Parkerat på familjeplats-blev jagad
Här är en fin historia om en kvinna som blev jagad för att hon parkerat på familjeparkering utan barnen med.
www.aftonbladet.se/nyheter/article21388129.ab
Berättigat av mannen?
Här är en fin historia om en kvinna som blev jagad för att hon parkerat på familjeparkering utan barnen med.
www.aftonbladet.se/nyheter/article21388129.ab
Berättigat av mannen?
Du menar inte att du ser dina hundar som familjemedlemmar? Om inte undrar jag vad ni är för ras.
Händer ibland att jag ser medelålders män/kvinnor som allena ställer bilen på familjeparkeringen.
Inte alltid, men när f-n far i mig så brukar jag tala om för dem att de parkerat fel. Säger till dem att de istället borde parkera på handikappsplatsen och att det borde ligga dem närmare tillhands. Love it!!
Risken är ju - att mycket i detta inlägg säger en hel del om just dig.
Du tycker alltså att det är förkastligt av medelålders att stå på familjeparkeringarna men okej att stå på handikapp-platserna utan tillstånd? Hur tänker du då?
Händer ibland att jag ser medelålders män/kvinnor som allena ställer bilen på familjeparkeringen.
Inte alltid, men när f-n far i mig så brukar jag tala om för dem att de parkerat fel. Säger till dem att de istället borde parkera på handikappsplatsen och att det borde ligga dem närmare tillhands. Love it!!
Hade inte familjeparkeringen varit till för alla (även de utan småbarn) så hade säkerligen vaktbolagen som sätter P böter vetat om det OCH sett till att höja sin provision på det sättet!!!
Nu är det inte så, utan den parkeringen är till för alla, med konstigt nog så gnäller en del morsor ändå och tycker sig ha ensamrätt till familjeparkeringen.
Alla barn har inte heller bilbarnstol så nej, stolen är inget tecken på om bilen har rätt att stå där eller inte.
Och vem vet om barnet/barnen kanske redan är inne i någon av butikerna när den ensamma pappan/mamman väljer att parkera där helt ensam i bilen. Oss har det hänt flera gånger att den ena föräldern tar sig ut via kommunalt färdsätt, och den andra föräldern ansluter/hämtar med bilen efter jobbet.
Så snälla, tänk ett varv till innan ni gnäller!
Man
Ser man inte sina djur som familj så ska man inte ha djur! Då kan man ha plastblommor. Djuren är lika mycket familj slm vem som helst. Mina föräldrar verkar bli gladare av att träffa min hund än mig. ????
Nej Jennie, båda är lika illa.
Du vet att det ena är förbjudet och det andra inte va?
Men om du menar att båda är lika illa rimmar det ju rätt illa med sin uppmaning.
Nej Jennie, båda är lika illa.
Nej det är inte för hans skull.
Var det nåt särskilt?
Men för guds skull Jennie!
Vad är ditt problem??
Men för guds skull Jennie!
Hade inte familjeparkeringen varit till för alla (även de utan småbarn) så hade säkerligen vaktbolagen som sätter P böter vetat om det OCH sett till att höja sin provision på det sättet!!!
Nu är det inte så, utan den parkeringen är till för alla, med konstigt nog så gnäller en del morsor ändå och tycker sig ha ensamrätt till familjeparkeringen.
Alla barn har inte heller bilbarnstol så nej, stolen är inget tecken på om bilen har rätt att stå där eller inte.
Och vem vet om barnet/barnen kanske redan är inne i någon av butikerna när den ensamma pappan/mamman väljer att parkera där helt ensam i bilen. Oss har det hänt flera gånger att den ena föräldern tar sig ut via kommunalt färdsätt, och den andra föräldern ansluter/hämtar med bilen efter jobbet.
Så snälla, tänk ett varv till innan ni gnäller!
Inte alls uppenbart eftersom det uppenbarligen finns gott om folk som faktiskt tycker att det är så man ska göra, det framkommer inte minst i denna tråden. Tankeläsning är lite väl mycket att begära på ett forum som detta.
(Att ge uppmaningar man inte menar ska följas är väl f ö tveksamt vettigt ö h t.)
Ditt inlägg var ju jättenödigt! Inte...
Mitt "problem" är väl att det är rätt uppenbart att det "råd" som MAN78 gav inte var menat som ett "råd", utan var en gliring till den som var mottagare av kommentaren. Att då gorma om att det var ett "dåligt råd" blir liksom, i mina ögon, väldigt onödigt och lite lustigt.
Det var inget särskilt nej. Då vet jag.
Moving on.
Mitt "problem" är väl att det är rätt uppenbart att det "råd" som MAN78 gav inte var menat som ett "råd", utan var en gliring till den som var mottagare av kommentaren. Att då gorma om att det var ett "dåligt råd" blir liksom, i mina ögon, väldigt onödigt och lite lustigt.