Digestive skrev 2015-10-21 14:36:00 följande:
För min del, som individualanarkist, så lyder svaret - upp till var och en. Den storleken som naturliga samarbeten hade skapat, i form av samhällen, hade inte gjort att min anarkistiska utopi hade påverkat mer än invånarna i utopin.
Förespråkar personligen mindre proportioner på allt samhällsbetingat vilket i praktiken innebär att jag ser anarkistiska områden i storleken med en mindre svensk ort i Sverige. Ungefär som en kommun. Vad ett samhälle om 200-800 människor skulle hitta på, drabbar knappast världen på samma skala som, ja, exempelvis tragedierna kring Syrien.
I min anarkistiska utopi så snackar vi om krig i proportion "by-fighter" (jämför det med dagens storskaliga nationskrig, som drabbar områden i proportion "hela kontinenter") och om man skulle vara "sur på makten" så tar man bilen, åker fem minuter bort till "statsministern" och knackar på dörren, för det är nämligen en närmare bekant.
Angående gränser kring dessa anarkistiska områden så är det som sagt upp till var och en. För egen del så skulle det såklart likna Sveriges öppenhet - men utan allt slarv och i högsta grad "gränskontroller", "gränspoliser", "militär" och iallafall viss "registrering". Någon "statlig kontroll" skulle det dock inte finnas på tal om, i min utopi - där är alla frivilligt medverkande, i ett naturligt samarbete.
Ja, i princip ett band av allt ifrån släkt och goda vänner till bekanta och nära bekanta. Det bygger rätt stora nätverk det, ungefär som om man tog och blev vän med alla potentiella Facebook-vänner plus säkerligen lite till.
Visst låter det vackert? Visst låter det fint, ordnat och naturligt?
Tack för tillfället att kunna få sprida lite vettig propaganda, på den här sidan. Kan väl passa på och köra: Kristdemokraterna 2018!

- också.
För att det här inte ska försvinna så tycker jag att vi återgår till ämnet och då lyder frågan; vad tycker du om "läget nu" när jag talar om för dig att polisen uppskattar antalet spårlöst försvunna i Sverige till 40 000/50% av alla hitresta (varav 1200 ensamkommande barn, vilket motsvarar antalet ensamkommande barn som brukar försvinna i Sverige, på 5 år) och att det har hänt på drygt en månad?
Tack för "propagandan"
Vill även passa på att i "offentligheten" framföra en helhjärtad och uppriktig ursäkt för mina ogenomtänkta inlägg i gamla dispyter. Det berodde helt på bristande kunskap från min sida. f'låt...