Tror alla föräldrar att deras barn är det vackraste som finns?
Syftar främst när barnet är en bebis, dvs efter födseln och ett tag efter det också.
Vore intressant att veta, eftersom det verkar som om alla föräldrar tror att deras små bebisar är det gulligaste som finns (och självklart får man göra det).
Hörde t.ex en kvinna som berättade att när hon gick ut med sin nyfödda son, då minsann stirrade ALLA som gick förbi henne och vart helt chockade av bebisens skönhet. Man ba mhmm, det kanske är för att han ser ut som chucky med svart hår? Men nope, hon var helt övertygad om att det berodde på att han var så fin.
Och typ en annan säger "Jag tog med mig min son ut och då kom en kvinna och sa "Vad gullig han är", nu är han lite sjuk så jag tror att hon ögade honom! "
Liksom varför skulle man öga din son han är en vanlig bebis.
Tänk om jag också blir sån när jag får mitt första barn, typ går runt för att visa mitt barn för alla människor då alla människor givetvis är intresserade av mitt barn.. och så tror jag kanske att barnet är sjuuuukt gulligt men så snackar andra skit om mig bakom ryggen, typ "fyfan vilken ful unge".
Känns läskigt att man typ blir "blind"?? Men ändå sött på något sätt, och bebisar är oftast söta oavsett hur de egentligen ser ut.
Så frågan är, är detta något alla föräldrar tror? Kanske att det skulle vara "naturligt"?
Var ni också sådana när ni födde?