Jag vill flytta till stockholm men inte mina tonårsbarrn
Hej!
Behöver lite synpunkter. För ett år sedan träffade jag kärleken i Sthlm.
Länge talade vi om att han skulle flytta till mig o behålla sin lilla lägenhet så vi kunde åka ner när vi vill ha miljöombyte.
Han är från min hemstad och har sina föräldrar här. Dock har han svårt att få jobb här utan utbildning och arbetslösheten här är stor.
Jag har ett hyfsat jobb och har högskoleutbildning men vantrivs på mitt jobb. Jag är ensam med två tonåringar och en 4-åring och har svårt att få både livet och ekonomin att gå ihop. Lider av stressrelaterade problem och sista året har jag varit borta mycket från jobbet.
Jag pendlar ca 6 mil per dag och för att få vardagen att gå ihop så har jag gått ner till 75% vilket innebär mindre i plånboken. Jag har stora utgifter, dyr hyra lån mm mm. Min lön räcker inte långt och jag kan aldrig ge barnen nåt extra utan får hänvisa till deras pappor jämt.
Började leka lite med tanken på att jag skall flytta istället för innerst inne vill min man inte tillbaka till hemstaden. Började på måfå söka jobb och blev kallad på flera intervjuer och efter bara några dagar blev jag erbjuden en tjänst i ett av de hårdare stadsdelarna i Sthlm med stor möjlighet till att klättra ytterligare på den sk karriärsstegen. Får ca 2000 mer i månadslön.
Att hitta en bra hyresrätt i ett bra område är inte helt lätt men möjlighet finns. För mig skulle en flytt innebära delat ansvar om vardagslivet, bättre ekonomi samt att vi får vara tillsammans jämt.Tyvärr har jag satt mina barn på 2a plats under en tid nu och det har jag liksom blivit medveten om nu...mår skit av det såklart. När jag berättade för mina stora barn om jobbet och planerna blev de inte glada. Pojken kallar mig svikare och önskar mig lycka till och tackar för att jag tänker överge honom. Han vägrar nämligen att flytta. Flickan ville först flytta men nu har hon ändrat sig. 4 åringen har inget att säga till om. Vet inte alls hur jag skall agera nu...måste ge svar på det nya jobbet den här veckan och min nuvarande chef har klagat om att jag är borta för mycket och att det skadar verksamheten samt så har hon tagit av mig det viktigaste ansvarsområdet. Vill verkligen inte vara kvar där. Hur skulle ni tänka?. Det är ju så många bitar som skall klaffa...skola, aspergerklass och dagis samt en bra bostad....Stressen har slagit sig på hela min kropp med smärta, ringande öron och sömnbrist....Vill bara ha en stabil familjesituation och en stabil ekonomi. Idag kämpar jag hårt och jag kommer att braka totalt snart. Kan nämna att de stora barnens far inte är helt med på detta heller....