Växte upp med föräldrar som drack måttligt, kanske ett/två glas vin på fredag och lördagkvällarna och om grannarna kom in kunde det bli lite mer, dock aldrig så de blev bråk eller jobbigt. Pappa kunde ta en "irish coffee" på kvällarna ibland.
Har själv aldrig varit den som gillar starksprit utan det duger med cider och vin. Började bjudas på cider till maten när jag var kanske 16. Då jag bor söderut så har jag nära till Danmark och mamma tyckte det var bättre att jag drack hemma än åkte dit och köpte. Vid samma ålder köpte mamma ibland cider till mig från systemet också, under löftet att jag bara skulle dricka det under kvällen, vilket jag med handen på hjärtat, kan säga att jag höll. Såg aldrig vitsen med att dricka för det var coolt eller så, drack för det var gott vilket jag inte ansåg vodka var. Dessutom ville jag inte vara med och betala fyrdubbla priset för en flaska vodka som såldes av några äldre ungdomar som körde runt i staden och sålde. Hade min första fylla som 17 åring då jag gick i pappas barskåp och mådde lite sämre dagen efter. :) Vin började jag dricka som 19 åring. Dricker inte så mycket idag, kan ta en cider till maten på helgerna, ibland kan man bli sugen på en vardagskväll (men cider är ju inte så starkt). Om jag är på fest någon kväll kan det dock bli lite mer, men inte starksprit.