terfje skrev 2015-11-13 20:09:13 följande:
Tycker du har en bra poäng.
Sedan är det ju den där balansgången att antingen är man hemsk för att man inte bryr sig om sitt bonusbarn eller så är man fruktansvärd för att man bryr och vill ta ansvar.
Jag vet :D
Har dock aldrig stött på alla dessa "vetare" som tycker de vet bäst gällande, tja alla, i verkliga livet.
Men här har jag fått skit för att jag låter bonusdottern prata med mig om känsliga ämnen.. När det är hon själv som kommit till mig. Då skall jag backa och säga till henne att sådant tar man med sina föräldrar?
Sedan skall jag tydligen inte gå med på utvecklingssamtal trots att det är mamman som bjudit in mig och som tycker att det vore bra om jag var med. Jag bryr mig hekt enkelt för mycket tydligen. Flera har även ansett det nödvändigt att påpeka att jag aldrig kommer vara viktig för bonusen och att jag aldrig kommer bli hennes mamma. Brukar svara att min bonus själv har förmågan att välja vilka som är viktiga i hennes liv och att vår relation är ngt som är vår och ingen "tyckare" på FL har ngn rätt att bestämma vad vi känner. Och självklart vet jag att jag inte är eller kommer bli hennes mamma. Undrar varför människor känner behovet att påpeka en sådan sak?
Iallafall. Jag har ju även fått höra att jag skall packa o lämna min man om jag inte sätter bonusen på en piedestal högt ovanför de gemensamma barnen och ännu högre ovanför mig.. Brukar låta det rinna av mig eftersom jag tycker det är galenskap att i en familj sätta ngn över de andra. I vår familj är alla lika mkt värda och våra behov är lika viktiga. Sedan får ngn stå tillbaka ibland för att vid ett annat tillfälle "komma först".
Tydligen är det otänkbart ;)