• Åttionian

Vad tycker Feministiskt initiativ om EU?

Är de för eller emot?

Jag har letat omkring på nätet men hittar inget svar.

Någon som har koll?

• Svar på tråden Vad tycker Feministiskt initiativ om EU?
  • KillBill
    Gert skrev 2015-11-29 13:33:40 följande:
    Du har postat fem SD-hatande vänsterlänkar som beskriver sverigedemokraternas EU politik. Alltså kan man inte ta dina källor på allvar.
    Kallar du länkar från Svenska Dagbladet (M), Adaktusson (KD), Borås tidning (M), Norrtälje tidning (C) för SD hatande vänsterlänkar? I så fall är du mer högerextrem än vad jag har antagit.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-11-29 13:48:25 följande:
    Kallar du länkar från Svenska Dagbladet (M), Adaktusson (KD), Borås tidning (M), Norrtälje tidning (C) för SD hatande vänsterlänkar? I så fall är du mer högerextrem än vad jag har antagit.
    Ja, det gör jag. Om du inte kan länka till opartiska källor så finns det ingen trovärdighet.
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-11-29 14:01:48 följande:
    Ja, det gör jag. Om du inte kan länka till opartiska källor så finns det ingen trovärdighet.
    Kan du lista vilka källor som du anser är opartiska? 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Världsmedborgare
    KillBill skrev 2015-11-28 16:50:06 följande:
    En skillnad mellan SD och FI i EU är att SD oftast röstar som Ryssland/Putin vill medan FI gör tvärt om.
    Man kan samanfatta det med att SD-anhängare är anti-EU i allt, och pro-Putin i allt.
    Och det blev ännu tydligare i.o.m turkarnas nedskjutningen av det ryska bombplanet.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Gert
    KillBill skrev 2015-11-29 14:36:14 följande:
    Kan du lista vilka källor som du anser är opartiska? 
    Utländska källor som inte är kopplade till Bryssel eller SD-motståndare.
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-11-29 14:39:59 följande:
    Utländska källor som inte är kopplade till Bryssel eller SD-motståndare.
    Give ´em Hell!
    Så enligt dig så finns det alltså inga opartiska källor i Sverige? Vilka utländska källor menar du är opartiska?
  • Gert
    KillBill skrev 2015-11-29 14:50:29 följande:
    Så enligt dig så finns det alltså inga opartiska källor i Sverige? Vilka utländska källor menar du är opartiska?
    Just precis, eftersom allt är så polariserat när det handlar om SD. Det räcker med att gå till Danmark så får man en mer opartisk källa.
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-11-29 14:54:56 följande:
    Just precis, eftersom allt är så polariserat när det handlar om SD. Det räcker med att gå till Danmark så får man en mer opartisk källa.
    Give ´em Hell!
    Var snäll och ange en opartisk källa i Danmark som har uttalat sig om hur SD har röstat i EU.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-11-29 15:04:28 följande:
    Var snäll och ange en opartisk källa i Danmark som har uttalat sig om hur SD har röstat i EU.
    Nej nej nej... Det är du som ska stå för källorna för det är du som påstår att SD röstar för Putin. Hitta en pålitlig opartisk utländsk källa så ska jag tro på dig.
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-11-29 15:47:56 följande:
    Nej nej nej... Det är du som ska stå för källorna för det är du som påstår att SD röstar för Putin. Hitta en pålitlig opartisk utländsk källa så ska jag tro på dig.
    Give ´em Hell!
    Löjligt, jag har presenterat 5 källor och själv kan du inte ens plocka fram 1 källa för att jag skulle ha fel. Du bevisar bara att du har noll koll på ämnet och att du är så indoktrinerad att din din värld kan SD inte ha fel...
  • Gert
    KillBill skrev 2015-11-29 16:10:09 följande:
    Löjligt, jag har presenterat 5 källor och själv kan du inte ens plocka fram 1 källa för att jag skulle ha fel. Du bevisar bara att du har noll koll på ämnet och att du är så indoktrinerad att din din värld kan SD inte ha fel...
    Presentera fem opartiska källor så ska jag tro på dig, men det kan du inte. Du är så indoktrinerad i din värld att SD inte kan ha rätt, trots att det har bevisats att SD haft rätt.
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-11-29 16:20:56 följande:
    Presentera fem opartiska källor så ska jag tro på dig, men det kan du inte. Du är så indoktrinerad i din värld att SD inte kan ha rätt, trots att det har bevisats att SD haft rätt.
    Give ´em Hell!
    Kom igen nu, det står 5-0 till mig, en källa måste du väl kunna presentera?

Om tidningar som Svenska Dagbladet, Expressen, Borås tidning osv. Hade publicerat felaktigheter om hur SD hade röstat i EU hade SD självklart begärt genmäle eller hur?
  • Gert
    KillBill skrev 2015-11-29 16:33:28 följande:
    Kom igen nu, det står 5-0 till mig, en källa måste du väl kunna presentera?

Om tidningar som Svenska Dagbladet, Expressen, Borås tidning osv. Hade publicerat felaktigheter om hur SD hade röstat i EU hade SD självklart begärt genmäle eller hur?
    Eftersom du inte kan presentera opartiska källor så kommer inte jag heller göra det.

sdkuriren.se/tumult-i-eu-parlamentet-sd-anklagas-for-putin-stod/

Give ´em Hell!
  • Mentat

Varför diskuteras bara (sd) i en tråd som ställer frågor om (F!)? Nog är väl forumet nerlusat av (sd)-trådar redan?

• Åttionian
    Mentat skrev 2015-11-29 16:49:45 följande:

Varför diskuteras bara (sd) i en tråd som ställer frågor om (F!)? Nog är väl forumet nerlusat av (sd)-trådar redan?

Jag tänkte detsamma. Vad är internet påväg?
  • Pentagram
    Åttionian skrev 2015-11-28 15:33:42 följande:

Är de för eller emot?

Jag har letat omkring på nätet men hittar inget svar.

Någon som har koll?

Utifrån deras egna skrivelser accepterar de EU och avser arbeta för att EU skall få en inriktning som överensstämmer med FIs värderingar (precis som alla andra partier, givetvis). Jag ser inget på deras egna sidor, partiprogram e d som tyder på att de är emot EU (annat än att de naturligtvis kan vara emot vissa beslut som fattas i EU o d).
  • Åttionian
    Pentagram skrev 2015-11-30 14:13:04 följande:

Utifrån deras egna skrivelser accepterar de EU och avser arbeta för att EU skall få en inriktning som överensstämmer med FIs värderingar (precis som alla andra partier, givetvis). Jag ser inget på deras egna sidor, partiprogram e d som tyder på att de är emot EU (annat än att de naturligtvis kan vara emot vissa beslut som fattas i EU o d).

Så uppfattade jag det med. Deras inställning påminner om MP:s. V och SD är ju de enda som uttryckligen vill gå ur.
Svar på tråden Vad tycker Feministiskt initiativ om EU?