Hunden är trasig.
Han är 6 år. Yorshireterrier/Dvärpinsher.
Mitt tålamod har blåst bort. Han kan inte vara ensam. Han skäller i bilen, alltså med skäller menar jag att han skapar ett ljud som framkallat tinnitus hos mig.
Jag är fysiskt och psykiskt helt utmattad. Jag leker söklekar, hundspel, övningar i skogen, långpromenader, allt möjligt. På 6 år har jag hunnit med ganska mycket. Men nu orkar jag inte mer. Det finns ingen som vill ta över honom i min människokrets och att sadla om honom till någon okänd är inte att tänka på. Mitt kontrollbehov är alldeles för stort.
När jag ser honom i ögonen så speglas mitt misslyckande ansikte i honom. VARFÖR KAN JAG INTE BARA FÅ HONOM ATT SLUTA SKÄLLA ÖVER ALLT? Ska jag behöva få utbrott på honom hela tiden? Mitt humör är ständigt frustrerat och jag kan inte leva mitt liv. Jag kan inte söka några jobb för hans skull. Tidigare har han varit på hunddagis men inte ätit. Han har matvägrat i många omgångar. Han verkar helt sönderstressad.
Ligger han och sover och jag rör mig ut till köket så är han efter mig. Ska jag på toa är han där. Alltså jag går sönder. Antagligen hundstackarn med. Jag vet inte vad jag ska ta mig till med nånting. Så nu gör jag mig medlem här i ren desperation.
HJÄLP!