• Svar på tråden Parkerat på familjeplats-blev jagad
  • Lioness13
    todo nada skrev 2015-09-18 16:26:44 följande:

Du menar inte att du ser dina hundar som familjemedlemmar? Om inte undrar jag vad ni är för ras.

Man

Ser man inte sina djur som familj så ska man inte ha djur! Då kan man ha plastblommor. Djuren är lika mycket familj slm vem som helst. Mina föräldrar verkar bli gladare av att träffa min hund än mig. ????
  • Anonym (fin bil och parkerar var jag vill)
    Anonym (Farsan) skrev 2015-09-18 20:50:10 följande:
    Ok, och var har du fått den infon ifrån? Som du hävdar med sådant eftertryck? Att barnfamiljer inte ska skada annans egendom är alltså grundsyftet? Var hittade du, som sagt, den informationen (och var fick du din sk "pondus" ifrån?)
    Jag har googlat men inte hittat nåt stöd för det du så grötmyndigt hävdar.
    Nedan citeras ICA Maxi Borås:

Hej bästa kunder,
    Vi skulle vilja göra er uppmärksamma på våra familjeparkeringsplatser som ligger alldeles framför vår fasad. Dessa är till för familjer med små barn som behöver extra stor plats att lasta i och ur sina barn.
    Det finns naturligtvis även en säkerhetsaspekt i detta också, nämligen att en ensam förälder skall slippa gå över en hårt trafikerad parkeringsplats med sina små barn.
    Därför vill vi ödmjukast be våra kunder som inte uppfyller dessa krav att inte parkera på dessa parkeringsplatser.
    Tack för att ni hjälper oss att respektera detta!
    (Detta har vi på Maxi Borås lånat från våra kolleger på Maxi Torslanda)
    Jag har förstahandsinformation på området, men eftersom du skrev ett så bedrövligt otrevligt inlägg, tänker jag inte dela den med dig. Jag premierar inte angrepp på mig som person, i en diskussion som handlar om något helt annat.
  • Johan75
    Lioness13 skrev 2015-09-19 02:58:54 följande:
    Man
    Ser man inte sina djur som familj så ska man inte ha djur! Då kan man ha plastblommor. Djuren är lika mycket familj slm vem som helst. Mina föräldrar verkar bli gladare av att träffa min hund än mig. ????
    Risken är ju - att mycket i detta inlägg säger en hel del om just dig. 
    Behold, i come as a thief.
  • MAN78

Händer ibland att jag ser medelålders män/kvinnor som allena ställer bilen på familjeparkeringen.

Inte alltid, men när f-n far i mig så brukar jag tala om för dem att de parkerat fel. Säger till dem att de istället borde parkera på handikappsplatsen och att det borde ligga dem närmare tillhands. Love it!!

• Lioness13
    Johan75 skrev 2015-09-19 11:21:52 följande:

Risken är ju - att mycket i detta inlägg säger en hel del om just dig. 

Då får det gärna det, inget jag bryr mig om.
  • Jennie med ie

Du tycker alltså att det är förkastligt av medelålders att stå på familjeparkeringarna men okej att stå på handikapp-platserna utan tillstånd? Hur tänker du då?

MAN78 skrev 2015-09-20 01:07:19 följande:

Händer ibland att jag ser medelålders män/kvinnor som allena ställer bilen på familjeparkeringen.

Inte alltid, men när f-n far i mig så brukar jag tala om för dem att de parkerat fel. Säger till dem att de istället borde parkera på handikappsplatsen och att det borde ligga dem närmare tillhands. Love it!!

• Anonym (Vad är utan barn?)

Hade inte familjeparkeringen varit till för alla (även de utan småbarn) så hade säkerligen vaktbolagen som sätter P böter vetat om det OCH sett till att höja sin provision på det sättet!!!

Nu är det inte så, utan den parkeringen är till för alla, med konstigt nog så gnäller en del morsor ändå och tycker sig ha ensamrätt till familjeparkeringen.

Alla barn har inte heller bilbarnstol så nej, stolen är inget tecken på om bilen har rätt att stå där eller inte.

Och vem vet om barnet/barnen kanske redan är inne i någon av butikerna när den ensamma pappan/mamman väljer att parkera där helt ensam i bilen. Oss har det hänt flera gånger att den ena föräldern tar sig ut via kommunalt färdsätt, och den andra föräldern ansluter/hämtar med bilen efter jobbet.

Så snälla, tänk ett varv till innan ni gnäller!

• Anonym (M)
    Lioness13 skrev 2015-09-19 02:58:54 följande:

Man

Stackars dig. Kram
  • Anton Chigurh
    ErnstHugo skrev 2015-09-18 20:59:50 följande:
    Jag tänker Puch Alabama.
    Jo, Ernst, eller möjligen Dakota, men jag tänkte, vad gäller själva transporterandet, så funkar det ju alldeles utmärkt enl nedan. Förvisso ingen moped. Men samma jävla princip.

(Jag var liksom tvungen att få med en svordom, inlägget känns inte komplett annars). 

Kram //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Jennie med ie

Du vet att det ena är förbjudet och det andra inte va?

Men om du menar att båda är lika illa rimmar det ju rätt illa med sin uppmaning.

MAN78 skrev 2015-09-21 10:01:25 följande:

Nej Jennie, båda är lika illa.

• Johan75
    Jennie med ie skrev 2015-09-21 11:23:40 följande:
    Du vet att det ena är förbjudet och det andra inte va?

Men om du menar att båda är lika illa rimmar det ju rätt illa med sin uppmaning.
    Men för guds skull Jennie! 
  • Jennie med ie

Nej det är inte för hans skull.

Var det nåt särskilt?

Johan75 skrev 2015-09-21 11:26:09 följande:

• Anonym (think)

Vad är ditt problem??

Johan75 skrev 2015-09-21 11:26:09 följande:

• Efraim Barkbit
    Anonym (Vad är utan barn?) skrev 2015-09-20 10:15:33 följande:

Hade inte familjeparkeringen varit till för alla (även de utan småbarn) så hade säkerligen vaktbolagen som sätter P böter vetat om det OCH sett till att höja sin provision på det sättet!!!

Nu är det inte så, utan den parkeringen är till för alla, med konstigt nog så gnäller en del morsor ändå och tycker sig ha ensamrätt till familjeparkeringen.

Alla barn har inte heller bilbarnstol så nej, stolen är inget tecken på om bilen har rätt att stå där eller inte.

Och vem vet om barnet/barnen kanske redan är inne i någon av butikerna när den ensamma pappan/mamman väljer att parkera där helt ensam i bilen. Oss har det hänt flera gånger att den ena föräldern tar sig ut via kommunalt färdsätt, och den andra föräldern ansluter/hämtar med bilen efter jobbet.

Så snälla, tänk ett varv till innan ni gnäller!

De flesta detaljister har inte lejt ut bevakningen av parkeringen öht. Familjeplatserna är ju inte definierade så som plats för rörelsehindrad, därmed inte lika enkelt att beivra ev överträdelse.

Därmed inte sagt att de är till för alla, tvärtom. De är till för familjer med småbarn, hur svårt kan det vara att ta in....
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Johan75
    Jennie med ie skrev 2015-09-21 12:49:50 följande:
    Nej det är inte för hans skull.

Var det nåt särskilt?
    Anonym (think) skrev 2015-09-21 12:57:57 följande:
    Vad är ditt problem??
    Mitt "problem" är väl att det är rätt uppenbart att det "råd" som MAN78 gav inte var menat som ett "råd", utan var en gliring till den som var mottagare av kommentaren. Att då gorma om att det var ett "dåligt råd" blir liksom, i mina ögon, väldigt onödigt och lite lustigt.
  • Anonym (think)

Inte alls uppenbart eftersom det uppenbarligen finns gott om folk som faktiskt tycker att det är så man ska göra, det framkommer inte minst i denna tråden. Tankeläsning är lite väl mycket att begära på ett forum som detta.

(Att ge uppmaningar man inte menar ska följas är väl f ö tveksamt vettigt ö h t.)

Ditt inlägg var ju jättenödigt! Inte...

Johan75 skrev 2015-09-21 14:08:54 följande:

Mitt "problem" är väl att det är rätt uppenbart att det "råd" som MAN78 gav inte var menat som ett "råd", utan var en gliring till den som var mottagare av kommentaren. Att då gorma om att det var ett "dåligt råd" blir liksom, i mina ögon, väldigt onödigt och lite lustigt.

• Jennie med ie

Det var inget särskilt nej. Då vet jag.

Moving on.

Johan75 skrev 2015-09-21 14:08:54 följande:

• Johan75
    Anonym (think) skrev 2015-09-21 14:17:16 följande:
    Inte alls uppenbart eftersom det uppenbarligen finns gott om folk som faktiskt tycker att det är så man ska göra, det framkommer inte minst i denna tråden. Tankeläsning är lite väl mycket att begära på ett forum som detta.

(Att ge uppmaningar man inte menar ska följas är väl f ö tveksamt vettigt ö h t.)

Ditt inlägg var ju jättenödigt! Inte...
    Jennie med ie skrev 2015-09-21 14:18:11 följande:
    Det var inget särskilt nej. Då vet jag.
    Moving on.
    Visst, visst.

Svar på tråden Parkerat på familjeplats-blev jagad