• Anonym (Juni)

    Min man har gömt kameror i vårat hus!!!

    Hej!

    Min man har gjort saker mot mig tidigare som jag tyckt varit lite småkonstiga. Exempelvis spionerat på mig när jag gått på promenad med grannen, kollar upp alla människor jag möter, vänner, gamla vänner, jobbkollegor, föräldrar från förskolan jag småpratat med osv osv. Har tagit upp det med honom lite sådär men han bryr sig inte. Och jag kan se förbi sådana småsaker så länge han inte förbjuder mig från att prata med någon, gå promenad med någon etc vilket han inte gör heller.. Så det är ändå "okej" även om det också känns lite olustigt..

    Han är mycket borta med jobbet och jag är hemma själv en del ibland. Så han har för ett par månader sedan skämtat om att gömma kameror här hemma så han alltid kan se mig och vad jag gör. Vilket jag självklart tolkade som ett skämt även om jag egentligen inte skulle bli helt förvånad så skulle jag ALDRIG tro att han skulle kränka min integritet på så vis.

    Men där hade jag fel. Hittade nydligen 4 gömda kameror här hemma. Mitt emot sängen, inne i badrummet (jag kan inte ens gå och bajsa i mitt eget hem utan att bli filmad!!), i gästrummet och vardagsrummet. Alltså inte vid någon av våra tre dörrar som hade kunnat vara för "inbrottsrisken" och i så fall hade han ju berättat det för mig!!

    Såå, hur hade ni reagerat? Jag insér bara mer och mer hur sjuk den där mannen är. Han behöver riktigt hjälp och jag känner nästan att han nu gjort ett otroligt övertramp för vad som är okej och inte och jag vill inte leva med en människa som skrämmer mig på så vis genom att göra dessa sjuka saker..

    Så hjälp, vad hade ni gjort???

  • Svar på tråden Min man har gömt kameror i vårat hus!!!
  • Utflykt i verkligheten
    ninasord skrev 2015-10-09 21:14:47 följande:
    Precis som jag skriver.
    Givetvis var jag ute efter en mer utförlig förklaring på vad du menade, annars hade jag inte frågat...

    Men eftersom att du väljer att spela dum, hoppas jag, så ska jag omformulera mig:

    Vad menar du med att hon har ju ändå med sig mobilen överallt? Hur är det likvärdigt med att hennes sambo har satt upp kameror i hemmet?
  • Anonym (hemskt)

    Urs, detta är ett sjukt beteende och om du inte sätter ner foten eller flyttar därifrån som kommer detta säkert att eskalera.
    Har ni barn ihop?
    Släktingar nära?
    Har han varit våldsam mot dig?

    Hur länge har ni varit tillsammans?
    När började detta?

    Har du pratat med någon om det?

  • Anonym (sjukt)

    Hur hittade du kamerorna?

    Jag vet en tjej som hyrde ut sin lägenhet o killen skojade om att han placerat kamera i hennes lägenhet, så när hon flyttade tillbaka var hon paranoid o ville hitta kameran men visste inte hur..

  • Anonym (b)

    TS har inte skrivit mer än starten, blir lite märkligt då. 

  • Anonym (skit i det du)

    Jag tror det är kameror hemma hos mig. En kille visste ens lösenord på facebook vad det slutade på för siffror och att man hade en jättemassa avsnitt av en viss serie på externa hårdisken mm!!

  • Anonym (skit i det du)
    Anonym (sjukt) skrev 2015-10-14 17:35:11 följande:

    Hur hittade du kamerorna?

    Jag vet en tjej som hyrde ut sin lägenhet o killen skojade om att han placerat kamera i hennes lägenhet, så när hon flyttade tillbaka var hon paranoid o ville hitta kameran men visste inte hur..


    Finns sweepers att köpa dvs detektorer som ger utslag om nått är i väggarna!
  • Hotelliggaren

    Vet inte om TS är kvar.... Lite speciellt fall känner jag. TS skriver att han absolut visat konstiga beteenden och haft en sorts kontrollbehov/extrem svartsjuka. Klassiskt då är att personen försöker begränsa/förbjuda den andra att göra vissa saker. Ofta med mycket utfrågningar, gräl och tom våld som följd. Här verkar den delen saknas lite. Säger inte att hans beteende är ok, men verkar ändå som att han försöker bete sig ok mitt i allt. Detta kompenserar han med att försöka lugna sig genom att ha full koll bakom hennes rygg så att säga. 
    Jag skulle säga att han har viss insikt. Troligen fattar han att han inte kan kräva orimliga saker av henne, men klarar ändå inte av att lita på henne. Då försöker han hantera det på detta sätt. Om hon konfronterar honom och ställer ultimatum, skilsmässa eller terapi kan det ev funka. Tror han skulle tycka det vore jätteskönt att slippa detta som är oerhört jobbigt för båda parter.

    Ang risken att han skulle lägga ut på nätet osv: den här personen drivs av svartsjuka, han vill inte att nån ska få ta del av henne på nåt sätt alls.

  • molly50
    Anonym (Juni) skrev 2015-10-08 01:21:58 följande:
    Min man har gömt kameror i vårat hus!!!

    Hej!

    Min man har gjort saker mot mig tidigare som jag tyckt varit lite småkonstiga. Exempelvis spionerat på mig när jag gått på promenad med grannen, kollar upp alla människor jag möter, vänner, gamla vänner, jobbkollegor, föräldrar från förskolan jag småpratat med osv osv. Har tagit upp det med honom lite sådär men han bryr sig inte. Och jag kan se förbi sådana småsaker så länge han inte förbjuder mig från att prata med någon, gå promenad med någon etc vilket han inte gör heller.. Så det är ändå "okej" även om det också känns lite olustigt..

    Han är mycket borta med jobbet och jag är hemma själv en del ibland. Så han har för ett par månader sedan skämtat om att gömma kameror här hemma så han alltid kan se mig och vad jag gör. Vilket jag självklart tolkade som ett skämt även om jag egentligen inte skulle bli helt förvånad så skulle jag ALDRIG tro att han skulle kränka min integritet på så vis.

    Men där hade jag fel. Hittade nydligen 4 gömda kameror här hemma. Mitt emot sängen, inne i badrummet (jag kan inte ens gå och bajsa i mitt eget hem utan att bli filmad!!), i gästrummet och vardagsrummet. Alltså inte vid någon av våra tre dörrar som hade kunnat vara för "inbrottsrisken" och i så fall hade han ju berättat det för mig!!

    Såå, hur hade ni reagerat? Jag insér bara mer och mer hur sjuk den där mannen är. Han behöver riktigt hjälp och jag känner nästan att han nu gjort ett otroligt övertramp för vad som är okej och inte och jag vill inte leva med en människa som skrämmer mig på så vis genom att göra dessa sjuka saker..

    Så hjälp, vad hade ni gjort???


    Jag har själv levt med en man som alltid hade koll på vad jag gjorde,visste vad jag hade gjort när jag var ute osv.
    Han var sjukligt svartsjuk.
    Mitt råd är att bara lämna.
    Det han gör är inte friskt.
  • Anonym (Jo)
    molly50 skrev 2022-02-21 09:56:14 följande:
    Jag har själv levt med en man som alltid hade koll på vad jag gjorde,visste vad jag hade gjort när jag var ute osv.
    Han var sjukligt svartsjuk.
    Mitt råd är att bara lämna.
    Det han gör är inte friskt.
    Håller med, lämna
  • Jonnynilsson
    Anonym (Öööh?) skrev 2022-02-21 17:44:40 följande:

    Veckans trådlyft eller? TS från 2015...


    Ja lite forumsarkeologi är ju kul ibland. Intressant tråd dock. Idag är det ju väldigt lätt att spionera på vem som helst med dolda appar i mobilerna och som här via kamera i hemmet.

    Det får ju mig faktiskt att fundera på hur utbrett det? Spionappar i mobilerna är nog inte helt ovanligt men kameror i hemmet?
  • Anonym (111)

    Jättegammal tråd och TS skrev enbart sin TS och försvann sen. 

  • Kevlarsoul

    Ja du, jag jobbar inom psykiatrin som sjuksköterska. Han har ju någon form av personlighetsstörning, eller vanföreställning.100 %.
    Det här är inte normalt. Det här är inte ok. Lämna.

Svar på tråden Min man har gömt kameror i vårat hus!!!