themia skrev 2015-10-09 00:08:13 följande:
Det är inte fråga om vad vi vill. De flyr från kriget och kommer hit, vare sig vi vill det eller inte.
Frågan är om vi ska välkomna dem som anständiga medmänniskor eller inte.
Själv väljer jag det första alternativet. Vad väjer du?
De flyr inte från kriget. En bråkdel flyr från krig. Resten inte. Vi har lekt anständiga medmänniskor länge nog. Nu är det andras tur. Eller så får vi se till illa kvickt att de som vill betala för det här gör det och vi andra slipper. Jag skulle se till att utvisa dem som kommit hit under de senaste månaderna till Syriens grannländer till flyktingläger. De har inget här att hämta, varken vår klimat, kultur, seder eller lagar är något som de känner sig hemma i. Så det är bättre att de bor någonstans där det liknar deras eget. Dessutom hade jag set till att halvera bidragen som Danmark gjort. När vi sedan har återhämtat oss från alla nya skulder pga importfinansieringen, kan vi hjälpa på plats. Du och de som vill göra mer och betala får gärna göra det ur egen ficka. Men sluta gräva i min ficka, det kallas stöld. Även om det är en klåfingrig svetsare som gör det.
De som är kvar här och vill stanna ska assymileras. Anpassning och integration duger inte längre, de är för många för att det ska vara acceptabelt. Our way or the highway. Passar det inte, har de inget här att hämta. De kan flytta till Iran, Saudi, etc.