• Dudde44FL

Exet säljer ringen för ha råd till sin smekmånad… Fy fn!

Jag och mitt ex var tillsammans i 7 år o gifta i drygt 2 år. Nästan ett helt liv.

Att vi skilde oss är annan story men?

När jag är ute nätet och får se att förlovningsringen som jag köpte henne för över 20.000 kr nu ligger ute på försäljning på en köp och säljsajt. Då jävlar tänder jag till. Till råga på allt får jag höra att hon tydligen säljer den för att ha råd till bröllopsresan med sin NYA. Jag tycker det finns en gräns. Ge tillbaka fanskapet om du inte vill ha den, men att jag ska fn inte finansiera exets bröllopsresa med en gåva jag givet.

Jag har kvittot kvar. Hur ska jag göra? Har jag fel eller hur lågt får man gå?

Köp inte av denna ring eller om ni ser den någon annanstans.

https://citiboard.se/stockholm/14k-diamantring-med-vitt-guld-storlek-7-17-3-mm,2698287

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-06 16:16
    Jag skulle faktiskt vilja veta om det finns några män här i forumet. Om ni skulle tycka det var ok, för er värdighet att gifta er och att veta att det är exet som står för en hel del av bröllopsresan. ?
  • Svar på tråden Exet säljer ringen för ha råd till sin smekmånad… Fy fn!
  • Santine
    EnAnonumius skrev 2015-11-09 05:21:48 följande:

Jag och min man var i hop i 24 år varav 17år som gifta. Så vi var förlovade i 7år innan vi släpade i väg oss själva till en borgensman.

Ja just det för DIG är vigselringarna viktigast. Men det är din pissiga attityd du har till andra (se inlägg #174) som inte värdesätter vigsel metallen på samma sätt, som dig, är så rutten på så många plan och visar på en extrem stor intolerans på olikheter. 

Som jag skrev citerar mig själv:

"Bara för att man inte delar syn med dem som klänger sig fast vid vigsel metall, så behöver det inte betyda att man inte värderar äktenskapet som sådant i sig själv.  Det ena måste inte utesluta det andra per se." 

Nej jag står fast till det med! Du läste själv hon var gift i 2år nu ska hon på smekmånad med sin nya man? Det e lite väl snabbt för att ens ha gått vidare, don't u think? Känner andra som gjort samma sak, "ja fast jag kände jag hade gått vidare" osv men ändå ska dem gifta om sig med nästa person som kmr in i deras liv! Min attityd må va pissig där men den e även sann! Jag tycker väl bara att man ska vänta några år med äktenskap innan man rusar in i ett nytt med bröllop på listan som prio ett! Men som sagt det e min åsikt! :)
  • Ego Lovers

Ts vill du ha tillbaka ringen kan du ju alltid svara på annonsen och köpa tillbaka den.

• Dudde44FL

Dumma Dumma mig. De var meningen att få utlopp och stöd i ett dolt forum. Men iom att jag la upp länk till annonsen, där även hon är anonym, så har hela helvetet brakat lös. Nån här.... tack gick in på länken och kontaktade henne om denna tråd. Så enkelt kan man väl säga att fn är livet inte så kul och jag har bara mig själv att skylla. Då hon nu har brutit kommunikationen med mig, men gissar att hon fortfarande kollar denna tråd, så vill jag bara säga: FÖRLÅÅÅT, JAG Ä EN IDIOT, JAG HAR INGET EMOT DIN MAN OCH TYCKER INTE ATT HAN ÄR EN MES. Jag blev sårad, kände att jag behövde får utlopp, avsåg göra det utan att någon skulle veta något. Hade inte trott att det till någon berörd skulle komma fram. Slutligen vill jag säga att självklart ska du sälja ringen och jag postar även kvittot till dig idag. Förlåt mig och hoppas att vi kan dra ett sträck över det här.
    Försök att minnas det bra, Detta var ett stort misstag.

• Mariamx
    Dudde44FL skrev 2015-11-09 14:46:47 följande:

Dumma Dumma mig. De var meningen att få utlopp och stöd i ett dolt forum. Men iom att jag la upp länk till annonsen, där även hon är anonym, så har hela helvetet brakat lös. Nån här.... tack gick in på länken och kontaktade henne om denna tråd. Så enkelt kan man väl säga att fn är livet inte så kul och jag har bara mig själv att skylla. Då hon nu har brutit kommunikationen med mig, men gissar att hon fortfarande kollar denna tråd, så vill jag bara säga: FÖRLÅÅÅT, JAG Ä EN IDIOT, JAG HAR INGET EMOT DIN MAN OCH TYCKER INTE ATT HAN ÄR EN MES. Jag blev sårad, kände att jag behövde får utlopp, avsåg göra det utan att någon skulle veta något. Hade inte trott att det till någon berörd skulle komma fram. Slutligen vill jag säga att självklart ska du sälja ringen och jag postar även kvittot till dig idag. Förlåt mig och hoppas att vi kan dra ett sträck över det här.

Jag måste säga att ditt sista inlägg var väldigt fint, att du vill gottgöra det hela för ditt ex genom att skicka kvittot och lämna det här bakom dig, be om ursäkt. Det är stort! Jag förstår att du har känt dig sårad, då allt fortfarande känns färskt för dig medan hon redan har gått vidare men det är så livet fungerar, tyvärr. Alla bearbetar saker och ting på olika sätt och olika länge. Det är inte ofta man ser folk agera moget och jag tycker att du hanterat der bra till slut. Hoppas att du kan lämna det här bakom dig och jag önskar dig verkligen lycka till med ditt liv!
  • Santana

Gå vidare människan. Du är inte lite pinsam. Låt henne få vara ifred och skaffa dig ett liv. 
  • gold34
    Santana skrev 2015-11-09 22:15:17 följande:

Gå vidare människan. Du är inte lite pinsam. Låt henne få vara ifred och skaffa dig ett liv. 

• Santana
    Santine skrev 2015-11-09 07:06:02 följande:
    Nej jag står fast till det med! Du läste själv hon var gift i 2år nu ska hon på smekmånad med sin nya man? Det e lite väl snabbt för att ens ha gått vidare, don't u think? Känner andra som gjort samma sak, "ja fast jag kände jag hade gått vidare" osv men ändå ska dem gifta om sig med nästa person som kmr in i deras liv! Min attityd må va pissig där men den e även sann! Jag tycker väl bara att man ska vänta några år med äktenskap innan man rusar in i ett nytt med bröllop på listan som prio ett! Men som sagt det e min åsikt! :)
    Du, han har inte dött. Hur länge tror du borde hon, moraliskt sett, vänta då? Vad ska man göra med en vigselring när äktenskap inte längre finns? Lagra den?

Du får gärna höra av dig med dina moraliska attityder, dager där du själv har genomgott en separation.
  • Ego Lovers
    EnAnonumius skrev 2015-11-09 05:21:48 följande:
    Jag och min man var i hop i 24 år varav 17år som gifta. Så vi var förlovade i 7år innan vi släpade i väg oss själva till en borgensman.

Ja just det för DIG är vigselringarna viktigast. Men det är din pissiga attityd du har till andra (se inlägg #174) som inte värdesätter vigsel metallen på samma sätt, som dig, är så rutten på så många plan och visar på en extrem stor intolerans på olikheter. 

Som jag skrev citerar mig själv:

"Bara för att man inte delar syn med dem som klänger sig fast vid vigsel metall, så behöver det inte betyda att man inte värderar äktenskapet som sådant i sig själv.  Det ena måste inte utesluta det andra per se." 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
    Det finns ju de som inte ens använder ringar vid en vigsel. Är deras äktenskap inte lika genuint då kan man undra eftersom så många värdesätter ringarna mer än äktenskapet
  • maaammaaa

Om jag skiljer mig får någon av barnen köpa ringen, vill ingen av dem ha den blir den såld åt någon annan. Jag har inte använt den på åratal och den var opraktisk och hade billiga diamanter. Den känns inte som en symbol.

• Santana
    Santine skrev 2015-11-09 22:31:39 följande:
    Absolut ;) skicka bara din adress så ska du få höra!!

Och du, tagga ner, du har uppenbarligen psykiska problem och svårt att ta andras åsikter!
    Varför skulle jag tagga ner? Jag har väl samma rätt som du att ha någon syn på saken? Har jag psykiska problem enbart för att jag inte håller med dig? Finns väl ganska många med psykiska problem här då. Kanske starta någon klubb?
  • Santana

Seriöst. Undvika personangrepp. Allt annat diskuterar jag gärna med dig.

• sextiotalist

Håller med den som skrev att detta inlägg var stort av dig. Det är mänskligt att bli frustrerad och även skriva utan att tänka först. Det är desto svårare att erkänna att det blev så himla fel.
    (och om exet läser detta, godtag ts förlåtelse).

Så, bryt ihop, slicka såren och kom tillbaka och sträck på dig. Du är ung och om 30 år kommer du sitta och småle åt detta.
    Kramar
  • maaammaaa

Tänka sig i somras spanade jag in en rubinring på 50% rea med diamanter på som jag väldigt gärna ville ha. Nu tänker jag äh vad ska jag med en ring till i dessa spartider.

Svar på tråden Exet säljer ringen för ha råd till sin smekmånad… Fy fn!