Dessa eviga hormonfinnar...
Är tjej, 24 år. Sen jag slutade med p-piller har jag haft ett jävla meck med hyn:( inte för att hyn var perfekt när jag åt p-piller, men den var bra.
Fick en del pormaskar, inflammerade finnar och en del större bulor och åt antibiotika för det en tid, som funkade super men blev orolig över all antibiotika och hur det kunde påverka mag & tarm så slutade.
Sen dess har jag kört på Duac gel (som funkade asbra i början, nu lite sämre) samt basiron 5 % eller 10 % i perioder.
Med Duac och Basiron får jag mindre pormaskar och hyn är relativt ren.
Men varje menscykel (typ en vecka eller två efter mens) får jag såna jäkla bölder som jag får PANIK på. Kanske på käken men oftast på kinderna, ibland längs med kindbenet, ibland på hakan. Stora, ömmande bulor som gör ONT och aldrig får någon "topp" som går att klämma.
Sen har jag även börjat få små röda finnar/bulor på kinderna precis vid näsan...
Min hy är rätt torr och känslig men blir fet på eftermiddagarna/kvällen.
ÄR SÅ TRÖTT PÅ DETTA. Är det någon som upplever samma problem... som har tips????
Jag har upplevt att utesluta socker och mjölkprodukter har hjälpt, men kan också va tillfälligheter, och dessutom är det riktigt tråkigt att hålla strikt diet. Har ni upplevt detta också?