• sandy sandy

Ska hon heta Nova eller Pennie?

Var ska lillasyster heta?
    Storasyskon heter Noel och Luna och efternamnet är Fuentes.

Tack för hjälpen ??

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska hon heta Nova eller Pennie?
  • sandy sandy

Kan tycka hon ser ut som en Pennie. När hon låg i magen var jag inställd på Penny men mannen gillar inte Y stavningen därav Pennie förslaget.. ;)

• Grus grus

Nova blir för likt Noel och då står namnet Luna ut som en outsider i syskonskaran. Nej, Pennie är bättre!

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • charlie00

Vilken sötnos!

Penny, lägger jag nog min röst på. Är inget fan av något av namnen men Nova blir lite för likt Noel. Annars tycker jag att Isabella eller Stella skulle passa henne samt syskonens namn.

• aleydis

Hade inte valt någon av dem, men Nova känns i alla fall som ett riktigt namn. medan Pennie känns mer som ett smeknamn utan någon betydelse/historia eller innehåll... Eller vad betyder namnet för dig, vilken koppling har du till det och varför skulle du vilja välja det? I sånna fall Penny som är lite kaxigare och som jag tror är mer korrekt engelsk stavning.

• Grus grus
    sandy sandy skrev 2015-10-22 13:04:16 följande:

Var ska lillasyster heta?

Storasyskon heter Noel och Luna och efternamnet är Fuentes.

Tack för hjälpen ??

Sorry ts! Verkar som att du gett fl en alldeles för svår fråga när det är så jämnt i röstandet. Synd att vi inte verkar kunna göra er klokare. Vart lutar diskussionerna åt nu mellan er?
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • grind

Ja, det står WT i pannan så det blir bra oavsett.

• Genuin

Tycker inte hon ser ut som en Pennie, och Nova är för likt Noel.

Jag tycker hon skulle passa med ett mer traditionellt namn som Ida, Maja eller Ellen.

Pennie kan dessutom vara lite svårt internationellt.

Tycker ni ska köra en namnen till.

• K Kalle

Känns som alla flickor, i alla fall i vissa områden, heter Nova numera.

• Seven Costanza

Röstade på Pennie, men gillar inte den stavningen. Tycker ett annat namn som passar på svenska och spanska vore bättre, som Alba, Alicia, Sofia, Stella, Luisa, Elena. Eller döp henne till Penelope och kalla henne Penny/Pennie - som smeknamn spelar ju inte stavningen någon roll. De allra flesta i engelsktalande länder som kallas Penny (t ex hon i The Big Bang Theory) heter Penelope.

• fluu

Det är stavningen som stör mig, men jag gillar Pennie bättre.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Leonie88

Röstade på Nova men tycker egentligen det är för likt Noel. Pennie gillar jag inte känns för Putte nyttigt.

Förslag: Juno, Julie, Alexa, Livia, Ava, Celia, Zoey/Zoe, Chloe, Kira

Svar på tråden Ska hon heta Nova eller Pennie?