda varor mer än en gång.

Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • viktorjohan

Jag tänkte förföra en kvinna med en båttur på några dagar. När vi packat mat, vin och annat viktigt skulle vi lägga ut. Jag var nervös och det var hon också. Ingen av oss ville erkänna det. När jag skulle backa ut från bryggan och hon skulle skjuta ut såg jag hennes ben på fördäcket och trodde hon var med. Jag la i backen och gav gas. Inte fan var hon ombord. Det var bara hennes långa ben jag såg. Hon åkte i plurret hängande i pulpiten. Hon blev tvungen dra sig längs båtens långsida för att komma ombord över akterns badstege. Jag tänkte att nu är det kört. Hon kommer tycka jag är en idiot. Hennes mobil blev förstörd också. Sen blev vi inblåsta på en ö i fyra dygn innan det gick att komma därifrån.

Idag, 10 år senare, är vi gifta och har bytt båt till en ännu och större modernare.

• Zuzanne

En gång i tonåren sov jag över hos en kompis. Det var stormen Gudrun som härjade. Vi fick strömavbrott. Våra mobiler började förlora batteri så vi kopplade dem till laddaren. Det tog minst en timma innan vi kom på att det inte gick att ladda mobiler när det är strömavbrott. Så jäkla pinsamt ????

Sedan tappar jag bort mobilen sisådär 10 ggr om dagen.

Det var rätt pinsamt när jag köpte skor till dottern. Jag betalade och gick och fikade. Tänkte kolla på skorna men de var inte där! Fick panik men jag hade bara glömt dem i affären ??

• Anonym (Fluff)
    viktorjohan skrev 2015-09-19 22:03:50 följande:

Jag körde med min båt till en ö ganska långt ute till havs en gång. På tillbakavägen insåg jag att bränslet inte skulle räcka hela vägen. När det tog slut på bränsle var det några sjömil kvar till land och ännu längre till min hemmahamn. Jag fyllde då på tanken med tvåtaktsbränsle jag hade till en liten utombordare. Det var kanske ett par liter. Sen körde jag med rykande motor tills det var stopp igen. Då kunde jag se bryggan för lotsbåtarna en bit bort. Där satt lotsarna och drack kaffe. Då kom jag på att jag hade en burk startgas med ombord. Jag lyfte av motorluckan och sprayade startas i förgasaren samtidigt som jag startade motorn med växeln i. När motorn höll på att dö sprayade jag igen. På det viset lyckades jag ta mig den sista biten till bryggan. Satan vilken ryckig körning det var. Lotsgubbarna garvade väldigt. Men de var bussiga och lånade ut en dunk bränsle. Jag återlämnade den tillsammans med en tårta dagen efter. Efter den händelsen har jag svår bränslenoja.

Jag har fler dråpliga båthistorier om nån vill läsa/höra.

Ja! Mer mer!! Skrattade högt redan i andra meningen. Fniss... Förstod inte den tekniska biten, de alternativa bränslena men fattade poängen haha
  • Anonym (Fluff)
    Anonym (jocke) skrev 2015-09-19 22:04:43 följande:

Kanske inte i stil med ts grejer men ändå korkade...

Vi var några killar som hade tråkigt och vi ville åka på en konsert och  festa. Men vi behövde pengar. Kommer på den smarta iden att råna en närbutik i området. Två av oss går ner maskerade med en kniv och en batong. Går in och börjar skrika och vifta med kniven så tanten i kassan blir livrädd går in chock och börjar panikgråta. Två yngre killar står i butiken också. Jag får gå runt och öppna kassan för tanten är liksom inte med på banan längre. Mitt i allt kommer en kille in genom dörren och min polare får panik och slår till honom i ansiktet med något jag inte riktigt minns vad det var, tror det var någon insamlingsbössa eller om det var en häftapparat. Iaf killen får en smäll rakt över ansiktet och blöder rejält. Jag får inte upp kassapparten så vi sticker utan ett öre. Men även om vi hade maskerat oss så hade vi våra vanliga kläder på oss vilket gör att killarna i butiken kan identifiera oss. Och min polares fingeravtryck finns på grejen han slog killen med och hans tröja hade kvar hans blod. Så vi åker dit big time!

Vad blev straffet? Är det därför man rånar - för att man vill festa? Låter ovärt.
  • Anonym (Fluff)
    viktorjohan skrev 2015-09-19 22:38:33 följande:

Jag tänkte förföra en kvinna med en båttur på några dagar.

Idag, 10 år senare, är vi gifta och har bytt båt till en ännu och större modernare.

hahahaha, sjukt kul!! Shit är detta på riktigt?! Kan föreställa mig hur pinsamt det känns att vara tjejen. Det måste blivit helt weird efter det haha
  • Anonym (Fluff)

En gång i tonåren så ville jag och några vänner gå på en konsert. Vi var väl rätt fulla och bestämde oss för att planka. Vi gick runt hela konsertområdet för att hitta lämpligast kryphål in. Tillslut hittar vi en stor hög grind... Den var såklart låst och det var svårt att klättra över då den var riktigt hög, så vi ålade och krålade oss inunder. Vi blev oerhört glada att vi lyckades, nästan ofattbart, målade sen dit ett par stämplar. Sen drack vi lite mer och kollade på konserten. (Minns ej vilken såklart :p) Backyard babies skulle spela senare på kvällen. Efter en hel del alkohol kommer vi på den briljanta idén att ha trekant med Dregen! Vi letade efter honom lite här och där och fann någon slags buss/husbil. Det var ca samma glädjerus som vi kände när vi kommit in under grinden. Vi knackar på förväntansfulla. Ingen öppnar. Vi är ju inte den som är den, utan knackar på en till gång. Då öppnar ngn slags kontakt till Dregen och tittar frågande på oss. Vi tittar in i husbilen och de har oerhört lugn stämning. Inte riktigt i fas med oss. Men det var inte läge att fega ur så vi sa att vi tänkt att ha trekant med Dregen. Svaret vi fick var att han var hemma hos sin mormor. Stämningen dog där och då och vi gick skamset därifrån. Tonåringsfasoner alltså!!

• viktorjohan
    Anonym (Fluff) skrev 2015-09-20 11:58:23 följande:

hahahaha, sjukt kul!! Shit är detta på riktigt?! Kan föreställa mig hur pinsamt det känns att vara tjejen. Det måste blivit helt weird efter det haha

Klart det är på riktigt. Ha ha ha

När hon skulle byta om efter det ofrivilliga doppet tyckte jag hon skulle gå ner i ruffen. Men hon var kaxig och bytte om uppe i sittbrunnen. Hon drog av sig de blöta byxorna och trosorna. Jag stod framför och körde båten och såg inte så av mycket vad som hände bakom mig. Det går en stor väg nära stranden där vi åkte. På den vägen går många lastbilar. De som körde såg nog hela härligheten på henne när hon stod där med rumpan i vädret. Flera bilar tutade åt oss. Ha ha ha

Efteråt har hon berättat att hon mest var rädd att sabba frisyren när hon föll i plurret. Hon ville vara snygg. Det var ju nästan vår första date.
  • Anonym (Fluff)
    viktorjohan skrev 2015-09-21 08:06:59 följande:

Klart det är på riktigt. Ha ha ha

När hon skulle byta om efter det ofrivilliga doppet tyckte jag hon skulle gå ner i ruffen. Men hon var kaxig och bytte om uppe i sittbrunnen. Hon drog av sig de blöta byxorna och trosorna. Jag stod framför och körde båten och såg inte så av mycket vad som hände bakom mig. Det går en stor väg nära stranden där vi åkte. På den vägen går många lastbilar. De som körde såg nog hela härligheten på henne när hon stod där med rumpan i vädret. Flera bilar tutade åt oss. Ha ha ha

Efteråt har hon berättat att hon mest var rädd att sabba frisyren när hon föll i plurret. Hon ville vara snygg. Det var ju nästan vår första date.

Vilken grej haha. Klassiskt att sätta frisyren främst kul att ni blev ett par efter det, grattis! Vilken isbrytare alltså.
  • viktorjohan

En annan båthistoria:

Vi har en vatten- och badtokig hund. En gång när jag skulle lägga till vid en ö med några stugor på hoppade hunden i sjön 10 m från land. Först tog hon en boj som det hängde en vattenslang i. Hon drog upp boj, slang och sänke på land. Sen bet hon sönder ett stort fågelägg och därefter sprang hon iväg längs stranden och stal ett par trosor av en flicka som badade med sin mamma en bit bort.

Allt inom loppet av en minut typ, innan jag hunnit lägga till vid bryggan. Vi hade en ovanlig båt och vågade oss aldrig iland på den ön fler gånger. De skulle känt igen både båt och vår galna hund.

• Anonym (Bussen)

Inte något jag har gjort men mannen..

Han skulle hämta sonen hos en kompis en novemberkväll. Hade köpt en moppe så så klart skulle han köra den! Det är ju roligt med något nytt Blåser iväg och det är kallt och mörkt...

Kommer fram efter ca 3 km och knackar på varpå föräldern öppnar.

"Hej! Jag ska hämta grabben"

Föräldern står och gapar som en fågelholk och ser allmänt borta ut..

"Eehh, han är inte här"..

Det visade sig att gubben hade åkt i mörkret och kylan, klädd i joggingbyxor och jacka, 3 km åt fel håll...

Klart jag började fundera när jag såg moppen blåsa förbiköksfönstret en stund senare åt andra hållet

• Anonym (Same here)
    ernstina skrev 2015-09-14 10:58:16 följande:

Jag har lyckats glömma bilen på bensinstationen efter tankning....

Körde dit, tankade och gick in för att betala och även köpa kattmat. Det här var precis när det blev vanligt att servera korv på bensinstationerna så kön var lång och det tog tid. Satte i hörlurarna och lyssnade på mp3-spelaren medans jag väntade.

När det väl var min tur betalade jag och började promenera hemåt. Efter någon kilometer började jag att fundera på hur en burk Whiskas kunde kosta 438 kr. Kom efter ett tag på attt "Aha, jag tankade ju också", och fortsatte gå...

efter ytterligare att par hundra meter slogs jag av tanken att jag borde haft bilen med mig när jag tankat, det var bara att vända och gå tillbaka till Statoil och hämta bilen som stod vid pumpen med öppen förardörr...

Skulle kunna ha varit jag!
  • Fia 28

Jag har lämnat nycklarna i ytterdörren en hel helg och hittade dem först på måndag när jag skulle till jobbet. Tur man bor på lugnt område. 

Jag hade en garageöppnare på en krok i tamburen som jag putta till när jag dammsög. Nån timme senare knacka en granne på dörren för att meddela att garagedörren stod öppen. 

Svågern gick ut med skräpet mitt i vintern i bara jeans, kortärmat och tofflor. Han hade varken nycklar eller telefon med sej så han fick gå 4 kvarter till mitt jobb och fråga efter extranyckeln. Han såg lite frusen ut när han kom :). 

Moster har åkt till jobbet i lila långkalsonger med spetskant. Hon fick snällt åka hem igen och ta på sej byxor. 

• persikofjaril

En gång var jag och handlade. I butiken jag var i finns både vanliga kassor och självscanningskassor. Jag använde självscanningen. Jag scannade alla varor och la ner dem i kassar, betalade och gick. När jag nästan var utanför dörrarna kände jag att något saknades, jag funderade och kom på att jag inte hade kassarna med mig. Jag gick tillbaka till självscanningen, och där stod kassarna snällt och väntade på mig. Undrar vad folk tänkte egentligen... 

• Anonym (chefen)

Skulle få en knöl på låret bortopererad av en manlig läkarstuderande under överinseende av en gammal rutinerad sköterska. Jag låg på operationsbordet, naken på underkroppen med ett grönt skynke uppspänt så jag bara kunde se åt sidorna. Jag var mycket obekväm med situationen. Jag försökte vara lite busig och kaxig med studenten och den gamla sköterskan under operationsförberedelserna. Då frågar hon mig om det är ok att en kvinnlig student också får närvara. Jag svarade snabbt och skämtsamt: Ja, för fan. Bara hon är snygg. Då vänder sig sköterska bort och kväver ett skratt i armvecket samtidigt som den kvinnliga studenten kliver fram bakom skynket. Hon var ful så in i helvete. Det var hon medveten om liksom sköterskan. Hon hade stått där hela tiden och hört min idiotiska kommentar!!!

Jag ville bara dö på fläcken. Som ett straff svimmade jag under operationen. När jag vaknade hade jag den fula studentens flinande ansikte mitt för näsan. Jag skäms än idag när jag tänker på det. Hoppas den fula, numera färdigutbildade läkaren, läser detta. URSÄKTA!

• Anonym (D)

Tänkte på detta ofta än idag. Jag klev på längst bak i spårvagnen där det står ett par killar och utbrister " fan vad det luktar urin här, eller är det bara jag?" *flinande flickar* "Öhh som känner det". Och rodnar :/

• Anonym (korkad)

Laddade tidigare en tvättmaskin med kläder, häller lite flytande tvättmedel i en doseringsboll, kommer på att jag ska hämta smutstvätt från sovrummet ännu, ställer undan tvättmedlet, hämtar smutstvätten och startar maskinen. Då den är klar står det där förbannade tvättmedlet kvar på bänken bredvid och mina "nytvättade" träningskläder luktar förmodligen ännu värre än innan tvätten. BAH!

• Anna Hbg

Jag har lyckats med konststycket att tvätta min mobil i tvättmaskinen :/

Svar på tråden Korkade saker ni gjort