• Aphariel

Fråga mig allt om dator/TV-spel!

Goddagens! Jag är en 18-årig kille som är intresserad av dator- och TV-spel och anser mig vara något av en expert på ämnet. Något jag ofta märker är att det är många som inte har så bra koll på detta ämne alltid och därför tänkte jag att jag kan använda min expertis för att hjälpa andra.

Fråga mig gärna vad som helst, till exempel vad för spel jag rekommenderar för andra (både barn och vuxna), kul spel att spela tillsammans med barn, vad för spel som är lämpliga/inte lämpliga för barn och så vidare... Jag svarar på allt så gott jag kan!

• Svar på tråden Fråga mig allt om dator/TV-spel!
  • Tom Araya

Jag tänkte fråga om spel till en som bara har en hand. Han har hittills spelat mycket strategispel men saknar ibland action och har därför kört mycket Sudden strike I och II. Försökte hitta trean som present härom året, men den tycks vara omöjlig att uppbringa. Känner du till spelet? Har du tips om liknande spel? Även andra, icke krig/strid är intressant, bara speltypen vad det gäller blandning mellan strategi och action finns där och på samma sätt fungerar helt igenom med musens funktioner för en hand att styra.

• Aniiee
    Tom Araya skrev 2016-12-24 01:43:20 följande:

Jag tänkte fråga om spel till en som bara har en hand. Han har hittills spelat mycket strategispel men saknar ibland action och har därför kört mycket Sudden strike I och II. Försökte hitta trean som present härom året, men den tycks vara omöjlig att uppbringa. Känner du till spelet? Har du tips om liknande spel? Även andra, icke krig/strid är intressant, bara speltypen vad det gäller blandning mellan strategi och action finns där och på samma sätt fungerar helt igenom med musens funktioner för en hand att styra.

inte vad du efterfrågade egentligen, men kolla in game accessibility och oneswitch. 
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Tom Araya
    Aniiee skrev 2016-12-24 02:01:47 följande:
    inte vad du efterfrågade egentligen, men kolla in game accessibility och oneswitch. 
    ...som är vad?
  • springa

Finns inga super mario spel till Ps3? Försökt hitta utan framgång.

• Aniiee
    Tom Araya skrev 2016-12-24 13:10:16 följande:
    ...som är vad?
    De har koll på spel och accessoarer för funktionshindrade. 
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Aniiee
    springa skrev 2016-12-24 13:19:03 följande:

Finns inga super mario spel till Ps3? Försökt hitta utan framgång.

Nej, Mario är Nintendo, och de släpper ALDRIG spel till andra konsoller än sina egna. 
  • Tom Araya
    Aniiee skrev 2016-12-24 13:22:29 följande:
    De har koll på spel och accessoarer för funktionshindrade. 
    Kanonbra, tack för tipset!
  • John22
    Aniiee skrev 2016-12-24 13:23:04 följande:
    Nej, Mario är Nintendo, och de släpper ALDRIG spel till andra konsoller än sina egna. 
    Fel. Samsung CDi har ett Mario-spel och nysläppta Mario Run släpptes på iOS, även om det rent tekniskt inte är en konsol.
  • John22
    Tom Araya skrev 2016-12-24 01:43:20 följande:

Om han kanske vill prova på bilspel är ju ratt+pedaler ett bra inköp som lätt kan kontrolleras med en hand. Även rymd/flygspel bör kunna köras med en hand om man fixar en vettig joystick.

Något att kolla upp om man vill ha lite mer variation.
  • Aniiee
    John22 skrev 2016-12-24 13:53:31 följande:
    Fel. Samsung CDi har ett Mario-spel och nysläppta Mario Run släpptes på iOS, även om det rent tekniskt inte är en konsol.
    Fel. Wacky Worlds släpptes aldrig, även om det svävar en del roms där ute (dessutom var det tänkt till philips, inte samsung, och det inte heller var en spelkonsoll, rent strikt), och, som du skrev, telefoner är inte spelkonsoller, även om det bara blir svårare och svårare att se skillnaden.....
  • John22
    Aniiee skrev 2016-12-24 14:12:46 följande:
    Fel. Wacky Worlds släpptes aldrig, även om det svävar en del roms där ute (dessutom var det tänkt till philips, inte samsung, och det inte heller var en spelkonsoll, rent strikt), och, som du skrev, telefoner är inte spelkonsoller, även om det bara blir svårare och svårare att se skillnaden.....
    Fel. Jag syftar på Hotel Mario som släpptes till CDi. Visst skulle det vara Philips CDi och inte Samsung, men att det är en konsol råder det ingen tvekan om, även om den även var tänkt att även användas till multimedia.
  • Rosen66

Hej. Någon som vet hur man startar upp för att köra två samtidigt i Just dance på ps4. Vi har skapat 4 figurer men kan bara få in en i taget i kameran då vi kör låtar.

• Tom Araya

Någon här som spelar World of tanks och har fattat hur man ska sikta för att ha chans att träffa målen på stora avstånd med en artillerivagn samt om det är meningen att man ska invänta att ens medspelare kallar på artilleriunderstöd eller om man ska skjuta på eget initiativ?

• Joo3221414

Förslag på något ruskigt bra online zombie survival spel? Project zomboid var awesome men min pojkvän vägrar spela det. State of decay var awesome men vet inte om det går att köra multiplayer? H1z1 sög och rust orkar jag inte ens prova.

Svar på tråden Fråga mig allt om dator/TV-spel!