• Svar på tråden Ska ni titta på blodröda supermånen inatt?
  • ninasord

    Hur länge måste man sitta uppe?
    Är lite trött nu.

    Värst vad lugnt och stilla det var på forumet...
    Skönt.

  • LaLola

    Nix. Jag ska sova för att orka jobba i morron.
    För mig är det bara en måne....inget speciellt alltså.

  • Grus grus

    Halv fyra tänkte jag gå ut och kolla. Jag gillar sånt här! Tycker att det är fantastiskt vackra fenomen.


    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Lonlely Wolf

    Jag ska kolla och fotografera....Börjar 02:11 och varar till 04:11.....men helt slut vid 07:00.

    Månen är nära jorden och strax efter skymmer jorden månen så den blir röd. Helt klart se värt om man är intresserad. Förstår alla som måste vara på jobbet tidigt på morgonen. Själv jobbar jag från 14:00.

  • Ego Lovers

    Japp!

    Klockan ställd på 04:00. Den syns som bäst 04:40 men redan kl 02:10 är det supermåne

  • Ego Lovers
    Lonlely Wolf skrev 2015-09-28 00:06:10 följande:

    Jag ska kolla och fotografera....Börjar 02:11 och varar till 04:11.....men helt slut vid 07:00.

    Månen är nära jorden och strax efter skymmer jorden månen så den blir röd. Helt klart se värt om man är intresserad. Förstår alla som måste vara på jobbet tidigt på morgonen. Själv jobbar jag från 14:00.


    Nu kl 04:40 är det total månförmörkelse och solens strålar slår genom jordens atmosfär och färgar månen blodapelsinröd.

    Kl 04:10 var det fortfarande en tunn liten gul månskära kvar och resterande var rött
Svar på tråden Ska ni titta på blodröda supermånen inatt?